۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۳۳۸۷۸
در نطق وکلای ملت مطرح شد؛

خون شهید سپهبد سلیمانی آمریکا و اسرائیل را رسوای عالم کرد

خون شهید سپهبد سلیمانی آمریکا و اسرائیل را رسوای عالم کرد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر ادامه راه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، ۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۱۵ دی ماه سال ۹۸ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به ایراد نطق پرداختند.

مشروح سخنرانی ناطقان میان دستور وکلای ملت به شرح ذیل است:

خون شهید سپهبد سلیمانی آمریکا و اسرائیل را رسوای عالم کرد

خدیجه ربیعی فرادنبه نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: سلام و درود بر ارواح طیبه شهدا، امام شهدا و روح مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی، بزرگ مردی که در ولایتمداری، اخلاص، فدا کاری و مردمی بودن بی‌نظیر بودند، سردار دلهایی که خود را ندید بلکه مردم را دید، ملت‌های مظلوم را دید و چنین تفکری باید الگوی همه باشد و همه دنیا بداند که هرگز این عَلَم بر زمین نخواهد ماند، قطره قطره خون حاج قاسم سلیمانی دولت‌های جنایات کار آمریکا و اسرائیل را رسوای عالم ساخت.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت سردار بزرگ مجاهدت به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج)، محضر مقام معظم رهبری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ملت شهید پرور ایران، اظهار کرد: در آخرین نطق خود در این دوره مجلس بار دیگر از اعتماد مردم شهید پرور شهرستان بروجن که توفیق خدمت‌گزاری درخانه ملت ایجاد کرد، سپاسگزارم. طبق عهدی که با خدای خود و مردم حوزه انتخابیه خود بسته بودم، تمام توان خود را در راستای خدمت صادقانه و خالصانه و پیگیری مطالبات به حق مردم شریف داشته باشم، لحظه‌ای از این مهم دریغ نکردم و اجازه ندادم برخی ناملایمتی‌ها و بی‌مهری ها خدشه‌ای بر انگیزه خدمتم وارد کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: در کنار وظیفه اصلی قانون‌گذاری و نظارت که موجب تصویب برنامه ششم توسعه، لوایح و طرح های متعدد گردید. برای آنها عدالت محوری، حمایت از اقشار آسیب پذیر، امنیت و توانمند سازی بانوان، حمایت از خانواده های معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان و ارتقا زیرساخت ها برای رونق اشتغال و تولید، منع بکارگیری بازنشستگان و حمایت از جوانان، حمایت از معلولان و توجه به کشاورزان، رانندگان، شهرداریها، دهداری‌ها و دهیاریها مورد توجه واقع شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به لحاظ دغدغه نسبت به کاهش مشکلات شهرستان بروجن ضمن پیگیری مسائل و جلسات بامسئولان ملی، دعوت از آنها برای حضور در شهرستان داشته و در نهایت به لطف خدواند متعال و پیگیری مجدانه و تلاش همه جانبه مسئولان استان و شهرستان و حمایت قاطع مسئولان ملی و همکاری خوب مردم شریف و فرهیخته شهرستان بروجن نتایج خوبی حاصل شد که جای تقدیر و تشکر از همه همکاری‌ها وجود دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: همزمان با تکمیل 50 کیلومتر پروژه 4 خطر شهرکرد - لردگان و تکمیل تقاطع غیر همسطح بروجن - امام قیس و محور سفید دشت – فرادنبه، تکمیل و هم سطح سازی‌ها و همینطور اخذ ردیف ملی چهار خط کمربندی شمالی بروجن- چغاخور و تامین اعتبار برای شروع عملیات‌های اجرایی انجام شد. تکمیل و تجهیز بیمارستان 230 تخت خوابی بروجن، اختصاص یک دستگاه موموگرافی، احداث مراکز سلامت جامع امام قیس، لردگان، نقنه، بروجن، گلباجی و تامین اعتبار برای احداث مرکز سلامت جامع گندمان و اختصاص دستگاه های پیشرفته پزشکی برای فرادنبه و گندمان از جمله اقدمات انجام شده است.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اخذ مجوز و تامین اعتبار جهت احداث پایگاه‌های اورژانس 115 منطقه فرادنبه و امام قیس، نقنه و اختصاص5 دستگاه آمبولانس به شهرستان، کلنگ زنی احدث پلی کلینک تامین اجتماعی بروجن که به زودی شاهد عملیات اجرایی آن خواهیم بود. احداث و پیشرفت 80 درصدی مدارس در شهرستان‌های حوزه انتخابیه و احقاق حقوق از دست رفته شهرستان درحوزه آموزش عالی از طریق اخذ موافق ایجاد دانشکده‎های فنی و مهندسی، منابع طبیعی و تاسیس 5 رشته فنی مهندسی و حضور اولین دانشجویان فنی مهندسی در شهرستان بروجن از مهر ماه 98 ازجمله اقدامات انجام شده است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اخد مجوز لازم برای تسریع و شروع عملیات اجرایی پروژه پتروشیمی پلی اتیلن سنگین بروجن و همچنین بروزرسانی طرح توجیهی پروژه پتروشیمی و رایزنی با سرمایه‌گذار جهت شروع عملیات‌های اجرایی که از وزیر نفت هم می‌خواهم نهایت همکاری و مساعدت را با سرمایه گذار داشته باشد. افزایش سرانه فضای ورزشی در شهرستان از طریق تکمیل استخر شنای در حوزه انتخابیه بعد از 17 سال، بهبود سرانه سالن های ورزشی، استخرشنا و زمین چمن در فرادنبه، سالن باستانی نقنه و استخر شنا در گندمان نیز به زودی احداث می‌شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: تکمیل پروژه تصفیه خانه فاضلاب در گندمان و پیشرفت 70 درصدی آن در فرادنبه و پیگیری احداث تصفیه خانه فاضلاب در سفید دشت که از وزیر نیرو نیز می‌خواهم اهتمام جدی‌تری در رفع مشکلات آب شرب شهرستان سفید دشت و احداث تصفیه خانه فاضلاب این شهر داشته باشد.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده درخصوص پروژه شهدای چشم علی بروجن ادامه داد: تخصیص 32 میلیون متر مکعب آب بعد گذشت 15 سال، تغییر دستگاه حفاری پروژه سبزه کوه به چغاخور و پیگیری جهت احیای چشمه‌ها و تعیین پروتکل‌های لازم جهت اجرای پروژه انتقال آب سبزکوه به چغاخور بدون آسیب به محیطزیست و چشمه‌های طبیعی و همچنین ساخت سد اما قیس و پیگیری جهت ساخت سد آقبلاغ و پیشرفت پروژه ملی ابرسانی بروجن تا 80 درصد از جمله اقدامتی است که در این دوره با پیگیری‌های مجدانه و همکاری مسئولان انجام شده است.

