۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۳۳۸۱۹
رییس جامعه المصطفی:

معنویت و تواضع دلیل ماندگاری سردار سلیمانی است

معنویت و تواضع دلیل ماندگاری سردار سلیمانی است
حجت الاسلام والمسلمین عباسی معنویت و تواضع را دلیل ماندگاری سردار سلیمانی دانست و گفت: راه سردار سلیمانی ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در مراسم اجتماع طلاب جامعه المصطفی در پی شهادت سردار سلیمانی که پیش از ظهر امروز در مدرسه حجتیه برگزار شد با بیان این که شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس متعلق به همه جهان اسلام هستند، گفت: چنانچه انقلاب اسلامی متعلق به همه جهان اسلام است این شهیدان نیز متعلق به نهضت مقاومت اسلامی هستند.

رییس جامعه المصطفی ادامه داد: حادثه شهادت سردار سلیمانی نتایج مهمی در منطقه ما و جهان خواهد داشت و فصل تازه ای از تاریخ این منطقه گشوده خواهد شد؛ اشرار عالم امروز خوشحالی می کنند و گمان می کنند به پیروزی رسیده اند اما بدانند این خوشحالی دوامی نخواهد داشت بلکه وعده الهی است که مجرمان جزای سختی خواهند دید و مجازات سختی در انتظار آنها است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا سال ها دم از خاورمیانه جدید با محوریت آمریکا و رژیم اسرائیل می زند اما امروزه به برکت مقاومت اسلامی و مجاهدت های سردار سلیمانی و همرزمانش خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت اسلامی  و مسلمانان شکل گرفته و این حقیقتی آشکار است و در آینده آشکار تر نیز خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با تصریح بر این که اقدام آمریکایی ها برای شهادت سردار سلیمانی از سر ضعف بوده است، گفت: همه نقشه هایی که دشمنان سال ها به ویژه در دهه اخیر در منطقه طراحی کردند با سد مستحکم مقاومت اسلامی رو به رور و خنثی شد بنابراین امروز دشمنان از سر ضعف دست به ترور سردار سلیمانی زدند و البته جزای سنگینی خواهند دید.

وی افزود: آخرین توطئه دشمنان که آسیب های فراوانی نیز به ملت مظلوم منطقه وارد کرد، جریان تکفیر بود، جریانی که گمان می کردند ده ها سال این منطقه  را وارد درگیری، نزاع و جنگ داخلی خواهند کرد اما با مانعی که پیش بینی نشده برخورد کردند و آن هم مقاومت اسلامی بود و در این موقعیت نقش بی بدیل و بی نظیر سردار شهید سلیمانی که به حق باید او را مالک اشتر نامید آشکار شد.

رییس جامعه المصطفی در ادامه به فعالیت های رسانه ای استکبار در اقدام آمریکا برای شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: امرز دستگاه رسانه ای استکبار جهان سلطه تلاش می کند تا هدف آمریکا از این اقدام مجرمانه و غیر قانونی را پیشگیری از ترورست نشان دهد اما چه کسی این سخن دروغ را باور می کند؟ کیست که ندادند شهید سلیمانی مهم ترین نقش را در مقابله با تروریسم در منطقه ایفا کرده است و آرامش امروز در منطقه نتیجه فداکاری های وی و همراهانش است.

وی با بیان این که شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس دارای خصوصیاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: نخست این که شهادت سردار سلیمانی به دست رأس فتنه در عالم رخ داده است که نشان می دهد نظام سلطه به قدری ضعیف شده که خودش به صورت آشکار دست به چنین جنایتی می زند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: آمریکا و همدستان او در ماه های اخیر تلاش فراوانی کردند که میان مردم منطقه به ویژه ایران و عراق تفرقه ایجاد کنند و توطئه های فراوانی به کار بردند اما خون شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس و آمیخته شدن این خون ها بایکدیگر نشان داد مردم ایران و عراق همچنین سایر مردم منطقه از یکدیگر جدایی ناپذیرند و جدا نخواهند شد.

وی با تأکید بر این که جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی نشان داد به آمریکا نمی توان اعتماد کرد، افزود: این حادثه نشان داد به لبخندهای آمریکا نباید دل خوش کرد بلکه آمریکا جز زبان زور نمی تواند کاری انجام دهد یاد ندارد و به غیر از منافع خود به هیچ چیز پایبند نیست.

رییس جامعه المصطفی با بیان این که تا زمان حضور نیروهای اشغالگر در منطقه، این منطقه روی خوش نخواهد دید، تصریح کرد: برهمه شخصیت های موثر و تصمیم گیران در عراق عزیز و منطقه لازم است طرحی برای اخراج آمریکا از منطقه طراحی کنند گرچه امروزه طرحی برای اخراج نیروهای اشغالگر در پارلمان عراق مطرح شده است.

وی افزود: برخی مراجع در عراق اعلام کرده اند که از این پس حضور نیروهای اشغالگر در عراق حرام است و این تکلیفی بر عهده پیروان مرجعیت است که نباید اجازه دهند حتی یک نفر از نیروهای آمریکایی در منطقه حضور داشته باشند و حضور آنها بایستی در منطقه خاتمه پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی اضافه کرد: اگر دشمن احساس کند که می تواند دست به جنایتی بزند و در مقابل عکس العملی نبیند گستاخ تر خواهد شد بنابراین باید دست های این جنایتکاران در این منطقه را با قدرت قطع کرد؛ دشمن باید بهای سنگینی دهد چنانچه رهبر معظم انقلاب بیان کردند تمامی دلبستگان مقاومت خونخواه این شهید هستند.

وی در پایان به ویژگی های شخصیتی شهید سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: به چه دلیل سردار سلیمانی دردل مؤمنان جای دارد؟ از خصوصیات این شهید این بود که به تربیت از مولایش علی(ع) جمع بین اضداد کرده بود به عبارت دیگر در برابر دشمنان اقتدار، صلابت و شجاعت داشت اما در برابر دوستان متواضع، فروتن و مهربان بود بنابراین چنین مواردی و معنویت سردار سلیمانی را ماندگار خواهد کرد؛ گرچه سردار سلیمانی در میان ما نیست اما راهش ادامه خواهد داشت./1324/پ202/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات