۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۶۳۴۷۹۰
شمارش معکوس برای حمله تکمیلی به منافع امریکا

مقاومت در عراق، لبنان و فلسطین حمله به عین‌الاسد را آغاز راه اعلام کرد

مقاومت در عراق، لبنان و فلسطین حمله به عین‌الاسد را آغاز راه اعلام کرد
ایران با هدف قرار دادن پایگاه امریکایی عین‌الاسد در عراق، امکان حمله قریب‌الوقوع ارکان مقاومت به مواضع امریکا در منطقه را تقویت کرده است.
به گزارش خبرگزاري رسا، اقدام تروریستی امریکا به دستور شخص دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس، جانشین فرمانده نیرو‌های حشدالشعبی، واکنش نیروی هوافضای سپاه ایران در حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد را به دنبال داشت. به دنبال واکنش ایران، برخی منابع نزدیک به جبهه مقاومت احتمال حمله موشکی قریب‌الوقوع به مواضع امریکا در منطقه را تأیید کرده‌اند.

حماس: اسرائیل از هر اشتباهی، پشیمان می‌شود
«سید هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت که حمله موشکی ایران به پایگاه امریکا چیزی جز آغاز راه نیست و خون شهید قاسم سلیمانی و همراهانش به منزله اولین جرقه ریشه‌کنی حضور امریکا در منطقه است. «خالد القدومی» نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ایران نیز در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: «شراکت حاج قاسم سلیمانی در مبارزه فلسطینی‌ها، شراکتی استراتژیک بود که رژیم اشغالگر صهیونیستی را آزار می‌داد. این شراکت، مقاومت فلسطین را به سمت گام‌هایی در زمینه‌های مختلف از جمله قدرت موشکی و فراهم شدن تجهیزات مختلف برای مبارزان فلسطینی در مسیر آزادسازی فلسطین و قدس سوق داد.» وی تأکید کرد که خون شهدا و خون شهید حاج قاسم سلیمانی تضمینی برای ادامه مسیر نابودی کامل رژیم صهیونیستی و آزادی فلسطین از «بحر تا نهر» خواهد بود. «یحیی سنوار» فرمانده حماس هم در نوار غزه با تهدید رژیم صهیونیستی تأکید کرد که ارتش اسرائیل اگر دست به هر اشتباهی در حق نوار غزه بزند، به شدت پشیمان خواهد شد.

در پی ترور سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس، گروه‌های مقاومت خواستار خروج فوری امریکا از منطقه شدند و اعلام کردند مراکز امریکا در منطقه را هدف قرار خواهند داد. همچنین امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران در گفتگو با همتای ژاپنی خود بار دیگر تأکید کرد: «هرچه زودتر باید به حضور اشغالگرانه امریکا در منطقه پایان داد.» در این راستا بنابر اعلام دفتر نخست‌وزیری عراق، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق روز پنج شنبه در جریان تماس تلفنی با مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا، از این کشور خواست خروج نظامیانش را تسریع کند. عبدالمهدی گفت که نظامیان امریکایی بدون اجازه دولت عراق وارد این کشور می‌شوند و هواپیما‌های امریکایی بدون اجازه در آسمان عراق پرواز می‌کنند. بنابر گزارش شبکه الجزیره، عبدالمهدی همچنین بر مخالفت عراق با عملیات‌هایی که نقض حاکمیت این کشور است، تأکید کرد. او از تلاش‌های عراق و تماس‌های آن با همه طرف‌ها برای جلوگیری از تبدیل شدن عراق به صحنه جنگ خبر داد.

همچنین «حنین القدو» نماینده ائتلاف فتح عراق هم گفت که امریکایی‌ها باید در راستای اجرای مصوبه پارلمان عراق از این کشور خارج شوند. وی هشدار داد: «در غیر این صورت، عراق مجبور به روی آوردن به راه‌های دیگر برای دفاع از اراضی و حاکمیت خود است.»

موضع‌گیری‌های ضد امریکا و رژیم صهیونیستی در شرایطی تشدید شده است که گروه ناظر بر حقوق بشر سوریه بامداد جمعه، از حمله جنگنده‌های ناشناس به انبار تسلیحات و کامیون‌ها در نزدیکی البوکمال، بین سوریه و عراق خبر دادند. در پی این تهاجم، هشت نفر از نیرو‌های حشدالشعبی کشته شدند. بنابر گزارش بی‌بی‌سی، «رمی عبدالرحمن» مسئول این گروه گفت: «هواپیما‌های ناشناس، خودرو‌ها و انبار‌های تسلیحاتی مستقر در البوکمال را هدف قرار داده و باعث ایجاد انفجاری بزرگ شدند.» منابع آگاه اعلام کرده‌اند که جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی «ضد داعش» عامل این حمله بوده‌اند.

ازسرگیری اعتراضات در شهر‌های مختلف عراق
پس از توقف چند روزه اعتراضات و تجمع‌های مردم عراق، روز جمعه معترضان مجدداً به میدان‌ها و خیابان‌ها آمدند. اسکای نیوز از حضور هزاران عراقی در میدان التحریر در مرکز بغداد خبر داد. این تجمع در پی فراخوان مطرح شده از چند روز قبل برای برگزاری «تجمع میلیونی» صورت گرفته است. تجمع در میدان التحریر بغداد گسترده‌تر از تجمع در شهر‌های دیگر عراق گزارش شده است. نجف، کربلا و دیوانیه دیگر شهر‌هایی هستند که در آن‌ها تجمع صورت گرفته است. در استان ذی‌قار هم تدابیر امنیتی تشدید شده است./1360/
ارسال نظرات