۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۶۳۲۶۵۵

هرآنچه راجع یک دمنوش خوب باید بدانیم

هرآنچه راجع یک دمنوش خوب باید بدانیم
چند وقتی است دمنوش‌های گیاهی و میوه‌ای مورد استقبال و مصرف برخی خانواده‌ها قرار گرفته است. البته این استقبال دلایل مختلفی دارد؛ برخی برای نفع درمانی از این دمنوش‌ها استفاده می‌کنند. تعدادی برای تنوع بخشیدن به نوشیدنی روزانه آن را جایگزین چای کرده اند و بعضی هم به خاطر آن که به اطرافیان ثابت کنند آدم شیک و باکلاسی هستند.

به گزارش خبرگزاري رسا، چند وقتی است دمنوش‌های گیاهی و میوه‌ای مورد استقبال و مصرف برخی خانواده‌ها قرار گرفته است. البته این استقبال دلایل مختلفی دارد؛ برخی برای نفع درمانی از این دمنوش‌ها استفاده می‌کنند. تعدادی برای تنوع بخشیدن به نوشیدنی روزانه آن را جایگزین چای کرده اند و بعضی هم به خاطر آن که به اطرافیان ثابت کنند آدم شیک و باکلاسی هستند.

دمنوش چیست؟

دمنوش یک مفهوم کلی است که به دسته ای از گیاهان گفته می شود که می توان آن ها را برای نوشیدن با آب دم کرد و گیاه چای را می توان نوعی از آن دانست. البته برخی دیگر عقیده دارند که چای یک مفهوم کلی است و به ماده ای چای گفته می شود که از گیاه کاملیا سیننسیس گرفته شده باشد و این نوع نوشیدنی هم ارتباطی به چای ندارد و شامل موارد زیر می شود.

عصاره برگ های گیاهان

میوه

شاخه گیاه

ریشه گیاه

گل

با توجه به این که این نوشیدنی های گیاهیی معمولا حاوی پوسته و برگ های گیاهان است که در آب جوشیده می شود از این رو به سادگی قابل هضم است.

خواص دمنوش چیست؟

به چند روش مختلف می توانیم به سادگی از یک چای ارگانیک فواید و خواص بیشتری نسبت به خوردن یک قرص ویتامین دریافت کنیم. این حرف را یکی از محققان روی خواص دمنوش ها گفته است و خواص نوشیدن آن را حتی بیشتر از استفاده قرص برای تامین ویتامین بدن می داند.

Marcia Dixon گیاه شناس اهل تورونتو توصیه می کند که نوشیندنی های گیاهی را در یک لیوان در بسته و پوشیده استفاده کنید تا بتوانید از اسانس های مفید آن استفاده کنید، در غیر این صورت اتاق شما عطر خوبی می گیرد ولی خاصیت آنچنانی به بدن شما نمی رسد!

خواص این نوع چای ها به گیاه و ریشه هایی که در آن به کار رفته است بستگی دارد. برای نمونه نوشیدنی بابونه برای خاصیت آزامش بخشی که دارد شناخته می شود؛ نوشیدنی گل ختمی به دلیل این که فشار خون را تنظیم می کند بسیار مورد استفاده قرار می گیرید.

چگونه یک دمنوش خوب انتخاب کنیم؟

زمانی که قرار است یک دمنوش مناسب برای خود انتخاب کنید، محققان تقریبا با هم اتفاق نظر دارند که باید از محصولی با مواد کیفیت بالا استفاده کنید.

اگر آن را برای خاصیت های درمانی می نوشید، بنابراین باید در انتخاب خود به محتویات آن توجه کنید که روغن ها و گیاه های ضروری برای آن درمان خاص در نوشیدنی گیاهی وجود داشته باشد.

برای این که بتوانید از تمام خاصیت های یک نوشیدنی گیاهی خود بهره مند شوید مطمئن شوید که آن را به اندازه کافی برای دم بگذارید. مثلا 10 تا 15 دقیقه جوشاندن آن تمام خواص دمنوش را برای نوشیدن آماده می کند. دیکسون که محقق در زمینه گیاهان است می گوید:

هر بار که شما چیزی می خورید، به بدن خود امکان ترمیم و ساخت بافت ها و هورمون ها را می دهید. اگر هر روز نوشیدنی گیاهی بنوشید، می توانید تغییرات قابل توجهی در حال خود، پوست خود و انرژی که در شما به وجود می آید، ببینید.

دستور استفاده از دمنوش ها

شاید جالب باشد که بدانید حتی می توانید از دمنوش ها در دستور پخت خوراکی های دیگر هم استفاده کنید. از جمله می توانید در درست کردن برخی نوشیدنی، بیسکویت و شیرینی، پودینگ ها از دمنوش استفاده کنید./1360//101/خ

منبع: سایت نظارت بر خانواده

ارسال نظرات