قوه قضاییه با تخریب‌کنندگان غیرقانونی آبگیر طرح آبرسانی بن به بروجن برخورد کند

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس قوه قضاییه، خاطرنشان کرد: تاکنون چه برخوردی با اقدامات غیر قانون یدر استان اصفهان برای تخریب غیرقانونی آبگیر طرح آبرسانی بن به بروجن که با پیشرفت 80 درصد فیزیکی انجام دادید برای مقابله با تضییع بیت المال و حقوق به حقه مردم شهید پرور و تشنه چهار محال و بختیاری انجام داده‌اید؟ چرا با کسانی که موجبات بر هم زدن آرامش و نظم عمومی و ایجاد فرصت برای دشمنان جهت لطمه زدن به آرامش مردم، امنیت و اتجاد مردم می‌شود برخورد جدی نمی‌کنید؟ سازمان بازرسی چرا به این تضییع‌ها در بیت المال ورود نمی‌کند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به تخاصم روز افزون دولت خبیث آمریکای جنایت کار، لازم است اتکای به تولید داخلی و برقراری انضباط مالی بیشتر در درآمدها و هزینه‌ها و برخورد جدی‌تر با فرارهای مالیاتی داشته باشیم تا از این جنگ اقتصادی که معیشت را برای مردم تنگ نموده در سایه رهنموردهای مقام معظم رهبری سربلند بیرون بیاییم.

ایران همیشه و همچنان پا برجا خواهد ایستاد

رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار سرافزار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: امروز همه در غم از دست دادن این سردار بزرگوار هستیم، شهید بزرگواری که در مبارزه با داعشیان زمان و جلوگیری از نفوذ آن‌ها به کشورمان در اقلیم کردستان عراق، سوریه و نقاط مختلف منطقه در غرب آسیا نقش بسیار موثری ایفا کرد.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: استکبار بداند که ایران همیشه و همچنان پا برجا خواهد ایستاد و جریان مقاومت مستحکم‌تر از گذشته به راه خود ادامه می‌دهد.

نماینده مردم پیرانشهر ضمن اشاره به دستاورد‌های خود در طول دوره نمایندگی در حوزه انتخابیه در بخش دیگر از اظهارات خود بیان کرد: آثار مثبت اقدامات مختلف در حوزه ورزش، فرهنگ، آموزش و پرورش، کشاورزی، عمرانی، جاده‌سازی، ساخت بیمارستان ملموس بوده و جای تقدیر و تشکر دارد. در مجموع بیش از ۴ هزار میلیارد تومان طی این مدت سرمایه‌گذاری در منطقه شده است.

وی تاکید کرد: در طول هشت سال گذشته اعتبارات منطقه ۳۰ برابر افزایش یافته و در بخش کشاورزی با ۴۲۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی بیش از ۱۳ هزار هکتار آبیاری شده است که موجب ارتقا بهره‌روی کشاورزی شده است. همچنین در حوزه عمرانی، تکمیل اتوبان‌ها، بیمارستان پیرانشهر و سردشت اقدامات در خوری انجام شده است. امیدواریم قول دولت در خصوص رفع مشکلات معیشتی مرزنشینان محقق شود.

خضری ادامه داد: رئیس‌جمهور، وزارت اقتصاد، صمت و کشور باید تمهیدات لازم که اخیرا دیده شده را برای مرزنشینان را تعبیه کنند، زیرا امنیت پایدار در گروه معیشت و اقتصاد پایدار مرزنشینان است. لازم است دولت در خصوص بسته‌های حمایتی معیشتی و عملیاتی شدن آن توجه لازم را داشته باشد تا مردم بیش از این تحت فشار نباشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: مرزنشینان که ۸ سال دفاع مقدس درکنار بزرگوارانی همچون سردار قاسم سلیمانی از خاک و کیان ایران دفاع کردند، نیازمند توجه ویژه‌ای هستند بنابراین باید در خصوص عقب ماندگی‌های این هشت سال توجه ویژه‌ای مورد نظر باشد. مردمان سردشت و پیرانشهر در طول هشت سال دفاع مقدس اجازه ندادند وجبی از خاک کشور به دشمن غاصب بیفند.

وی یادآور شد: همچنین لازم است به مشکلات بازنشستگان، رتبه بندی فرهنگیان و اعمال مدرک آن‌ها توجه لازم انجام شود اگر چه در بودجه سال آینده با کسری مواجهیم، ولی تعامل سازنده دولت می‌تواند راهگشا باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امیدواریم پیام رهبر معظم انقلاب و خواسته مردم ایران را توانسته باشیم به گوش استکبار جهانی برسانیم که اگر ضربتی وارد کردند باید ضربتی نوش جان کنند.

فرهنگ قناعت و تحمل سختی در دوران تحریم باید نهادینه شود

محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در پارلمان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خودضمن عرض تسلیت برای شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و همراهانش، گفت: قطعا حرکت احمقانه و خبیثانه آمریکای جنایت کار بی پاسخ نخواهد ماند و امت اسلامی منسجم‌تر و آگاهانه‌تر مشت محکمی بر دهان آمریکا و اسرائیل جنایت کار و نادان به مفهوم شهادت خواهد کوبید، این را مردم در حماسه ۹ دی ماه با حضور یکپارچه خود بار دیگر به تصویر کشیدند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس ادامه داد: سناریو تصویب شده توسط آمریکا فشار حداکثری و مایوس کردن مردم را دنبال می‌کند و با اجرای نمایشی که ایران حاضر به صلح نیست، قصد تحریک مردم را دارد، اما مردم فهمیم ایران می‌داند که ۱۲ شرط سازش که توسط آمریکا گذاشته شده تحت هیچ شرایطی محقق نمی‌شود و اگر مسئولین بخواهند این ذلت را بپذیرند سرنوشت عراق، لیبی، سوریه و یمن در انتظار ما است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تنها راه باقی مانده مقاومت، اتحاد ملی و تحمل سختی‌های تحریم است، باید بدانیم یکی از ۱۲ شرط صلح، حذف سیستم دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی است، بنده به عنوان مسئول فنی اولین موشک جمهوری اسلامی می‌بینم که حذف دفاع موشکی ایران مساوی به دسترسی و اشراف سهل الوصول آمریکا بر ایران است و هیچ عقل سلیمی تن به این خفت آن هم در برابر دشمن قسم خورده نمی‌دهد، لذا اراده دومی پیش روی مردم به جز مقاومت، اتحاد، صبر و تحمل سختی‌های تحریم نمی‌ماند.

وی گفت: آمریکا آینده‌ای شبیه عراق و سوریه برای ایران در سر می‌پروراند، انگلیس و کشور‌های اروپایی نیز با وجود همه نمایش‌هایی که بازی می‌کنند در نهایت همراه آمریکا خواهد بود، طعم شیرین امنیت با وجود سختی‌های به وجود آمده را قدر بدانیم و با تلاش فراوان آن را حفظ کنیم و قدر حضور رهبری فرزانه ساده زیست فهیم و شجاع را درک کنیم و مطمئنا مردم فرمایش رهبر کبیر انقلاب را فراموش نخواهند کرد که پشتیبان ولایت وفقیه باشیم که به مملکت شما آسیبی نرسد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در شرایط حساس کنونی ما ملت ایران آماده جانفشانی هستیم و لازم است مسئولان بی پرده اهمیت موضوع تحریم را در میان بگذارند.

منصوری خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور چرا به مردم بی پرده نمی‌گویید که مصرف گاز در ایران از کل اروپا بیشتر است. چرا ادارات دولتی و حتی مساجد در روز با چراغ‌های روشن به کار خود ادامه می‌دهند و مصرف برق تا ۱۶ برابر اول انقلاب رسیده در صورتی که جمعیت ما ۲.۵ برابر شده است.

وی افزود: فرهنگ قناعت، تحمل سختی در دوران تحریم باید در کشور نهادینه شود تا ذخایر و منابع کشور حفظ شود مقاومت تنها راه پیروزی بر تحریم بوده و این فرهنگی است که باید مسئولان نظام با مردم در میان بگذارند و مردم ایران ثابت کرده اند با درک شرایط همیشه در بطن انقلاب و پیروی رهبرشان بودند و پاسداری از خون شهدا با مقاومت حداقل کاری است که هر ایرانی می‌تواند انجام دهد تا شرمنده شهدا و خانواده شهدا نباشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مبارزه با فساد که در دستگاه قضا شروع شده است و جا دارد از رئیس قوه قضاییه تشکر کنم، اما چرا فریاد نمایندگان در مجلس در مبارزه با فساد بلند نیست و آن‌هایی که فریاد بر می‌آورند تهدید می‌شوند و مافیای رسوخ کرده در دستگاه‌ها بر علیه ایشان صف آرایی می‌کند تا دیگر هیچ صدایی برای مبارزه با فساد بلند نشود، خواسته اینجانب شناسایی این افراد در دستگاه‌های مرکز کشور بوده که با مسئولیتی که دارند سعی می‌کنند به افراد زیر دست خود فشار آورده تا صدای حق طلبی را بخشکانند و لازم است با حمایت از نمایندگان شجاع و حق طلب به فضل الهی ریشه‌های مافیا در کشور خشکیده شود.

وی با بیان اینکه مافیایی که پول و قدرت دارند، بسیار خطرناک هستند، اظهار داشت: آن‌ها سعی می‌کنند برای مقابله با حق طلبی کاهی را پیدا کنند تا کوهی بسازند و این است که نمایندگان برای خود دشمن درست نمی‌کنند و سکوت می‌کنند، لذا مقاومت از مردم و مبارزه با فساد از سوی مسئولین و پیروی از رهبری تنها راه‌های غلبه بر تحریم است و ان شاءالله فضل الهی شامل مردم خوب ایران اسلامی خواهد بود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس بیان داشت: ضمن تشکر از مردم فهیم حوزه انتخابیه شهرستان ساوه و زرندیه از درک صحیح شرایط تحریم و با توجه به همه کمبود‌ها و عدم وجود نقدینگی همیشه شکرگذار خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسئولان بوده اند که در شرایط سخت، خدمات و پروژه‌های بزرگ در این حوزه انتخابیه انجام شده است که به سهم خود تشکر می‌کنم.

وی به برخی پروژه‌های بزرگ این حوزه انتخابیه اشاره کرد گفت: شروع به کار خط راه آهن همدان-ساوه- مشهد بدون محدودیت حضور مسافر برای مردم ساوه، انتقال آب سد کوچری از سرشاخه‌های رود دز به ساوه که در حال اجرا است که باید با تخصیص بیشتر ۹۰ کیلومتر باقی مانده نیز به اتمام برسد، تخصیص وام‌های خاص برای جبران سرمازدگی باغات انار که برای اولین بار در تاریخ چهل ساله صورت گرفت، لای روبی و باز کردن مسیر سد الغدیر ساوه در سال ۹۵ که با وجود خشکسالی‌های در سال اول سه برابر و در سال دوم ۵ برابر و در سال آخر با برکت الهی ۲۰ برابر آبگیری شد و به ۲۸۰ میلیون متر مکعب رسید، افتتاح و راه اندازی بیمارستان در شهرستان زرندیه با ۴۴ پزشک متخصص و مجوز ساخت بیمارستان ۲۵۰ تخته خوابی آموزشی همراه با ردیف بودجه در شهر ساوه که آرزوی مردم بعد از ۴۰ سال به وقوع پیوست، در دستور کار قرار گرفته است

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین با مشخص شدن پیمانکار و ردیف بودجه با ساخت ۳۰ هزار متر مربع بنا مشکل اصلی مردم در بهداشت و درمان تاحدود زیادی حل خواهد شد و جذب دانشجو در رشته‌های پزشکی همراه با استفاده از سهمیه بومی میسر خواهد شد، ساخت اورژانس بیمارستان تامین اجتماعی در ساوه، ساخت وتکمیل بیمارستان تامین اجتماعی در زرندیه، ساخت ۲۴ درمانگاه در چند روستا، ایجاد کنار گذر ساوه با ۹۵ درصد پیشرفت کاری که آرزوی ساوه برای جلوگیری از تردد تریلی‌ها از داخل شهر خواهد بود، دو بانده شدن مسیر ساوه و زرندیه به بویین زهرا به بهر برداری رسید، شروع عملیات دو بانده ساوه که نیاز به تخصیص بودجه جدید دارد، ساخت و تکمیل استادیوم چمران و زمین چمن طبیعی و ساخت زمین چمن مصنوعی، ۹۹ درصد روستای حوزه‌های انتخابیه از نعمت گاز بهره‌مند شدند، مرمت اساسی مسجد جامع شهر ساوه با ۱۲۰۰ سال قدمت که با ثبت ملی آن مهمترین اثر تاریخی استان مرکزی حفظ شد، عملیات آب رسانی و تعویض شبکه فاضلاب در اکثر روستا‌های حوزه انتخابیه، اتصال اکثر روستا‌های حوزه انتخابیه به شبکه اینترنت، گازرسانی به کلیه منازل حاشیه شهر‌ها بدون پرداخت ماده ۱۰۰، رضایتمندی خوب قشر آسیب پذیر را به وجود آورده است.

