۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۳۴۱۸۲

تقدیر لاریجانی از واکنش آیت الله سیستانی و مقامات عراقی به جنایت آمریکا

تقدیر لاریجانی از واکنش آیت الله سیستانی و مقامات عراقی به جنایت آمریکا
رییس قوه مقننه از واکنش اخیر حضرت آیت الله سیستانی و مقامات دولت عراق به ترور ناجوانمردانه سپهبد حاج قاسم سلیمانی تقدیر کرد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه ۱۷ دی ماه سال ۹۸ در حاشیه صحن علنی پارلمان در جمع خبرنگاران گفت: امروز و در واکنش به اقدام ناجوانمردانه اخیر آمریکا در مجلس شورای اسلامی یک طرح سه فوریتی به تصویب رسید که در تاریخ مجالس ایران بی نظیر است.

وی گفت: سه فراکسیون مجلس شورای اسلامی در تدوین این طرح سه فوریتی با یکدیگر تعامل داشتند و اعضای محترم شورای نگهبان نیز با حضور در پارلمان این موضوع را مورد بررسی و تایید خود قرار دادند.

لاریجانی با اشاره به سابقه تصویب قوانین ضد آمریکایی در پارلمان، یادآور شد: قبل از این در خصوص نیرو‌های «سنتکام» یک مصوبه از سوی وکلای ملت به تصویب رسیده بود، اما با توجه به مشخص شدن نقش پنتاگون در این ترور کور،  بنابراین ما قانون قبلی را تغییر دادیم و اعلام کردیم که همه نیرو‌هایی که تحت پوشش پنتاگون هستند، به عنوان تروریست شناسایی می‌شوند.

نماینده مردم قم در پارلمان با بررسی علل ترور سپهبد حج قاسم سلیمانی، بیان داشت: متأسفانه دشمن فکر می‌کند که با حذف شخصیتی مانند حاج قاسم می‌تواند به جریان مقاومت ضربه وارد کند در حالی که این اقدام به صورت جدی جریان مقاومت را تقویت کرد.

وی با تشریح مصوبه امروز پارلمان، بیان داشت: در راستای حمایت از سپاه قدس ۲۰۰ میلیون یورو برای دو ماه پایانی سال ۹۸ از صندوق توسعه ملی اختصاص داده‌ایم. سال آینده نیز این اعتبار را اضافه خواهیم کرد تا دشمنان بفهمند با شهادت و ترور حاج قاسم سلیمانی، تفکر مقاومت از بین نمی‌رود بلکه گسترش می‌یابد.

لاریجانی تصریح کرد: بدون شک اقدامات ایران در قبال جنایت اخیر آمریکا معطوف به پارلمان نمی‌شود و شورای عالی امنیت ملی نیز در همین راستا مصوباتی را خواهد داشت، از نمایندگان مجلس به دلیل وحدت و دقت نظر در تصویب این طرح و اعضای شورای نگهبان برای حضور در مجلس و اعلام نظر سریع تشکر می‌کنم.

وی همچنین از حضور چشمگیر، آگاهانه و از صمیم قلب ملت ایران در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی تشکر کرد و گفت: همین حضور، بزرگترین گام در ایجاد امنیت و صیانت از امنیت ملی است و بخصوص خواسته ملت ایران که باید پاسخ درخوری به این فاجعه بدهیم را به چشم می‌نهیم و در شورای عالی امنیت ملی این موضوع به جد بررسی می‌شود. آن‌ها باید بدانند که به دلیل ضربه زدن به نیرو‌های اصیل مجاهد در منطقه، پاسخ درخوری داده می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم می‌دانم از مجلس ملی عراق تشکر کنم که بسیار غیرتمندانه عمل کرده است، اظهار داشت: از رئیس‌جمهور عراق  «برهم صالح» و «عادل ابوالمهدی» نخست‌وزیر عراق تشکر می‌کنم که همت بلندی به خرج دادند. از حضرت آیت‌الله سیستانی نیز تشکر می‌کنم که هدایت ایشان، ایجاد تحول بزرگ کرد.

لاریجانی تصریح کرد: نکته مهم این است که پاسخ خون حاج قاسم سلیمانی باید این باشد که نیرو‌های آمریکایی از منطقه فرار کنند و به جای دیگری بروند، این گامی است که مجلس عراق برداشت.

رییس قوه مقننه در پایان، گفت: ما امیدوار هستیم که آمریکایی‌ها صدای ملت و مقامات ایران و همچنین پیام ما را شنیده باشند و به زودی منطقه را ترک کنند. /۸۵۶/
ارسال نظرات