۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۳۳۷۱۱

هنرمندان کردستانی یاد و خاطره سپهبد سلیمانی را گرامی می‌دارند

هنرمندان کردستانی یاد و خاطره سپهبد سلیمانی را گرامی می‌دارند
هنرمندان استان کردستان برنامه‌های ویژه‌ای به‌مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرافراز اسلام و ایران سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تدارک دیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، به‌منظور گرامیداشت نام و خاطره سپهبد قاسم سلیمانی و به تصویر کشیدن رشادت‌های این اسطوره ایثار و مقاومت ایران و جهان اسلام با زبان هنر، ویژه برنامه‌هایی در سنندج و بیجار توسط هنرمندان کردستانی برنامه‌ریزی شده است.

اکران ویژه و رایگان فیلم «23 نفر»

بر اساس این گزارش؛ فیلم «23 نفر» به کارگردانی «مهدی جعفری» به‌عنوان فیلمی مورد توجه این شهید والامقام روز دوشنبه 16 دیماه در پردیس سینمایی بهمن سنندج و سینما آزادی بیجار به‌صورت رایگان ویژه تمام اقشار اکران می‌شود.

فیلمبرداری این فیلم سینمایی که اقتباسی از خاطرات گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال 1361 به اسارت نیروهای عراقی درآمدند، مهرماه سال گذشته با حضور شهید قاسم سلیمانی آغاز و در سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، 6 سیمرغ بلورین را آز آن خود کرد.

برگزاری ورک شاپ کارتون و کاریکاتور ترامپ تروریست

از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده، برگزاری ورک شاپ کارتون و کاریکاتور "ترامپ تروریست" است؛ این برنامه توسط خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری کردستان یکشنبه 15 دی ماه ساعت 16 در محل سالن اندیشه پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار و ورود تمام علاقه‌مندان در این ورک شاپ تولید محور رایگان اعلام شده است.

بیجار میزبان خالقان آثار هنری با موضوع سپهبد سلیمانی

حوزه هنری شهرستان بیجار با برگزاری ورک شاپ و کارگاه تولید اثر با حضور جمعی از نقاشان بیجاری اقدام به خلق اثر با موضوع «استاد مقاومت» سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی می‌کنند.

این برنامه دوشنبه 16 دی ماه از ساعت 16 در محل گالری مهر حوزه هنری بیجار واقع در سینما آزادی برگزار و در آن نقاشان و طراحان بیجاری آثار خود را خلق می‌کنند.

شب شعر «شهید زنده» در بیجار

در برنامه‌ای دیگر شاعران بیجاری روز سه‌شنبه 17 دی ماه از ساعت 16 در محل حوزه هنری این شهرستان سروده‌های خود را در وصف شهید حاج قاسم سلیمانی در شب شعری با عنوان «شهید زنده» قرائت می‌کنند.

همچنین آماده‌سازی چند نمایش با موضوع این شهید والامقام، گردهمایی خوشنویسان استان و خلق اثر، حضور گسترده در مراسم بزرگداشت و تولید نماهنگ از دیگر برنامه‌هایی بوده که در دستور کار است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات