۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۳۲۹۰۵

جشن میلاد حضرت زینب در رشت برگزار شد

جشن میلاد حضرت زینب در رشت برگزار شد
جشن میلاد حضرت زینب به همراه محفل انس با قرآن کریم در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، جشن میلاد حضرت زینب(س) به همراه محفل انس با قرآن کریم با حضور تعدادی از مسئولان، مردم ولایتمدار گیلان و قاری بین‌المللی حاج‌ وحید نظریان در بقعه متبرکه خواهر امام رشت برگزار شد.

این برنامه به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب(س) و با همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم معنوی، یکی از قاریان شهر رشت محمدرضا امجدی آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد و پس از تلاوت قرآن نیز برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلفی به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب(س) برگزار شد.

در ادامه نیز حاج مسعود عارفی با اجرای مولودی خوانی حال و هوای خاصی به فضای مراسم بخشید و پس از آن نیز گروه تواشیح و همخوانی آل یاسین‌ رشت برنامه خود را برای حاضران در مراسم اجرا کردند.

حضرت زینب(س) در رفتار، کردار، زهد، عبادت، فضیلت، شجاعت و سخاوت شبیه‌ترین مردم به پدر خود امام علی(ع) و مادر خود حضرت فاطمه زهرا(س) بودند.

خطبه‌های آتشین و زیبای حضرت زینب(س) در کوفه و شام، یزید و یزیدیان را رسوا کرد و شهید مطهری در این رابطه می‌نویسد «خطابه‌ای که حضرت زینب(س) در مجلس یزید خوانده است از خطابه‌های بی‌نظیر دنیاست»

امام زمان(عج) نیز درخواست‌هایی از شیعیانشان دارند که بسیار ساده است و اکثراً هم مربوط به بحث دعا برای ظهورشان می‌شود مثلاً حضرت در روایتی فرموده‌اند که به شیعیان و دوستان ما بگویید که خدا را به حقّ عمّه‌ام حضرت زینب(س) قسم دهند که فرج را نزدیک گرداند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات