۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۳۲۹۳۰
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

دولت در سهمیه‌بندی بنزین ‌دچار اشتباهاتی شد‌

دولت در سهمیه‌بندی بنزین ‌دچار اشتباهاتی شد‌
‌آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی گفت: سهمیه‌بندی بنزین باید اجرا می‌شد گرچه دولت برای اجرای آن دچار اشتباهاتی شد اما موضع‌گیری مقام معظم رهبری تکلیف را برای همه روشن کرد.

‌به‌گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز در جمع روسای اتحادیه‌های اصناف استان مرکزی با اشاره به وضعیت اقتصادی فعلی کشور اظهار داشت: امروز کشور در شرایط ویژه‌ای به لحاظ اقتصادی قرار گرفته و در واقع در میدان جنگ اقتصادی قرار داریم، به طوری که دائما تحریم‌ها و اثرات لحظه‌ای آنها بر ایران توسط یک تیم چندصد نفره در وزارت خزانه‌داری آمریکا دنبال می‌شود.

وی افزود: گرچه بخشی از مشکلات موجود ناشی از تحریم‌ها بوده اما برخی از مشکلات هم حاصل مدیریت‌ها و نگاه‌های مدیریتی در داخل کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به مشکلات کارخانه‌های استان تصریح کرد: حال و روز نامساعد امروز کارخانه‌های استان و مشکلات موجود در آنها ناشی از نحوه مدیریت‌ها و واگذاری‌های غلط بوده اما در این راستا پیگیری‌های بسیاری انجام شده که قابلیت دسته‌بندی در 2 جلد کتاب را دارند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: امروز شاهد مشکلاتی در حوزه روابط بازرگانی با دنیا و همچنین فروش نفت هستیم که باید با مدیریت جهادی و انقلابی از این تنگنا عبور کنیم.

وی با انتقاد از پایین بودن بهره‌وری به عنوان بزرگ‌ترین مشکل اقتصادی کشور ادامه داد: پایین بودن بهره‌وری مشکل بزرگ اقتصادی به شمار می‌رود گرچه مشکلات بسیار بوده و باید تمام مشکلات را طبقه‌بندی کرده و راهکارهای آنها را به طور دقیق بررسی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: از جمله مشکلات در حوزه اقتصادی کشور می‌توان به مصرف بیش از 30 میلیارد لیتر بنزین در سال اشاره کرد که یک فاجعه برای اقتصاد است و یا وابستگی صنعت خودروسازی و عقب‌ماندگی این صنعت که اقتصاد کشور را با مشکل روبه‌رو کرده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر ضرورت تکیه بر توانمندی‌های داخلی افزود: اگر به توانمندی‌های داخلی و ظرفیت‌های موجود در کشور تکیه می‌کردیم به طور قطع در صنعت خودروسازی وابسته نبودیم.

وی تصریح کرد: همان چیزی که در حوزه موشکی و دفاعی شاهد آن هستیم و از وقتی توانمندی‌های داخلی را به کار گرفتیم خودکفا شده و به اوج اقتدار رسیدیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: از دیگر مشکلات مصرف بالای خودروها بوده که راهکار اساسی استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی است که باید تقویت و تجهیز آن جدی گرفته شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: لازمه اشتغال‌آفرینی، رونق اقتصادی، عزت ملی و استقلال کشور، رونق بخشیدن به تولید داخل و حمایت از آن است و باید در این راستا نقدینگی را که متاسفانه به سمت دلالی است به سوی تولید هدایت کنیم.

وی عنوان کرد: با نگاهی به 200 سال اخیر می‌بینیم که همواره یک جریان اصیل در کشور بوده که همان اسلام ناب محمدی با سابقه یک‌هزار و 300 ساله است و همواره در طی این سال‌ها جریان‌های باطل و انحرافی هم وجود داشته‌اند که به دنبال از بین بردن این جریان اصیل بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به فتنه 88 افزود: عامل فتنه 88 شیوع یک بیماری در میان سران فتنه تحت عنوان روشن‌فکری بود که بیانیه‌های آنها گواه این موضوع بوده و به خوبی آن را اثبات می‌کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: در این فتنه که با شعار تقلب همراه بود، دشمن برنامه‌ریز اصلی بود و با اعلام این شعار که با همین توهم به مدت 8 ماه کشور را به آشوب کشاندند.

وی بیان کرد: اما مردم بصیر ایران بعد از بی‌حرمتی فتنه‌گران به اباعبدالله در جریان فتنه 88 خود به صحنه آمدند و از حق و حقیقت دفاع کردند و حاصل آن خلق حماسه 9 دی بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: رهنمودهای مقام معظم رهبری همواره چراغ راه ملت ایران بوده و امروز باید ایشان را که یک سرمایه و نعمت ارزشمند است قدر بدانیم چراکه خداوند ایشان را از حوادث و توطئه‌های مختلف برای انقلاب حفظ کردند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد: در تمام این سال‌ها مدیریت و هوشمندی مقام معظم رهبری راهگشای عبور از بحران‌ها بوده که نمونه بارز آن را می‌توان در همین حوادث اخیر و گران شدن بنزین مشاهده کرد، اگر موضع‌گیری ایشان نبود به طور قطع فتنه عظیمی به راه می‌افتاد.

وی افزود: سهمیه‌بندی بنزین تصمیم نظام بود و باید اجرا می‌شد گرچه دولت برای اجرای آن دچار اشتباهاتی شد اما موضع‌گیری مقام معظم رهبری بود که تکلیف را برای همه روشن کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: انقلاب اسلامی رسالت برپایی ظهور را برعهده دارد و به نوعی امانت خداوند است که باید با تمام توان از آن دفاع کنیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: وظیفه اصناف در میدان جنگ اقتصادی این است که هوشمندانه عمل کنند و بدانند کسی که با خداوند معامله کند به طور قطع ضرر نخواهد کرد، اینکه مشکلات اقتصادی کشور را تنها بر گردن اصناف بیندازیم انصاف نبوده گرچه بخشی از مشکلات به این بخش برگردد اما تنها یک بخش یا یک نهاد مقصر به وجود آمدن تمام مشکلات نیست./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات