۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۳۲۶۹۱
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی:

مهم‌ترین ارزش و کارایی بصیرت، شناخت حق از باطل در غبار فتنه‌ها است

مهم‌ترین ارزش و کارایی بصیرت، شناخت حق از باطل در غبار فتنه‌ها است
نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین تاکید کرد که گونه شناسی فتنه ها در طول تاریخ نشان دهنده وجود امیال نفسانی و شیطانی از سوی خواص در ایجاد فتنه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به مناسبت یوم الله 9دی، این روز را مقعطی ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: نهم دیماه، به حق روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامیده شد و قطعا مقطعی ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می آید؛ از این رو پیام‌های بزرگی را در خود جای داده که مهم‌ترین آنها بصیرت همراه با حرکت امت مؤمن در بزنگاهی حساس است.

استاد حوزه علمیه قم یادآورشد: در معارف ناب اسلامی و بویژه در اندیشه سیاسی اسلام، بصیرت انسان‌ها در رسیدن به مراتب کمال در ابعاد فردی و اجتماعی موضوع و بلکه عنوانی اساسی است، به همین دلیل است که در آیات روایات، ابعاد مختلف بصیرت و مخصوصاً تکیه بر تأثیرگذاری بصیرت در معرفت انسان‌ها و از طرفی مقابله با وسوسه‌های شیاطین و شر اشرار، تاکید فراوانی شده است.

وی مهم‌ترین ارزش و کارایی بصیرت را شناخت حق از باطل در غبار فتنه‌ها و مواقع بروز خطر دانست و اظهار داشت: فتنه‌ زمانی شکل می‌گیرد و در جامعه ظهور پیدا می‌کند که دسیسه‌ها و نقشه‌های دشمنان با ایجاد شبهه در جامعه رواج پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی افزود: به همین جهت میان شبهه‌افکنی و فتنه‌انگیزی رابطه‌ نزدیکی است، لذا شناخت شبهه‌ها در دفع فتنه‌ها بسیار مؤثر است و تنها کلید شناخت و تشخیص آنها بصیرت است.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: گونه‌شناسی فتنه‌ها در طول تاریخ نشانگر آن است که مهم‌ترین دلیل برای ایجاد فتنه در جوامع انسانی و دینی، امیال نفسانی و شیطانی انسانها بویژه خواص است.

استاد حوزه علمیه قم 9دی را روز میثاق امت با ولایت دانست و گفت: ملت مؤمن و بصیر ایران اسلامی در نهم دی‌ماه ۱۳۸۸ این ویژگی ممتاز خود را به تمام معنا نشان داد و با حرکتی خودجوش و تاریخی فتنه‌ای عظیم را دفع کرد.

وی ادامه داد: مردم با این حضور حماسی عملاً نشان دادند راه غلبه بر کینه‌توزی‌ها و دشمنی دشمنان داخلی و خارجی، تمسک به آموزه‌های اسلامی، تجربه‌های انقلاب اسلامی تبعیت از ولایت است که در نهم دیماه ملت عزیز ایران، این مهم را با اقتدا و اطاعت از ولی امر مسلمین جهان، امام خامنه‌ای  به رخ جهانیان و مزدوران آنان کشاند. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات