۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۳۴۳۹۹
با موضوع تلاش برای آزادسازی موصل؛

مستند جاده به دهمین جشنواره عمار راه پیدا کرد

مستند جاده به دهمین جشنواره عمار راه پیدا کرد
مستند جاده با محتوای تلاش حشد الشعبی برای آزادسازی شهر موصل به دهمین جشنواره عمار راه پیدا کرد.
یونس راشدی، کارگردان مستند جاده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: مستند جاده در سال ۹۶ و زمانی که حشد الشعبی تلاش برای آزادسازی شهر موصل داشت، تهیه شد.

این مستندساز با بیان اینکه مستند جاده در روستای رگراگ شهر موصل تهیه شده است، عنوان داشت: حشد الشعبی پیش از حمله به تروریست‌ها توانست، مردم را از شهر خارج کند؛ مستند جاده، آزادسازی مردم از تروریست‌ها را در شب منعکس می‌کند و راوی خود کارگردان است.

راشدی بیان داشت: مردم فراری از داعشی‌ها حدود سه کیلومتر را پیاده رفته و به اماکن امنی که حشد الشعبی برپا کرده بود، منتقل شدند؛ دراین میان بسیاری از کودکان مفقود و مادران به علت ترس زیاد هنگام فرار متوجه نبود فرزندان نشدند.

وی با بیان اینکه شوک بسیار از ترس و انفجار‌های شدید در طول مسیر پیاده روی رخ داد، تصریح کرد: مادران پس از رسیدن به اماکن امن متوجه نبود فرزندان شده و گریه و زاری سر دادند؛ البته برخی از کودکان و نوزادان به همت نیرو‌های حشد الشعبی پیدا شده و به دامان مادران بازگشتند.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه ۲۰ تا ۳۰ کودک هرگز پیدا نشدند، خاطرنشان کرد: مستند در ۳۰ دقیقه از زبان کارگردان برای بیننده روایت می‌شود، کارگردانی و تصویربرداری بر عهده اینجانب است ضمن اینکه سید مهدی موسوی، به عنوان مدیر تولید و مصطفی شریفی و فراز شیرجندی به عنوان تدوینگر همکاری داشتند.

راشدی با اشاره به اینکه جلیقه بر تن در جریان فیلمبرداری مورد اصابت قرار گرفت، اظهار داشت: این مستند به دهمین جشنواره عمار راه یافت و امشب ساعت ۱۹ در سالن شماره ۳  سینمای فلسطین تهران اکران می‌شود.

یونس راشدی، کارگردان و تصویربردار جوان خوزستانی متولد ۱۳۶۴ اهواز است که سال ۱۳۸۳ فعالیت سینمایی خود را از انجمن سینمای جوان اهواز آغاز کرد، با فیلم هشت و روایت مهدی طرفی برای شبکه ۳ به عنوان دستیار مدیر تولید آغاز بکار کرد، به مدت ۵ سال در شبکه الاهواز به عنوان تهیه کننده و کارگردان فعالیت داشته و فیلم «میان رود روز دهم»، نخستین فیلم به کارگردانی وی است.

نخستین فیلم جدی این کارگردان خوزستانی، فیلم «نبرد موصل» است که سال ۹۵ در موصل عراق به کارگردانی و تصویربرداری وی برای موسسه روایت فتح ساخته شد./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات