۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۳۲۸۹۶
امام جمعه بوشهر:

برطرف کردن مشکل اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان مورد توجه خیران قرار گیرد

برطرف کردن مشکل اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان مورد توجه خیران قرار گیرد
امام جمعه بوشهر گفت: خدمات خیران در جامعه قابل توجه است و لازم است برطرف کردن مشکل اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان مورد توجه خیران قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در آئین شکرانه اهدای جهیزیه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و تبریک پیوند ازدواج جوانان استان بوشهر با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: امید است همه جوان با فراهم شدن شرایط لازم هر چه زودتر زمینه ازدواج آنان فراهم شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه اشتغال و مسکن جوانان افزود: ایجاد اشتغال جوانان باید در اولویت برنامه‌های مسئولان قرار بگیرد و با ایجاد تسهیلات لازم این مهم محقق شود.

امام جمعه بوشهر ازدواج را یکی از آیات الهی دانست و افزود: ازدواج در دین مبین اسلام این‌قدر مقدس است که خداوند متعال در قرآن کریم، آیات الهی را به این مهم اختصاص داده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری ازدواج را نشانه‌های الهی دانست و خاطرنشان کرد: خداوند امر ازدواج را برای انسان‌ها فراهم کرد تا در کنار یکدیگر زندگی پر آرامشی داشته باشند.

وی با بیان اینکه هزاران نشانه از عظمت خداوند در امر ازدواج وجود دارد افزود: ازدواج جوانان یک کتاب از خداشناسی و ایمان است که باید زوج‌ها با محبت و صمیمیت زندگی خود را آغاز کنند و با آرامش با تاسی از اخلاق اسلامی ادامه دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به زندگی با نگاه الهی گفت: برای پیشگیری از ناهنجاری‌ها در زندگی باید با نگاه الهی و پیروی از مکتب اهل بیت(ع) از گسست زندگی جلوگیری کرد.

امام جمعه بوشهر تقویت محبت و صمیمیت زندگی انسان‌ها را با تاسی از مکتب اسلام و ائمه اطهار(ع) را ضروری دانست و تاکید کرد: تقویت انس در زوج‌ها از بروز آسیب‌های اجتماعی و گسست زندگی جلوگیری می‌کند و باید هر روز بر انس زوج‌ها افزوده شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با قدردانی از توجه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در توجه به تامین جهیزیه زوج‌های جوان بیان کرد: در راستای برطرف کردن مشکلات زوج‌های جوان باید خیران بیشتر نقش آفرینی کنند.

وی تسهیل در آغاز زندگی جوانان را امری مهم دانست و تاکید کرد: خیران در کنار دیگر وقف‌ها برای تسهیل در زندگی جوانان در بخش‌های اشتغال، ازدواج و مسکن و دیگر حوزه‌ها در کنار دیگر وقف‌ها توجه ویژه‌ای کنند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات