۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۶۳۳۰۴۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

انسان دیندار دزدی و اختلاس نمی کند

انسان دیندار دزدی و اختلاس نمی کند
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه علوم دنیوی باید هماهنگ با دین باشد، گفت: انسان دیندار دزدی و اختلاس نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد حضرت رسول(ص) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: طبق صریح آیات و روایات دنبال علم رفتن یک ارزش خاص است.

وی افزود: البته علمی که در آیات و روایات مطرح می شود شامل دو نوع علم است که یکی از آنان علم دین و دیگری علم دنیا است، انسان با عالم شدن و عمل کردن به علم دین آخرت خود را آباد می کند و نزد خداوند از ارزش ویژه ای برخوردار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه عالمان دینی نزد خداوند دارای جایگاه و مرتبه‌ای خاص هستند، ابراز کرد: در آیات الهی مشاهده می کنیم که ایمان و عمل کنار هم آمده است، ایمان بدون عمل قدرت این را ندارد که انسان را نجات دهد بنابراین ایمان باید در عمل و کوشش آدمی طلوع داشته باشد تا ارزشمند شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ایمان بدون عمل ایمان نیست، اظهار داشت: کسی که خدا را باور دارد اما توجهی به احکام و دستورات حق تعالی ندارد نمی تواند ادعای مومن بودن کند.

وی ایمان را جاذبه ای دانست که انسان را به سوی خداوند می کشاند و ادامه داد: ایمان زمانی صحیح است که به عمل صالح تبدیل شود. انسان مومن به صورت قلبی به قیامت و پروردگار ایمان دارد؛ بخشی از ایمان باور داشتن نسبت به خداوند و قیامت است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید بر اینکه ایمان به غیب و انجام عمل صالح میوه ایمان است، گفت: انسان های با ایمان اهل انفاق مال در راه خداوند هستند و از صفت بخل اجتناب می کنند. خمس دین الهی است بنابراین انسان به هر میزان که به مالش خمس تعلق می گیرد باید بپردازد در غیر این صورت در قیامت گرفتار می شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان با انجام عمل صالح خود را از خطرات قیامت حفظ می کند، اظهار داشت: هیچ کسی نمی تواند انسانی را که به عذاب جهنم محکوم شده از این آتش دوزخ نجات دهد؛ انسان باید با انجام عمل صالح خود را از عذاب الهی حفظ کند.

وی ادامه داد: در قیامت هیچ قدرتی وجود ندارد عذاب جهنمیان را برطرف و یا رفع کند، همچنین در حق جهنمیان شفاعت پذیرفته نمی شود و دوزخیان هرگز نمی توانند از آتش جهنم نجات پیدا کنند. تنها راه نجات از دوزخ ایمان همراه با عمل است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در تعریف ایمان، عنوان کرد: ایمان آن است که قلب انسان به خداوند و قیامت گره بخورد و با زبان به آن اقرار کند و با عبادت از گناه و معصیت اجتناب داشته باشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان های مومن نزد خداوند ارزشمند هستند، گفت: مومن کسی است که دستورات الهی را شنیده و به آن عمل می کند. مومنی که فرصت و زمینه عالم شدن ندارد اما برای پیوند خوردن با پروردگار به عالم ربانی رجوع می کند چنین انسانی ارزشمند بوده و دارای جایگاه ویژه ای نزد خداوند است.

وی ادامه داد: کسانی که عالم ربانی می شوند و به آیات و روایات عمل می کنند و به دیگران نیز آموزش می دهند آنان نزد خداوند مقامات فراوانی دارند. علم دین انسان را از لغزش، انحراف و ضلالت نجات می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید بر اینکه علوم مادی باید هماهنگ با دین باشد، خاطرنشان کرد: علم دین شامل فقه، اخلاق و تفسیر قرآن کریم می شود، اگر در کشور به فقه عمل شود دیگر کسی شاهد دزدی، اختلاس و رشوه نخواهد بود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات