۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۳۲۶۵۳

آشنایی با 6 دمنوش گیاهی خوشمزه

آشنایی با 6 دمنوش گیاهی خوشمزه
دم کردن گیاهان و میوه ها یا گرفتن عصاره آن ها یکی از متداول ترین و قدیمی ترین روش های مصرف داروهای گیاهی است و از گذشته های دور تا کنون انواع دمنوش های گیاهی مورد توجه بسیاری از مردم بوده است .
به گزارش خبرگزاري رسا، دم کردن گیاهان و میوه ها یا گرفتن عصاره آن ها یکی از متداول ترین و قدیمی ترین روش های مصرف داروهای گیاهی است و از گذشته های دور تا کنون انواع دمنوش های گیاهی مورد توجه بسیاری از مردم بوده است . دمنوش نوعی نوشیدنی گیاهی است که با استفاده از گل، برگ، ساقه، ریشه، دانه، پوست میوه یا اجزای دیگر گیاهان دارویی که قابل حل در آب است، بصورت خشک یا تازه تهیه می شود.

دمنوش زنجبیل و زردچوبه

دمنوش زنجبیل و زردچوبه نه تنها به شدت انرژی زاست بلکه در فصل سرما سیستم ایمنی بدن شما را نیز تقویت می کند. این دمنوش حتی می تواند درد های معده را آرام کند و اگر به آن کمی عسل و لیمو اضافه کنید تبدیل به یک دمنوش خوشمزه و بسیار مقوی می شود.

برای تهیه دمنوش زنجبیل و زردچوبه به اندازه یک قاشق چای خوری زنجبیل تازه رنده کنید و به همراه یک قاشق چای خوری ریشه زردچوبه را در 3 فنجان آب بریزید. به اندازه 15 دقیقه بگذارید به آرامی دم بکشد. پس از دم کشیدن می توانید کمی هم لیمو در آن بچکانید و نوش جان کنید.

دمنوش اسطوخودوس

از اسطوخودوس در اسپری ها برای آرامش بخشیدن مورد استفاده قرار می گیرد اما از این گل معطر همچنین می توان برای تهیه و درست کردن یک دمنوش خوشمزه و آرامش بخش کمک گرفت.

در بیشتر مواقعی که می خواهید از گل ها برای درست کردن دمنوش استفاده کنید، به اندازه یک کف دست شاخه نعنا خشک شده با 2 قاشق غذاخوری گل اسطوخودوس خشک شده در یک صافی چای بریزید.

3 فنجان آب جوش در داخل صافی چای بریزید و بگذارید 5 دقیقه دم بکشد. حالا می توانید با اضافه کردن عسل یک دمنوش خوشمزه و البته آرام بخش را تجربه کنید.

دمنوش عصاره گزنه و دارچین

این دمنوش تند در خود آهن و ویتامین C دارد که اگر با هم در آمیخته شوند، به سادگی جذب بدن شما می شوند. در یک کاسه، دو تکه گزنه، 2 تکه میوه گل سرخ و یک تکه دارچین اضافه کنید. (برای شیرینی طبیعی از میوه های دیگر نیز استفاده کنید).

در یک ظرف جدا 4 فنجان آب را بجوشانید و پس از جوشاند آن را کنار بگذارید. این 3 فنجان آب را با 4 قاشق غذخوری از این گیاه های ترکیبی مخلوط کنید و به مدت 30 دقیقه آن را بپوشانید و سپس دوباره آن را گرم کنید و به اندازه دلخواه آن را شیرینی کنید.

دمنوش لیمو

آیا وقت تهیه یک سری گیاهی که شاید همیشه در خانه در دسترس نیست را ندارید؟

اگر اینطور هست دمنوش لیمو انتخاب خوبی برای شما و البته برای آرام شدن خواهد بود.

در یک کاسه، سه تکه علف لیمو، یک تکه برگ نعنا و یک تکه بابونه بریزید.

ببه اندازه یک قاشق چای خوری از ترکیب بدست آمده را در یک لیوان بریزید و در نهایت در یک صافی چای با آب به جوش آمده برای مدت 10 دقیقه بگذارید تا دم بکشد. از عسل یا یک برش از لیموی تازه هم می توانید در تهیه آن استفاده کنید.

دمنوش چای سیاه با رز

این دمنوش نه تنها به ساده درست می شود بلکه گلبرگ های سرخ یک شیرینی طبیعی و یک عطر وصف نشدنی به این دمنوش اضافه می کند که در ترکیب با چای سیاه که کافئین دارد انرژی کافی را برای شما ایجاد می کند.

برای تهیه چای سیاه با رز 2 تکه گلبرگ رز خشک شده را با مقداری چای سیاه در یک کاسه بریزید. یک قاشق چای خوری از این ترکیب بدست آمده را در صافی چای بریزید و بعد در یک لیوان پر شده از آب جوش برای 5 دقیقه دم کنید. اگر حوصله دارید می توانید مقداری هم شیر بادام به آن اضافه کنید.

دمنوش تسکین دهنده معده

به جای استفاده از دارو های عجیب و غریب، این دمنوش به سادگی معده درد شما را تسکین می بخشد. 2 قاشق چای خوری برگ نعنا را با یکدیگر ترکیب کنید و نصف قاشق چای خوری دانه رازیانه و همچنین مقدار خیلی کمی هم زنجبیل خشک شده را در چای صاف کن بریزید؛ در یک فنجان دارای آب جوش بگذارید تا برای 5 دقیقه دم بکشد./1360//101/خ

منبع: سایت نظارت بر خانواده
ارسال نظرات