۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۶۳۳۶۰۵
حجت الاسلام سلیمانی:

نقش سردار سلیمانی در پیشبرد اهداف مقاومت اسلامی بی نظیر بود

نقش سردار سلیمانی در پیشبرد اهداف مقاومت اسلامی بی نظیر بود
استاد حوزه با تأکید بر این که نقش سردار سلیمانی در پیشبرد اهداف مقاومت اسلامی بی نظیر بود، گفت: ایشان در سراسر جهان حتی بین غیرمسلمان ها مورد احترام است.

حجت الاسلام محمدحسین سلیمانی اردهالی استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به محضر امام زمان(عج) و نائب بر حق ایشان اظهار داشت: شهادت سردار قاسم سلیمانی یک نقطه عطفی در انقلاب اسلامی محسوب می شود چراکه خود شهید چهل سال برای اعتلای انقلاب اسلامی زحمت کشید.

وی با بیان این که حاج قاسم چهره بین الملی داشتند، تصریح کرد: ایشان در پیشبرد اهداف مقاومت اسلامی که شکل گرفته و محوریت آن با کشور ایران اسلامی است نقش گسترده ای ایفا کرد و یکی از شاهد مثال هایی که در موضوع بحث دیده می شود علاقه ملت های دیگر به این شهید والامقام است.

حجت الاسلام سلیمانی اردهالی تأکید کرد: در این چند ساله که به زیارت اربعین می رفتیم و با مردم عراق صحبت می کردیم و مراوده داشتیم واقعا از جان و دل سردار را دوست داشتند تا جایی که می گفتند ما جان خود را فدای قاسم سلیمانی می کنیم و برای ایرانی ها جای تعجب بود که یک ایرانی برای غیر ایرانی ها تا این حد محبوب و مورد احترام باشد.

وی خاطرنشان کرد: زحماتی که این بزرگوار برای اسلام و کشورهای اسلامی کشید موجب شد تا مسلمان ها و حتی غیر مسلمان ها در سایر کشورها از جمله هند و پاکستان برای ایشان مراسم بگیرند و سوگواری کنند و این نبود جز این که سردار سلیمانی برای اسلام و انسانیت زحمت کشید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اخلاص در عمل به عنوان دلیل موفقیت سردار سلیمانی از نگاه رهبر معظم انقلاب گفت: برخی زحمت می کشند ولی چون اخلاص ندارند برای مردم ارزشی ندارد، اما در مورد سردار سلیمانی این اخلاص باعث شد که چنین آوازه ای داشته باشد و حتی دشمنان ما از شهادت ایشان هم بترسند.

وی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را شهیدی زنده و حی دانست و تأکید کرد: دشمنان علاوه بر این که در زمان حیات از سردار سلیمانی هراس داشتند، از شهادت ایشان هم ترس و واهمه دارند که نشان می دهد چه اثراتی این شهادت و خون ریخته ایشان به جای مانده و مشت مهمی به دهان استکبار بوده است./1330/ج

ارسال نظرات