۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۶۳۳۷۷۴
با رأی نمایندگان مجلس؛

تاریخ جنایات آمریکا در کتاب‌های درسی گنجانده شد

تاریخ جنایات آمریکا در کتاب‌های درسی گنجانده شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند تاریخ جنایات ایالات متحده آمریکا در کتاب‌های درسی گنجانده شود.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۱۵ دی ماه سال ۹۸ طرح گنجاندن تاریخ جنایات آمریکا در کتاب‌های درسی را به تصویب رساندند.

گفتنی است بر اساس ماده واحده این طرح، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلفند با بهره گیری از تمام اسناد تاریخی به ویژه اسناد به جای مانده از لانه جاسوسی در تهران سرفصل جنایات، توطئه‌ها، خیانت‌ها و مداخلات نظام استکباری به ویژه دولت آمریکا در دنیا (با اولویت کشور ایران) را در برنامه‌ها و کتب درسی مدارس، موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی کشور اعم از وابسته به این وزارتخانه‌ها یا تحت نظارت آن‌ها بگنجاند.

مطابق با تبصره این ماده واحده وزارتخانه‌های مذکور موظفند ظرف مدت سه ماه دستورالعمل و برنامه اجرایی این قانون را تهیه کنند و هر شش ماه یک بار گزارش عملکرد خود در اجرای این قانون را به کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.

گفتنی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آبان ماه سال جاری کلیات این طرح را با ۱۸۰ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در جلسه تصویب کرده بودند. /۸۵۶/
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
آره در رشته پزشکی در دانسگاه تدریس کنید. چرا جو گیر شده اید چهل سال بی کفایتی بس نیست
2
0
حسین از ابادان
Iran, Islamic Republic of
۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
با پیشنهاد فوق موافقم. باید جوانان ما با جنایات امپریالیسم امریکا در ویتنام و خلیج فارس اشنا شوند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
سپهبد سلیمانی با صفا . همه عمر کردی بعهدت وفا . بدان نیست مهرت ز دلها جدا . قرارگاه عرش بزر گ خدا . همه غمگساریم ز پیر و جوان . براهت رویم جملگی پر توان .
1
0
یا علی مدد
Iran, Islamic Republic of
۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
آمریکا هیچ وقت پایبند قوانین بین الملل نبوده است، با شهادت سردار سلیمانی امنیت دنیا را بهم زدن، امروز قدرت های استعمار خطر جدی برای امنیت جهان شده است، و جنایات آمریکا دیگر در آخر رسیده است.
1
0