۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۳۴۷۹۵

پارلمان انگلیس به خروج از اروپا رأی مثبت داد

پارلمان انگلیس به خروج از اروپا رأی مثبت داد
نمایندگان مجلس عوام انگلیس پنجشنبه گذشته طرح مورد نظر دولت بوریس جانسون درباره نحوه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را با اکثریت آرا تصویب کردند.

به گزارش خبرگزاري رسا، در جریان این رأی‌گیری ۳۳۰ تن از نمایندگان مجلس در مقابل ۲۳۱ تن دیگر به توافقی که سه ماه پیش به تائید سران ۲۷ کشور اروپایی رسید رأی مثبت داده و به این ترتیب گام مهم دیگری در راستای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برداشته شد. نمایندگان مجلس عوام آذرماه گذشته پس از سال‌ها بن‌بست و کشمکش بر سر برگزیت، به کلیات طرح پیشنهادی دولت جانسون رأی مثبت داده و مقرر کردند که پس از تعطیلات کریسمس و سال نو و بررسی جزئیات توافق بدست‌ آمده، آن را به قانون تبدیل کنند.

با رأی موافق نمایندگان، طرح جانسون برای بررسی‌های بیشتر به مجلس اعیان که حزب محافظه‌کار در آنجا اکثریت کرسی‌ها را در اختیار ندارد، ارجاع خواهد شد. طبق رویه‌های سیاسی اگر مجلس اعیان، با نظر مجلس عوام مخالفت کند، طرح جانسون همراه با اصلاحات پیشنهادی مرجوع خواهد شد. اما اگر پیش‌بینی‌ها درست باشد، توافق یادشده با عبور از سد پارلمان، برای کسب تائید نهایی به ملکه انگلیس ارجاع و سپس به قانون تبدیل خواهد شد.

طرح مربوط به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا مدتها محل نزاع دو حزب بزرگ این کشور (محافظهکار و کارگر) بود. دیوید کامرون و ترزا می دو نخست‌وزیر قربانی طرح برگزیت هستند. دو فرد یادشده به دلیل عدم موفقیت در اجرایی کردن این طرح ناگزیر به استعفا از نخست‌وزیری شدند./1360/

منبع: حمایت
ارسال نظرات