۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۳۴۶۰۵

چرا آمار تلفات نظامیان آمریکایی در انتقام ایران ضد و نقیض است؟

چرا آمار تلفات نظامیان آمریکایی در انتقام ایران ضد و نقیض است؟
سعی در کوچک جلوه دادن تلفات، انتقاد از رفتار‌های تنش‌زای ترامپ و ابراز حیرت از عدم واکنش پدافند آمریکا به پاسخ موشکی ایران، واکنش رسانه‌های غربی به انتقام ایران بوده است.

به گزارش خبرگزاري رسا، سپاه پاسداران بامداد چهارشنبه ٢٢ موشك به سمت پايگاههاى تروريستهاى آمريكا شليك كرد؛ ١٧ موشك به پايگاه الاسد(دوهمين پايگاه مهم آمريكا  در منطقه) و ٥ موشك به پايگاه بلد در اربيل.

بعد از اين حمله نگاه تمام رسانه هاى دنياى معطوف به ايران شد؛ اخبار ضد و نقيض از اوايل روز به طور وسيعى منتشر شد كه بيشتر شبيه بازى رسانه ايست! خالى بودن پايگاه الاسد از نيرو، بى اهميت جلوه دادن حمله سپاه و هماهنگى براى يك حمله بى اثر به سرعت تبديل به خط خبرى رسانه هاى غربى شد!

در اين بازى رسانه اى كاربران فيك عربستانى و منافق درصدد تكرار همين خط خبرى بودند تا حمله موشكى سپاه را بى اثر نشان دهند.

در اين بين بايد به اتفاقات اطراف و سكوت آمريكايى ها دقت كرد؛ از اوايل دیروز اخبار وسيعى از خالى كردن پايگاه هاى نظامى توسط آمريكا به گوش رسيد.

خالی کردن منطقه توسط آمریکایی‌ها

از پايگاههاى آمريكا در سوريه تا كويت، اخبار رسمى حکایت از عقب نشينى آمريكايى‌ها داشت؛ خوب دقت كنيم به اين اتفاق... چرا آمريكا پايگاههاى ميليون دلارى خود را ترك ميكنند؟ تنها دليل ترسيدن است و يا يك برنامه ريزى براى حمله!

بخش ديگرى از فضاسازى رسانه اى مربوط به پدافند هوايى آمريكاست كه چرا هيچ واكنشى نشان نداده است؛ به گفته منابع سپاهى يك موشك هم منحرف نشد.

سپاه در این عملیات از دو موشک فاتح ۳۱۳ با برد ۵۰۰ کیلومتر و قیام با برد ۸۰۰ کیلومتر استفاده کرده است؛ ازجمله نکات مهم در این حمله این بود که سامانه های دفاعی آمریکا نتوانستند موشک های مهاجم را مورد اصابت قرار دهند که از جمله دلایل آن سرعت بسیار بالای موشک های فاتح ۳۱۳ است که اصابت آن را سخت می کند.

اما آنچه در این عملیات بسیار مهم است و برای اولین بار اعلام می شود این است که موشک های قیام در این عملیات از سامانه مختل کننده رادار برخوردار بوده و مجهز به کلاهک های بارانی بوده است.

زخمی و کشته شدن سربازان آمریکایی

در بحث ديگر خبرنگار اسراييلى در توييتى از زخمى شدن ٢٢٤ آمريكايى و انتقالشان به اسراييل خبر داد و  بعد از دقايقى توييترش مسدود شد؛ همچنين منابع عراقى از انتقال زخمى هاى آمريكايى به بيمارستانهاى عراق خبر دادند؛ با توجه به اينكه امريكا سابقه پنهان كارى دارد مشخص مى شود ادعاى ترامپ در خصوص سلامت سربازانش كاملا دروغ است.

سایت نیوزویک هم در ساعات ابتدایی حمله تعداد سربازان به هلاکت رسیده آمریکایی را حداقل ۲۷۰ نفر برآورد کرده است؛ اما این بخش از خبر دقایقی بعد حذف می‌شود.

چرا آمار تلفات نظامیان آمریکایی طی انتقام ایران ضد و نقیض است؟

شب گذشته ترامپ در كنفرانس خبرى كوتاهش كه سراسر نشان دهنده ترسش بود جا زد و صحبت از توافق كرد؛ حمله به پايگاهايش را قبول كرد هر چند مدعى شد به كسى آسيب نرسيده است! اينكه بعد از جنگ جهانى دوم پايگاه آمریکا توسط كشورى مورد حمله واقع شده حرف بسيار دارد.

تصاویر ماهواره‌ای و حرف آخر

همچنین ساعاتی پیش تصاویر ماهواره‌ای از پایگاه تروریست‌های آمریکایی منتشر شد که نشان دهنده این بود موشک‌های ایرانی حداقل هفت ساختمان را در بخشی از پایگاه عین‌الاسد که متعلق به نیروهای آمریکایی است، تخریب کرده‌اند.

چرا آمار تلفات نظامیان آمریکایی طی انتقام ایران ضد و نقیض است؟

حال با گذاشتن تمام اين موارد در كنارهم، پازل اهميت حمله موشكى سپاه مشخص مى شود و فضا سازى دشمن بى اثر؛ سيلى محكم سپاه بى شك آمريكايى ها را مات كرده است كه حتى توان پاسخ هم ندارند!/1360/

ارسال نظرات