۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۶۳۳۱۴۹

۵۰۰ کلاس درس تا پایان امسال در خوزستان ساخته می‌شود

۵۰۰ کلاس درس تا پایان امسال در خوزستان ساخته می‌شود
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: تا پایان امسال ۵۰۰ کلاس درس جدید در خوزستان ساخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، علی قربانی در جمع مدیران مدارس شهرستان گتوند با اشاره به وجود 2 هزار مدرسه تخریبی در استان خوزستان اظهار داشت: علی‌رغم همه تنگناهای مالی مهرماه امسال 860 کلاس درس به مجموعه فضاهای آموزشی استان اضافه شد و همچنین تا پایان سال 98 نیز 500 کلاس درس جدید به این مجموعه اضافه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تجهیز فضاهای آموزشی، عنوان کرد: مهرماه سال جاری بالغ بر 90 میلیارد تومان تجهیزات در بین مدارس استان توزیع شد.

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان گفت: همچنین به زودی تفاهم نامه اختصاص بالغ بر 10 هزار کولر و 2 هزار آب سردکن به امضا خواهد رسید و این تجهیزات نیز به تدریج و در یک بازه زمانی 2 ساله در بین مدارس سراسر استان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برون رفت از مشکلات و چالش‌های حوزه فضاهای آموزشی بدون حضور فعال خیرین مدرسه ممکن نیست، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار مجموعه نوسازی استان ارتقای شاخص مشارکت خیرین مدرسه‌ساز است.

قربانی اضافه کرد: بر همین اساس و با مساعدت خیرین گرانقدر استان، همچنین با مشارکت 200 میلیارد تومانی خیرین، خوزستان رتبه نخست کشور در این شاخص را به خود اختصاص داده است و استان تهران در این شاخص پس از استان خوزستان در رتبه دوم قرار دارد.

وی ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز هم اکنون در بیش از 180 پروژه آموزشی در استان مشارکت دارند. این روند با هم‌افزایی بیشتر خیرین همچنان ادامه دارد و روند افزایشی نیز پیدا خواهد کرد. البته وجود 2 هزار مدرسه تخریبی و نیاز به 20 هزار کلاس درس جدید در استان اهمیت مشارکت بیشتر خیرین و همچنین دولت در این خصوص را نشان می‌دهد.

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان با اظهار اینکه شاخص سرانه فضای آموزشی در استان پایین تر از میانگین کشوری است، توضیح داد: سرانه فضای آموزشی در کشور بالغ 5.2 مترمربع است ولی این شاخص در خوزستان 4.8 مترمربع است. امیدواریم با تلاش های صورت گرفته توسط مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان و همچنین هم‌افزایی مجموعه اجرایی استان بتوانیم این فاصله را کمتر کنیم.

قربانی در پایان یادآور شد: توجه به ظرفیت عظیم خیرین مدرسه‌ساز و ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی در جامعه می‌تواند نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های فضای آموزشی در خوزستان ایفا کند.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات