۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۳۲۹۴۱
امیر سرلشکر موسوی:

رزمایش نیروی دریایی ‌ارتش ‌ایران، چین و روسیه‌‌ موفقیت‌آمیز بود

رزمایش نیروی دریایی ‌ارتش ‌ایران، چین و روسیه‌‌ موفقیت‌آمیز بود
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش مقتدرانه و مشترک نیروی دریایی ارتش ‌ایران، چین و روسیه‌ بسیار موفق برگزار شد‌.

به گزارش خبرگزاری رسا، امیر سرلشکر سید‌عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش با حجت الاسلام والمسلمین دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز دیدار کرد.

فرمانده کل ارتش در این دیدار با اشاره به نیروهای متخصص، جوان، خلاق و مومن در ارتش گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و رهبری فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی)، روح معنویت و شجاعت در بین کارکنان ارتش موج می‌زند و بخش مهمی از معنویت و بصیرت ارتش مرهون تلاش های خالصانه سازمان عقیدتی سیاسی است.

امیر سرلشکر موسوی اظهار داشت: سالها به دنبال این بودیم که کارکنان ‌ما چند‌مهارته باشند و یگان‌های ما بتوانند چندین ماموریت را انجام دهند و در برابر دشمنان، منظم و نامنظم حمله و دفاع کنند که امروز به آن رسیده‌ایم و یگان‌های ارتش نسبت به تهدیدات آتی کاملاً آگاه و هوشیار هستند‌.

وی نیروی زمینی ارتش را یک نیروی آماده، چابک و عملیاتی خواند و گفت: با تلاش فرماندهان و پشتکار کارکنان خلاق و جوان، امروز نیروی زمینی به پیشرفت‌های خوبی دست یافته و در شیراز نیز یگان‌های ما از بهترین یگان‌های ارتش هستند.

امیر سرلشکر موسوی تیپ 55 هوابرد را یکی از پرافتخارترین یگان‌های ارتش دانست و خاطرنشان کرد: این تیپ یکی از یگان‌های موفق ما در طول دوران دفاع مقدس بوده و در اکثر عملیات ها به ویژه عملیات فتح‌المبین نقش برجسته‌ای ایفا کرده است.

فرمانده کل ارتش گفت: در کنار نیروی زمینی ارتش نیروی هوایی ارتش همواره از آسمان کشور محافظت می‌کند و پدافند هوایی در بالاترین ارتفاعات به مأموریت خود ادامه می دهد و همچنین نیروی دریایی در آبهای آزاد از جمله در باب المندب گشت دریایی خود را با قدرت انجام می‌دهد.

امیر سرلشکر موسوی با بیان اینکه دشمن با تحریم‌های 40 ساله تلاش کرد که ایران، به ویژه نیروهای مسلح را تضعیف کند ولی این تحریم‌ها موجب پیشرفت ارتش شد، گفت: ‌رزمایش مرکب دریایی ایران، چین و روسیه حاکی از توانمتدی و اقتدار ایران اسلامی است و یک بار دیگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشید.

وی تصریح کرد: استقرار یگان‌های زمینی ارتش در مرزهای غرب و شمال شرق کشور در کنار سایر مرزداران با بهره‌مندی از تجهیزات مدرن و پیشرفته به خوبی انجام می‌شود و اخیراً مرزداران ما توانسته‌اند محموله‌ای از سلاح و تجهیزات که دشمن می خواست برای آشوب‌های اخیر استفاده کند کشف و ضبط کنند.

امام جمعه شیراز: صنایع نظامی در فارس ماندگار شود

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز خواستار ماندگار شدن صنایع نظامی در این استان شد.

حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام در دیدار با فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: شیراز و فارس در زمینه صنایع نظامی، سابقه‌ای طولانی دارد و انصافاً کار‌های خوبی در این صنایع انجام شده است.

وی بیان کرد: در آمایش مسائل نظامی ممکن است جابجا شود که انتظار ما این است این جایگاه برای شیراز و فارس حفظ و تقویت شود.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: امکانات نظامی که از قدیم در فارس شکل گرفته نباید جا به جا شود، چراکه معیشت مردم را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین از فعالیت‌های ارتش قهرمان در کشور و به ویژه ارتباط مناسب ارشد ارتش در فارس با دستگاه‌های مختلف قدردانی کرد و گفت: نیروهای ارتش پایبند به مسائل ارزشی نظام هستند.

در این نشست امیرسرلشکر موسوی نیز با بیان اینکه صنایع نظامی موجود مربوط به وزارت دفاع است، افزود: این موضوع نیز در دیدار با وزیر دفاع مطرح می‌شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات