۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۳۳۳۳۷

واکنش نهادها و شخصیت های حوزوی به جنایت آمریکا

واکنش نهادها و شخصیت های حوزوی به جنایت آمریکا
شخصیت ها و نهادهای حوزوی جنایت آمریکا در ترور سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی و شماری از فرماندهان مقاومت را محکوم و بر قطعی بودن پاسخ این جنایت تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پس از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی از سوی تروریست های جنایت کار آمریکا در بغداد، شخصیت ها و نهادهای حوزوی نسبت به این اقدام آمریکا واکنش نشان دادند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه ای جنایت وحشیانه آمریکا را محکوم و تاکید کرد که دولت جنایت کار آمریکا به حال خود رها نخواهد شد و پاسخ خود را از مجاهدان و رزمندان اسلام دریافت خواهد کرد.

در بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: سردار سرافزار سپهبد حاج قاسم سلیمانی يکی از فرماندهان سلحشور سپاه اسلام بود که سال‌ها با ایمانی صادق، شجاعتی وصف‌ناپذير و روشن‌بينی فوق‌العاده در جبهه‌های دفاع مقدس سپس در جبهه ی مقاومت عليه متجاوزان مستکبر نقش‌آفرينی کرد و سرانجام خون پاک خود را در راه دفاع از اسلام نثار کرد و به دست پليدترين و جنايت‌پيشه‌ترين جريان استکباری جهان به شهادت رسيد. او با شهادت به سعادت ابدی رسید و به سوی همه ی شهيدان راه حق و سالار شهيدان(عليه السلام) شتافت.

 

واکنش نهادها و شخصیت های حوزوی به جنایت آمریکا

سیره و مجاهدت‌های این شهيد والامقام، الگویی شايسته برای همه ی رزمندگان جبهه مقاومت است. به‌يقين خون به‌ناحق ریخته‌اش چون سیلی خروشان بِنای ظلم و ستم جنایت‌پیشگان مستکبر را ویران خواهد کرد.

دولت جنایتکار آمریکا که دستش به خون اين فرمانده ی عزيز جبهه ی اسلام و ياران گرامی‌اش آلوده شد، به حال خود رها نمی‌شود و پاسخ تجاوز و جنايت در سرزمين‌های اسلامی را از مؤمنان و مجاهدان اسلام دريافت خواهد کرد.

 

واکنش نهادها و شخصیت های حوزوی به شهات سردار سلیمانی

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه در پیامی با بیان این که ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندسی نشان داد که دشمن از هیچ‌گونه عمل ناجوانمردانه‌ای برای جلوگیری از استقلال و سعادت ملتهای منطقه دریغ نمی‌کند، می نویسد: شهادت این سرداران سرافراز نوید بخش شکست و زبونی دشمنان و عزت و سربلندی بیشتر اسلام و مسلمین در منطقه خواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر این که ملت های مقاومت پاسخ سختی به این جنایت آمریکا خواهند داد، ادامه می دهد: حاج قاسم سلیمانی سرباز و سردار اسلام عزیز و انقلاب اسلامی و ملت ایران بود که به آرمان عزت و هویت و تمدن اسلامی اذعان داشت و دربرابر تروریسم ایستاد و از ملت بزرگ عراق و ایران دفاع کرد و در پایان به فوز عظیم شهادت و لقاء الله نائل آمد و دشمنان اسلام و ایران و عراق و امت اسلامی بدانند رفتن سردارانی چون حاج قاسم و ابو مهدی عزیز گرچه سخت و جانکاه است اما راه سرخ آنان با اقتدار و افتخار ادامه خواهد یافت.

 

واکنش نهادها و شخصیت های حوزوی به شهات سردار سلیمانی

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور مدیر حوزه های علمیه نیز در پیامی به مناسبت شهادت سردار سلیمانی با بیان این که بدون تردید کسی که عمری را در کنار شهدا نفس بکشد و نفسش شهید پرور گردد، حق است که روزی آسمانی شود، می نویسد:حاج قاسم سلیمانی سرباز و سردار اسلام عزیز و انقلاب اسلامی و ملت ایران بود که به آرمان عزت و هویت و تمدن اسلامی اذعان داشت و دربرابر تروریسم ایستاد و از ملت بزرگ عراق و ایران دفاع کرد و در پایان به فوز عظیم شهادت و لقاء الله نائل آمد و دشمنان اسلام و ایران و عراق و امت اسلامی بدانند رفتن سردارانی چون حاج قاسم و ابو مهدی عزیز گرچه سخت و جانکاه است اما راه سرخ آنان با اقتدار و افتخار ادامه خواهد یافت.

وی با تأکید بر پاسخ دندان شکن به آمریکا از سوی رزمندان دلیر و غیور مسلمان تصریح می کند:دشمنان زبون به ویژه آمریکای جنایتکار بداند با رفتن سرداران رشید اسلام همچون حاج قاسم سلیمانی هیچگاه راه سرخ شهادت و یاری مستضعفین عالم متوقف نخواهد شد.

 

واکنش نهادها و شخصیت های حوزوی به شهات سردار سلیمانی

حجت الاسلام و المسلمین ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه نیز در پیامی شهادت را آرزوی چهل ساله شهید سلیمانی می داندو می نویسد:شهادت کمترین پاداش سردار سلیمانی بود و در نهایت نیز به آرزوی خود رسید و به دست پلیدترین مردم زمان به شهادت رسید.

وی ادامه می دهد:در تاریخ شکوهمند جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف شاهد از جان گذشتگی این سردار سرافراز در جبهه‌های حق علیه باطل بودیم و در عرصه بین‌الملل و در خط مقدم جبهه مقاومت و دفاع از کیان مسلمانان مظلوم جهان و منطقه نقشی ماندگار داشت و ان‌شا الله راه این سردار سرافراز تا نابودی کامل دشمنان اسلام ادامه می یابد.

 

واکنش نهادها و شخصیت های حوزوی به شهات سردار سلیمانی

حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در پیامی نسبت به شهادت سردار سلیمانی واکنش نشان می دهد و می نویسد: این نه اولین و نه آخرین باری است که دلی نورانی و سرشار از عشق و ایمان و وفاداری به آرمانهای بلند الهی، هدف تیر خشم و عناد و عصبیت از سوی زمره جنایتکار و فاسدی که ادامه‌ی حیات خود را در خدمتگزاری به دشمنان اسلام دانسته است، قرار می‌گیرد و دست خائنِ خودفروخته‌یی، نهال ثمر بخش انسان والایی را قطع می‌کند.

وی با بیان این که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بارها جان خود را در معرض تهاجم دشمن قرار داد و در راه خدا، برای خدا و مخلصاً لِلّه مجاهدت کرد، می نویسد:اگر چه شهادت این سردار بی قرار، به دست شقی ترین و نکبت بار ترین دشمنان جهان اسلام او را به آرزوی دیرینه اش رساند و خداوند متعال مزد تلاش هایش را با شهادت عطا فرمود و شهادت او فقدان و ثلمه بزرگی است ولی خون پاک او و هم رزمانش درخت مقاومت در منطقه را تنومندتر خواهد کرد و نیروی مقاومت محکمتر از قبل در میدان جهاد ایستاده و انتقام سختی از کفار و تروریستها خواهند گرفت.

جامعه المصطفی در پیامی با تسلیت شهادت سردار سلیمانی می نویسد: حاج قاسم سلیمانی بی‌شک اسطوره ماندگار مقاومت و پایمردی در مسیر حق و عدالت و دفاع از مظلومان جهان خواهد ماند، ولی دستان جنایت‌پیشه‌ای که این حادثه را رقم زدند، کیفر سختی را تحمل خواهند کرد.

 

واکنش نهادها و شخصیت های حوزوی به شهات سردار سلیمانی

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب که صبح امروز سخنران مراسم اختتامیه پنجمین اجلاس سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت بوده است با بیان این که امروز آمریکا با ترور سپهبد سلیمانی بزرگ‌ترین اشتباه خود را انجام داده است، گفت: قاسم سلیمانی در قلب مردم ایران و منطقه قرار دارد و شهادت این شهید جاده نابودی اسرائیل را اگر قرار بود هزار کیلومتر باشد به ۱۰ کیلومتر تبدیل کرده است.

 

واکنش نهادها و شخصیت های حوزوی به شهات سردار سلیمانی

رحیم پور ازغدی نیز که امروز صبح در اختتامیه اجلاس سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت شرکت کرده بود در پی شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: مردم بُعد تفکری سردار سلیمانی را کمتر می شناختند، بیشتر بُعد جهادی ایشان را شنیده بودند. شهید سلیمانی یک تحلیل گر عمیق بود.

وی با تصریح بر این که برای بزرگواران همانند قاسم سلیمانی آینده ای جز شهادت نیست و برای چنین افرادی مرگ عادی ننگ است، گفت: شهید سلیمانی نماد عشق، احساس، عاطفه و مظهر اخلاق، ادب و تواضع اسلامی بود.

پیام تسلیت مجمع عالی حکمت اسلامی

مجمع عالی حکمت اسلامی در بیانیه ای در پی شهادت سردار سلیمانی بیانیه ای صادر و تاکید کرد: بی تردید شهادت سردار سلیمانی عزم و جدیت ملت بزرگ ایران اسلامی و سایر ملت های حق طلب دنیا را برای ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی های آمریکای جنایتکار و دفاع از ارزش های والای اسلامی دوچندان خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: این جنایت خباثت بار نشان دهنده دیگری از عزج و ناتوانی و فرومایگی آمریکای ددمنش در منطقه است که لکه ننک دیگری را بر صفحات تاریخ نکبت بار خود ثبت و انزجار بیشتری را برای خود رقم زد.

پیام مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه

بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در پی شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس پیامی صادر کرد.

واکنش نهادها و شخصیت های حوزوی به جنایت آمریکا

در بخشی از پیام آمده است: آزادی خواهان جهان می دانند، کسانی امروز این مجاهد نستوه و سرداران جبهه مقاومت را به شهادت رساندند که دیروز، جان آزادی خواهان بزرگی را در آمریکا ، آفریقا و آسیا گرفته اند. از این پس جا دارد همه ظلم ستیزان و مبارزانِ راه آزادی در همیاری با جبهه مقاومت اسلامی ، خود را برای انتقام سخت از مسببان این جنایت آماده نمایند تا افول قدرت پوشالی آمریکا را همه مظلومان به نظاره بنشینند. دیوصفتان آمریکا و پیروان حلقه به گوششان باید بدانند که از امروز خطوط قرمز جهان جابه جا خواهد شد و تحولات جهان، فراتر از معادلات سیاسی و انتخاباتی آنان خواهد بود. آزادی خواهان امروز فقط یک شعار مشترک دارند:«نبرد تا پیروزی بر آمریکای جنایتکار».

صدها و هزاران سلیمانی جای سردار را پر خواهند کرد

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در پیامی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و نوشت: قاتلان سردار سلیمانی غافل از آن اند که اگر سلیمانی رفت دهها و صدها و هزارها سلیمانی بر می خیزد و شهادت وی، نقش آفرین تر و الهام بخش تر ظاهر خواهد شد.

عمر سردار سلیمانی در مقابله با دشمنان انسانیت، اسلام و انقلاب سپری شد
در ادامه واکنش نهادهای حوزوی به جنایت وحشیانه تروریست های آمریکایی، مدیر جامعه‌الزهرا(س) در پیامی ضمن تسلیت شهادت سردار پرافتخار اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تأکید کرد که عمر وی در مقابله با دشمنان انسانیت و اسلام و انقلاب سپری شد.

در پیام مدیر جامعه الزهرا آمده است: بدون شک جبهه جهانی مقاومت و بسیج توده‌های مستضعف و امت اسلامی ایران، این جنایت را بدون پاسخ نخواهند گذاشت. امیدواریم به زودی با شکست مفتضحانه استکبار جهانی، پرچم پرافتخار اسلام بر قله‌های افتخار جهان برافراشته شده و ملل مظلوم جهان از یوغ ذلت‌بار استعمار رهایی یابند و این پیروزی به فرموده خداوند قادر متعال نزدیک است.

/1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷
مزدوران جنایتکار امریکا پاسخ اقدام تروریستی خود را دریافت خواهند کرد و دست انتقام الهی عذاب سختی را برایشان رقم خواهد زد.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
عزیز دل ملت قهرمان. سپهبد سلیمانی خوشزبان . امیر شجاع و فهیم و صبور
بسر بردی عمرت بعشق زبور . بقرآن و پیغمبر و اهل دین
بخفت کشاندی همه اهل کین . شهادت نباشد به هرکس نصیب
مگر بوده باشد وجودش خصیب . هنیئا لک ای سرور راد ما . شدی ماندگار در دل و یاد ما .
1
0