۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۶۳۳۰۰۶

اعلام آمادگی همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه معارف لبنان

اعلام آمادگی همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه معارف لبنان
هیاتی از دانشگاه معارف لبنان با مسؤولان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، هیئت اساتید دانشگاه معارف لبنان متشکل از دکتر طلال عتریسی، دکتر کمال معاون دانشکده ادیان و دکتر شیخ قادر ناصر مدیر بخش تحقیق علوم اسلامی و قرآنی روز یکشنبه 8 دیماه از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بازدید کردند.

در بازدید این اساتید از نمایشگاه آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دکتر اسفندیار مدیر مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه ظرفیت های علمی موجود در پژوهشگاه را برای آنان تشریح نمود و به معرفی پروژه های کلان و ملی هر یک از مجموعه ها پرداخت.

در جلسه دیدار با دکتر لک زایی، رئیس پژوهشگاه علوم فرهنگ اسلامی، وی ضمن خوش آمدگویی به حاضران از دکتر طلال عتریسی خواست ضمن معرفی دانشگاه معارف لبنان، به طور خاص زمینه های ارتباط و همکاری را بر شمرد.

دکتر طلال عتریسی ضمن تشکر از برگزاری این جلسه، به معرفی اجمالی دانشگاه معارف لبنان پرداخت. وی تاکید کرد که این دانشگاه در حوزه مباحث اسلامی سازی علوم فعالیت می کند و حدود پنج سالی که از فعالیت آن می گذرد. دانشکده ادیان و چند دانشکده دیگر در حال حاضر فعال هستند.

عتریسی اظهار امیدواری کرد با همکاری مشترک، زمینه بهره مندی از تجارب پژوهشگاه فراهم گردد. وی زمینه هایی چون ترجمه آثار، تبادل طلاب و دانشجویان و همچنین اساتید، برگزاری همایش ها و انتشار مجلات مشترک را از زمینه های همکاری معرفی نمود.

رئیس محترم پژوهشگاه تاکید کرد که لازم است به صورت تفصیلی از ظرفیت های قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن آشنا شوید.

انتشار 16 جلد از دایره المعارف قرآن کریم که پیش بینی می شود تا 30 جلد ادامه یابد، یکی از کلان پروژه های این پژوهشکده است.

همچنین آشنایی با دانشنامه سبک زندگی، جاودانگی نفس و بدن، کلان پروژه نظریه علم دینی، کلان پروژه سیاست متعالیه و سایر موضوعات پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی از موضوعاتی است که توصیه گردید تا هیئت اساتید محترم لبنانی از آنها مطلع شوند.

برگزاری کارگاه برای اساتید و دانشجویان دانشگاه معارف در ایران و لبنان و نیز برگزاری همایش ها و هم اندیشی های مشترک از جمله پیشنهادات مطرح شده بود.

ریاست محترم پژوهشگاه در پایان آمادگی پژوهشگاه را برای همکاری همه جانبه با دانشگاه معارف لبنان و انعقاد تفاهم نامه اعلام نمودند./1370/ج

ارسال نظرات