خون پاک سردار سلیمانی هدایت‌گر راه مقاومت و ایثار خواهد بود

روح الله حضرت‌پور طلاتپه نماینده مردم ارومیه در پارلمان در نطق میان دستور، شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی را یادآور شد و گفت: تو را همانند زنده گان صدا می‌زنیم، زیرا باور ما این است که تو جاودان و زنده هستی. حاج قاسم سلام مرا به پدر شهیدم برسان و از قول این سرباز کوچک نظام به او بگو فرزندان انقلاب و رهبری راه شما را ادامه خواهند داد و عَلم حسینی را بر زمین نخواهند گذاشت.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حاج قاسم عزیز روزی که پدرم شهید شد شِش ماهه بودم و هیچ گاه جرأت نکردم حس لحظه شنیدن خبر شهادت پدرم را بپرسم، اما با شنیدن خبر شهادتت این لحظه را درک کردم و به جان سوختم.

وی با بیان اینکه فرزندان شهدا دوباره یتیم شدند، افزود: سردار، شهادت شما خوار بر دل نشانده است، چهل سال وفاداری به انقلاب و ولایت، مجاهدت و جهاد برای عقیده، تسلیم و رضا، خدمت بی منت و پاسداری حریم ولایت امت اسلام پاداشی غیر از شهادت نمی‌توانست داشته باشد. سوالی که اینجا مطرح است اینکه ایالات متحده بر مبنای چه تحلیل دست به این اقدام بلاهت آمیز زده و اینگونه عریان و آشکار در بین افکار عمومی جهان و نظام بین المللی خود را بی اعتبار کرده و به عنوان یک دولت یاغی و تروریست معرفی نموده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: قاسم سلیمانی با آن‌ها چه کرده است که اینچنین آن‌ها را به افتضاح و بی آبرویی فاجعه آمیز کشانده است. سردار سلیمانی بنا بر خواست دولت‌های منطقه، جغرافیایی آن‌ها را با راهبردی استراتژیک از شر تروریست و اشرار پاکسازی نمود و امنیت و آرامش را برای مردمان به ارمغان آورده است. نسل‌های بعدی ملت کشور‌هایی نظیر عراق، سوریه، افغانستان و یمن مدیون نام و آوازه قاسم سلیمانی خواهند بود.

حضرت‌پور تصریح کرد: نه تنها ایران بلکه تمام منطقه خاورمیانه فرماندهی را از دست داد که برای صلح و آرامش می‌جنگید. شخصیتی شجاع که نام و اعتبارش را فدای انسانیت و شرافت وآزادگی نمود و نهایتا خون پاکش را در این راه مقدس به پیشگاه دین، آیین و برترین مفاهیم اخلاقی انسانی هدیه نمود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: سردار قاسم سلیمانی تروریست نبود، او قربانی تروریست شد، ریشه و نهالی که با خون پاک او کاشته شد دودمان آمریکا را در منطقه بر باد خواهد داد و به اخراج آن‌ها از این منطقه منتهی خواهد شد. آنان با این اقدام وقیحانه و ترور عالی‌ترین رتبه مقام نظامی و رسمی کشور تمام اصول بین المللی را زیر پا گذاشتند و خود را در هیبت یک جانی و وحشی نشان دادند و شنیع‌ترین اقدام ممکن را انجام دادند و نام و وجه نداشته‌شان را در تاریخ نابود کردند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آن‌ها باید بدانند دولت و حاکمیت ایران بنا بر خواست ملت و مطالبه بر حق آنان پاسخی درخور و قاطع به عمل آن‌ها خواهد داد تا درس عبرت ماندگاری برای آن‌ها باشد و بدانند تنبیه سخت در انتظار جبارین و ظالمینی است که فرزندان و بی‌گناه و شرافتمند ملت را مظلومانه به قربانگاه بردند.

وی افزود: حاج قاسم بزرگ بود، بزرگ ماند و بزرگ رفت. با اینکه فرمانده عالی رتبه نظامی بود، همواره در مقابل مردم مستضعف جامعه افتاده و متواضع بود. انسانی به شدت خودساخته، زحمت کش و ساعی و در عین حال تیزهوش و با صلابت و مقتدر بود که خود را فدای کشور، منافع ملی و آموزه‌های دینی کرد و نشان داد راه جهاد، ایثار و شهادت باز است. او خود را فدای ملت نمود و مردم ما انصافا شکرگذار و قدردان فرزندان و خادمین واقعی خود خواهند بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به فرمانده‌هان سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و مرزبانی، یادآور شد: چشم و امید مردم، محور مقاومت و تمام مظلومان منطقه بعد از رهبری معظم انقلاب به شما دوخته شده است. امیدوارم همچون سردار سلیمانی عشق و ارادات به سپاه عزیز و انقلاب را در قلوب این مردم حفظ کنید.

حضرت‌پور خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: من روح‌الله حضرت‌پور فرزند آذربایجان، کسی که نسل اندر نسل ریشه در خاک آذربایجان دارم و فرزند شهیدی از شهدای مبارزه با اشرار و ضد انقلاب هستم، لذا اعلام می‌کنم که شک نداشته باشید انتقام خون حاج قاسم و سایر سرداران شهید رشید مقاومت و مدافعان حرم را از تو و هم پیمان پَست و منفورت خواهیم گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری دوران بزن و دَرو به پایان رسیده است و گردن کلفتان توخالی عرصه بین الملل باید مسئولیت و عواقب اعمال نابخردانه خود را پذیرا باشند. با شهادت این مرز بزرگ روح تازه‌ای بر کالبد مقاومت و مردانی، چون سید بزرگوار جهان اسلام سید حسن نصرالله و یاران با وفایش و مجاهدان پاک عراق و یمن در فلسطین دمیده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: روح پاک این سردار اسلام هدایت گر راه مقاومت و ایثار خواهد بود و آمریکای خوار و ذلیل بداند باید بیشتر از زنده سردار سلیمانی‌ها از شهادت آن‌ها بترسد که این ترس در تمام شئون آمریکا و همدستان دونش قابل رویت و درک است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: برادران و خواهران با پیروی از رفتار و کردار حاج قاسم خداوند را گواه و در همه جا ناظر بدانید. در طول مسئولیت در قوای سه گانه هیچ گاه دروغ نگوییم، ریا نکنیم و تهمت نزنیم. در پیشگاه ملت بی ادبی و نزاکت نکنیم. حرمت‌ها را نگه داریم و آلوده به زند و بند‌های سیاسی و مالی نشویم. منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح ندهیم و همیشه تلاش کنیم در این راه سخت و دشوار شرمسار خون شهدا، جانبازان، ایثارگران و ملت شریف و آزاده ایران نباشیم.

سپاه، بسیج و ارتش جنایتکاران را بی‌مجازات نمی‌گذارند

سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در پارلمان در نطق میان دستور خود گفت: به روح پاک مؤسس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سلام می‌کنم، به همه شهدای توحیدی طول تاریخ از هابیل تا امروز و به شهدای دفاع مقدس همچون باکری، همت و جهان آرا و شهدای مقاومت هچون عماد مغنیه و فرزندش و شهدای تکنولوژی هسته‌ای و فناوری موشکی و به ویژه به شهید سپهبد قاسم سلیمانی سلام می‌کنم که مرگ در بستر سزاوار او نبود و خود می‌دانست دوست او را برگزیده و بر خوان خویش مهمان خواهد کرد؛ شهیدی که جلال و جبروت و شکوه حضرت سلیمان نبی (ع) را با معصومیت و ولایت پذیری حضرت قاسم (ع) یکجا داشت.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی ما ایام تلخی را طی می‌کنیم. روز‌هایی که عزادار اول آن، پدر معنوی موحدان جهان مقام معظم رهبری بوده و در سوگ سرداری نشسته ایم که نماد مقاومت در برابر ظلم و ایستادگی در برابر صهیونیسم و استکبار است.

وی در ادامه با بیان اینکه نه تنها ملت موحد ایران بلکه همه آزادیخواهان جهان در این فاجعه سیاه پوش و عزادار هستند، اظهار داشت: این نخستین بار نیست که استکبار و صهیونیسم با بی اعتنایی به قواعد بین المللی و اصول اولیه انسانی دست به جنایت می‌زند. در دائره المعارف قمارخانه داری که اکنون در رأس دستگاه جهنمی آمریکا نشسته، کشتار کودکان و زنان یمنی و فلسطینی، قتل عام ملت سوریه و حتی مسیحیان سوریه و عراق توسط داعش دست پرورده آمریکا و هزاران جنایت دیگر مشروع تلقی می‌شود.

مره صدق ادامه داد: آن‌ها دفاع ملل مظلوم از حق خود که با سنگ و چوب انقلاب می‌کنند و به سوی دشمنان خود که تا بن دندان مسلح هستند، با مشت گره کرده هجوم می‌برند تروریسم نامیده می‌شوند. باید از این دیوانگان سیاست باز که جهالت مدرن دارند، پرسید که آیا حمله به یک مقام رسمی خارجی در یک کشور خارجی دیگر از سوی آمریکای جنایتکار اگر نقض اولین و ابتدایی‌ترین اصول بین الملل نیست پس چیست.

وی افزود: ملت مقاوم ایران با پیروی از مقام معظم رهبری سال‌ها است که آموخته اند که با زبان مقاومت می‌توان به مقابله با ظلم و استکبار صهیونیستی برخاست و حق مظلوم را باز ستاند و بدیهی است که ملت بزرگ ما هیچگاه این جنایت مهیب و ضد انسانی را که حاصل هم اندیشی شیطان بزرگ و ایادی منطقه او است، بی پاسخ نمی‌گذارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با بیان اینکه قهقهه مستانه و دیوانه وار عاملین استکبار و صهیونیسم با مقاومت ادامه دار ملت قهرمان ایران در هم خواهد شکست، عنوان کرد: امروزه تمام خاورمیانه از برکت اندیشه رهبر بزرگوار به آگاهی رسیده و جایگاهی برای یکه تازی استکبار باقی نگذاشته اند و این رفتار‌ها بی شک آخرین تلاش‌های استکبار و صهیونیسم در حال اهتزار است و فرزندان ملت ایران نیز در این مبارزه گوش به فرمان مقام معظم رهبری دارند.

وی تأکید کرد: اطمینان داریم که سپاه پاسداران، بسیج، نیرو‌های ارتش و همه دوستان و همراهان و همرزمان ملت بزرگ ایران جنایتکاران را بی مجازات نخواهند گذاشت و اطمینان داریم مادران دلاور ایرانی توان پرورش ده‌ها سردار سلیمانی را به علت اعتقادات پاک و الهی خود دارند.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اتحاد همه یکتاپرستان عالم به رهبری مقام معظم رهبری، پدر معنوی همه موحدان جهان پیروز باد. /۸۵۶/
ارسال نظرات