۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۳۳۸۰۸

هوای تمام ملت در سوگ سردار، بارانی است

هوای تمام ملت در سوگ سردار، بارانی است
این روز‌ها ایران اسلامی مهمان گرانقدری دارد، سرداری که دل‌های همه را از هر جناح و عقیده‌ای فتح کرده است، می‌آید، اما این بار متفاوت‌تر از قبل به آغوش میهن بازمی‌گردد. سرباز اِرباً اِربای ولایت، مدافع حرم اهل بیت حسین (ع) همچون مقتدایش ابوالفضل (ع) پاره‌تن می‌آید، نگاه مقتدر و با صلابتش گویی در قلب ایران هنوز جریان دارد.

به گزارش خبرگزاري رسا، این روزها ایران اسلامی مهمان گرانقدری دارد، سرداری که دل‌های همه را از هر جناح و عقیده‌ای فتح کرده است، می‌آید اما این بار متفاوت‌تر از قبل به آغوش میهن بازمی‌گردد. سرباز اِرباً اِربای ولایت، مدافع حرم اهل بیت حسین(ع) همچون مقتدایش ابوالفضل(ع) پاره‌تن می‌آید، نگاه مقتدر و با صلابتش گویی در قلب ایران هنوز جریان دارد. همزمان با برگزاری مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در عراق مردم مؤمن، ولایی و قدرشناس ایران اسلامی در سراسر کشور دوباره همچون تاریخ انقلابی خود به میادین و خیابان‌های شهر و دیار خود آمده‌اند اما این بار متفاوت‌تر از همیشه آمده بودند تا با سردار شهیدشان با سردار دل‌ها تجدید بیعت کنند.

عصر شنبه میدان فلسطین تهران مملو از عاشقان و دلدادگانی بود که به یاد سردار قاسم سلیمانی ‌اشک ماتم می‌ریختند و با حضور پرشور خود یاد این سردار دلها را گرامی داشتند. هیئات مذهبی و همچنین اقشار مختلف مردم تهران بصورت خودجوش خود را به این مکان رساندند و با در دست داشتن پرچم ایران، تصاویر رهبری و شهید قاسم سلیمانی حماسه‌ای دیگر خلق کردند.

یکی درخواست انتقام سخت می‌کرد و دیگری از نبرد با آمریکا و اسرائیل سخن می‌گفت و همچنین نوجوانی در حالی که تصویر شهید سلیمانی در دستش بود در فراقش‌اشک می‌ریخت این‌ها صحنه‌هایی زیبا از عزاداری مردم تهران در میدان فلسطین بود. همزمان با‌اشک باران مردم تهران به یاد قاسم سلیمانی، آسمان نیز بارانی شد و در زیر باران جلوه‌هایی دیگر از دلدادگی مردم تهران به یاد قاسم سلیمانی به نمایش درآمد.همچنین دانش‌آموزانی که بصورت دسته جمعی در این مراسم شرکت کردند اعتقاد داشتند که باید انتقام سختی از آمریکا گرفت. این دانش‌آموزان که تصویر سردار قاآنی فرمانده جدید سپاه قدس را به همراه داشتند فریاد می‌زدند سردار قاآنی انتقام انتقام...

در گوشه دیگری از میدان فلسطین جمعی از ایثارگران، بسیجیان و دانشجویان در حال گفت‌و‌گو با یکدیگر برای انتقام سخت از خون شهید قاسم سلیمانی بودند. همچنین در این مراسم بارها و بارها پرچم آمریکا و اسرائیل به آتش کشیده شد و مردم شعار می‌دادند نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا.

اعلام آمادگی دانشجویان دانشگاه تهران برای «انتقام سخت» از آمریکا

همچنین جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران در تجمعی مقابل مسجد این دانشگاه آمادگی خود را برای اجرای فرمان مقام معظم رهبری برای انتقام از آمریکا برای به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی اعلام کردند.

در ابتدای مراسم رحیم نوعی‌اقدم فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) به تشریح شخصیت سردار حاج قاسم سلیمانی پرداخت و اعلام کرد که خون حاج قاسم هیچگاه پایمال نمی‌شود. همچنین سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب در بین دانشجویان سخنرانی کرد. امیر عباسی و میثم مطیعی مداحان این مراسم سوگواری بودند.

دسته‌های عزاداری دانشجویی دانشگاه‌های تهران نیز به مناسبت شهادت سردار سلیمانی در خیابان‌های تهران به راه افتادند. طنین بلند دعای وحدت در مسجد دانشگاه شریف طنین انداز شد و دانشجویان انزجار خود را از سیاست‌های جنایتکارانه آمریکا اعلام کردند.

تجدید بیعت نصفجهان با سردار دلها

مردم اصفهان امروز به دل میدانی آمده‌اند که که تاریخ انقلابی خود را از ۴۰ سال پیش آغاز کرد، میدانی که از آن زمان تاکنون گرچه همواره مملو از جمعیت انقلابی اصفهان بوده است اما این گونه و این همه دل عاشق کمتر به چشم دیده است، مرم اصفهان با یاد شهید کاظمی آمده‌اند تا برای تجدید بیعت با یار دیرین سردار شهیدشان با سردار دل‌ها تجدید بیعت کنند.

سردار یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا طی سخنانی در این مراسم گفت: آمریکا و عاملان شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی از ترس انتقام نیروهای مقاومت در پایگاه‌ها و لانه‌هایشان به خود می‌لرزند و این ترس زمینه‌سازی برای مرگ آن‌هاست.

سرلشگر پاسدار رحیم صفوی اضافه کرد: با شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هزاران جوان ایرانی، عراقی، سوری، لبنانی و یمنی جایگزین این مسیر نورانی خواهند شد.

مراسم گرامیداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همچنین با حضور علما و فضلا و طلاب و مسئولان حوزه علمیه اصفهان در مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان برگزار گردید.

مراسم گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی در قم

مراسم گرامیداشت شهادت سردار بزرگ و پرافتخار اسلام سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و دیگر شهدای این جنایت آمریکایی همچنین شامگاه جمعه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

در این مراسم که شبستان امام خمینی(ره) و صحن‌های حرم مطهر مملو از جمعیت بود، آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی، آیت‌الله سعیدی، سردار حسین‌اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، علما و فضلای حوزه علمیه قم و جمع کثیری از مردم شهید پرور استان حضور داشتند.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حامد کاشانی در سخنانی عنوان کرد: اوضاع امروز ما متفاوت از روزهای مظلومیت صدر اسلام بوده و خون شهدا برکت بیشتری پیدا کرده است، امروز اگر یک سرباز ما را می‌کشند از ترس فرار می‌کنند و از کشتن یک شهید از ما ابراز خوشحالی می‌کنند و این نشان دهنده ترس آنها از سربازان اسلام است.

در بخشی از این مراسم بزرگداشت فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز بیان کرد: سردار قاسم سلیمانی 40 سال در اتفاقات خارج و داخل کشور مبارزه کرد و اگر رشادت‌های این شهید بزرگوار و شهدای مدافع حرم نبود، معلوم نبود که امروز این امنیت را داشته باشیم.

دهها مجلس سوگواری شهید سردار سلیمانی در یزد

از سوی دیگر همزمان با شامگاه جمعه (اولین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی) مجالس یادبود بسیاری در مساجد، تکایا و حسینیه‌های شهر یزد و نیز در همه شهرستان‌های استان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، به میزبانی هیئت علمدار حسین دارالعباده در مسجد و حسینیه امام سجاد (ع) مراسمی با توسل به حضرت زینب (س) و یادبود حاج قاسم با حضور پررنگ مردم و سخنرانی و مداحی برگزار شد.

پاسداشت شهید حاج قاسم سلیمانی به همت هیئت حسینیه حضرت ابوالفضل العباس(ع) کوی همافر و گلزار شهدا با سخنرانی حجج اسلام میرزابابایی، تقوی و متوسل و مداحی حمامی با حضور مردم شهید پرور یزد برگزار شد.

مجلس یادبود دیگری با عنوان «مقاومت و شهادت» بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی عراق از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با سخنرانی حجت‌الاسلام ضیایی و مداحی حجت‌الاسلام علیانژاد در محله میدان مهدیه و حسینیه حضرت سید الشهدا (ع) برگزار شد.

فریاد «مرگ بر آمریکا» روحانیون شیعه و سنی خراسان جنوبی

دیروز 14 دی ماه تجمع بزرگ علما، اساتید، روحانیون و طلاب انقلابی شیعه و سنی حوزه علمیه خراسان جنوبی در تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و مقام معظم رهبری و پاسداشت شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و جمعی دیگر از فرماندهان جبهه مقاومت اسلامی، در مدرسه علمیه رضویه بیرجند برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین نوفرستی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، ضمن حمایت از تداوم مقاومت منطقه، ترور شهدای مقاومت به‌خصوص سردار شهید سلیمانی را محکوم کرد و گفت: این اقدام تروریستی باعث یک انسجام در سطح کشورهای مختلف در اقصی نقاط عالم خواهد شد.

حرکت خودجوش مردم گرگان در تجدید بیعت با سردار دلها

تجمع خودجوش مردم انقلابی گرگان در محکومیت ترور سردار حاج قاسم سلیمانی از میدان شهرداری به سمت امامزاده عبدالله (ع) برگزار شد.

در این حرکت خودجوش مردمی، جمعی از خانواده‌های شهدا، طلاب و روحانیون خواهر و برادر، مسئولین و مدیران مؤسسات قرآنی و قرآن آموزان و خانواده‌هایشان و آحاد مردم شهیدپرور گرگان حضور داشتند. طلاب خواهر گلستانی با انتشار پیام‌های تسلیت و برگزاری مجالس ختم قرآن و مراسم سوگواری، همدردی خود را با خانواده سردار شهید سلیمانی ابراز کردند.

دانشآموزان اهوازی عزادار شهادت حاج قاسم شدند

در اهواز، دانش‌آموزان خوزستانی به‌ویژه اهوازی‌ها، در غم از دست دادن اسطوره بزرگ و قدرتمند انقلاب اسلامی داغدار شدند. دانش‌آموزان و کودکان اهوازی، مشق ایثار و شهادت را «حاج قاسم سلیمانی» نوشتند و سینه‌زنان برای او مویه کردند.

طلاب و روحانیون نیز مداح و روضه‌خوان دانش‌آموزان سوگوار شدند تا برای همیشه در یادها بماند که کودکان و نوجوانان اهوازی عاشق ابدی سردار دل‌ها، سپهبد سلیمانی هستند.

تجمع دانشگاهیان تبریز در تجدید بیعت با سردار سلیمانی

در تبریز، دانشگاهیان دانشگاه تبریز، امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر، در تجمعی که با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان در مسجد دانشگاه تبریز برگزار شد، جنایت آمریکایی‌ها در انجام عملیات تروریستی در فرودگاه بغداد و به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی را محکوم کردند.

دست‌نوشته‌هایی با موضوع «انتقام سخت»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» «شهید سلیمانی چهره بین‌المللی بود»، «شهادت پاداش و تلاش بی‌وقفه حاج قاسم سلیمانی در همه سالیان بود»، «نه سازش، نه تسلیم» در تجمع امروز جلب توجه می‌کرد.

در این تجمع، دکتر مجیدی رئیس‌دانشگاه تبریز و حجت‌الاسلام خدیوی رئیس‌دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان به ایراد سخنرانی پرداختند.

تعطیلی بازار و حوزههای علمیه در اردبیل

طلاب حوزه‌های علمیه و بازاریان اردبیل در پی اعلام عزای عمومی از سوی مقام معظم رهبری در حرکتی خود جوش کسب و کار خود را تعطیل کرده و در مراسم بزرگداشت سردار شهید حضور یافتند. طلاب حوزه‌های علمیه با حضور در مراسم گرامیداشت سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» انزجار خود را نسبت به جنایت آمریکایی و اسرائیلی نشان دادند. بازاریان اردبیلی نیز در پی اعلام عزای عمومی از سوی مقام معظم رهبری تعطیل شد و با صدور بیانیه‌این جنایت هولناک را محکوم کرد. عموم مردم اردبیل نیز با حضور در حسینیه ثارالله دومین مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش را برگزار کردند.

شهرک شهید دقایقی داغدار عزای سردار شهید قاسم سلیمانی

شهرک شهید دقایقی تهران، محل سکونت شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی با حضور مردم شهیدپرور و مسئولین لشکری و کشوری غرق در ماتم و عزاست. مسئولین این شهرک مردم شهید پرور را برای برپایی مجلس عزاداری و عرض تسلیت به خانواده سردار شهید سلیمانی به مسجد امیرالمؤمنین (ع) واقع در این شهرک هدایت می‌کنند.

رهبر جریان صدر با حضور در منزل سردار رشید اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به خانواده این شهید بزرگ تسلیت گفت. مقتدی صدر در پی شهادت مظلومانه حاج قاسم سلیمانی به دست تروریست‌های آمریکایی، برای ابراز همدردی و تسلیت به خانواده این سردار بزرگ در منزل ایشان حضور یافته است.

آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان به همراه دکتر کدخدایی قائم‌مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان عصر شنبه با حضور در منزل سردار بزرگ و پرافتخار اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفت‌وگو کردند. آیت‌الله جنتی ضمن دیدار با خانواده شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی شهادت این شهید پرافتخار را تبریک و تسلیت گفت.

فرزند خردسال شهید حججی نیز به همراه خانواده، در منزل سردار شهید قاسم سلیمانی حضور یافت.

قلبهای ما شکسته است اما هرگز از راه شهیدان باز نخواهیم گشت

می‌بینی حاج قاسم سلیمانی! سردار بدون مرز و جغرافیای ما! دل‌های سوگوار ما را تنها آرزوی شهادت تو و وعده انتقام سخت رهبر مسلمانان جهان مرهم است، پاهای ما با یاد راه مقاومتی که بنیان نهاده‌ای قوی و استوار است؛ قلب‌های ما شکسته است اما هرگز از راه شهیدان باز نخواهیم گشت؛ دست‌های ما را با دست زیبایت که به پیروی از مقتدایت حضرت عباس(ع) در راه دین از تن بریده پسندیدی، برای بیعت مجدد با آرمان‌های مقاومت برگیر؛ راه مقاومت تا ظهور ادامه دارد و تنها به امید روز «أَنَّ الأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصّلِحُونَ» به مسیر مقاومت با صلابت سلیمانی‌ها ادامه خواهیم داد./1360//101/خ

منبع: کیهان
ارسال نظرات