۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۳۳۰۳۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

حوزه نیازمند پرورش اندیشه هایی در طراز فکر امام راحل است

حوزه نیازمند پرورش اندیشه هایی در طراز فکر امام راحل است
حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی حوزه را نیازمند تولید افکاری در طراز اندیشه امام راحل دانست و گفت: ما باید با طرح های دینی کاری کنیم که لایق ها در جایگاه خدمت قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی بزرگ اساتید، علما، طلاب و فضلای استان کرمان مقیم حوزه علمیه قم در مدرسه علمیه کرمانیهای قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین امان الله علیمرادی نماینده کرمان در مجلس خبرگان رهبری در این گردهمایی با اشاره به این که طلاب باید مأموریت های جهانی نظام اسلام را برعهده بگیرند، اظهار داشت: البته این در صورتی ممکن است که در ساختار حاکمیت افراد صالح باشد و مسؤولیت های اصلی نظام را شایستگان به عهده بگیرند.

وی تصریح کرد: این از بزرگترین کارهای حوزه است که باید این خلأها را پرکند، هرچند چه بسا ممکن است گفته شود افراد صالح و شایسته ای هستند ولی امکان خدمت ندارند یا سازکارها طوری طراحی نشده که افراد لایق در مناصب قرار بگیرد که این نقص را نیز باید حوزه برطرف کند.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی با اشاره به لزوم قدردانی از نعمت بزرگ انقلاب و جمهوری اسلامی تأکیدکرد: آن روح الهی امام راحل بود که با بهره گیری از مبانی شریعت اسلام داشت فکر و معرفتی به نام جمهوری اسلامی را عرضه کرد و بین اسلام و مردم و اسلامیت و جمهوریت جمع کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: آن قلب نورانی و قوت علمی و درک عمیق حضرت امام(ره) از اسلام این میوه را نصیب بشریت کرد و پدیده ای ناب و نوین به نام انقلاب اسلامی را تأسیس کرد که جمع بین دین و دنیا و جمع بین دنیا و عقبی و جمع بین معنویت و عقلانیت بود.

وی با بیان این که امام راحل هم پرورش یافته حوزه مقدسه بود، خاطرنشان کرد: از این به بعد هم نظام هم نیازمند تولید چنین اندیشه های نابی است و اصلا تنها جایی که انتظار است که این معارف نو و جدید و راهگشا را ارائه کند حوزه علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی تأکید کرد: چرا نباید ما با طرح های ناب دینی این امکان را فراهم کنیم که شایستگان و لایق ها در جایگاه خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار بگیرد و کار به جایی نرسد که نمایندگان مجلس ما به سمتی غیر از مسیر انقلاب حرکت کنند؟

وی با ابراز تأسف از این که دو گانگی بین اهداف انقلاب و حرکت دستگاه اجرایی کشور وجود دارد، گفت: چاره گشایی از این مشکلات با صاحب انقلاب است که صاحب انقلاب هم حوزه است؛ چون انقلاب از طریق حوزه به بدنه مردم رسید و باز هم باید از طریق حوزه، این انقلاب و نظام محفوظ بماند و به اهداف خود برسد./1330/ج

ارسال نظرات