۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۶۳۴۸۰۰
کارشناس خانواده:

افزایش عفت در جامعه باعث آرامش جامعه می‌شود

افزایش عفت در جامعه باعث آرامش جامعه می‌شود
قوی گفت:‌ در تعریف اصطلاحی و کاربردی عفت باید گفت که یک حالت نفسانی است و باعث می‌شود تا تمام حرکات و رفتار انسان فاقد رذیلت‌های شهوانی گردد.

دکتر نیره قوی، کارشناس خانواده در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا با اشاره به مسئله حیازدایی در فرهنگ غربی گفت:‌ غرب با شیب تند به سمت بی عفتی حرکت کرد و بر اساس آمار موسسه گالوپ بیماری‌های روحی و روانی در جامعه‌شان اضافه شد و زنانی که فرزندانشان بدون ازدواج متولد شدند، در بعضی کشورها مثل ایالات متحده یا سوئد 67 درصد است و روابط در چارچوب خانواده نیست و فرزندانی متولد می‎شود که در نگاه ما به زبان دینی به آن‌ها حرام‌زاده می‌گویند.

وی ادامه داد: در تعریف اصطلاحی و کاربردی باید گفت عفت یک حالت نفسانی است که باعث می‌شود تمام حرکات و رفتار انسان فاقد رذیلت‌های شهوانی باشد؛ انسان عفیف، انسانی است که تسلیم و انقیادی نسبت به عقل در مقابل شهوت دارد، یعنی قوه‌ای که ایجاد تعادل میان قوه عقل و شهوت می‌کند، عفت است.

کارشناس خانواده به بی عفتی در دوره‌های گذشته پرداخت و عنوان کرد: قبل از انقلاب اسلامی و در حاکمیت دوره پهلوی اول عملاً به دنبال بی عفتی بود و کشف حجاب رضاخانی مطرح شد، بی حجابی را به عنوان قانون مطرح کرد و این سیاست در پهلوی دوم از شکل قانونی بیرون آمد و به شکل گفتمانی درآمد؛ به شکلی که سیاست‌ها، اقدامات و برنامه‌ها به سمت لاابالی‌گری و اباحی‌گری می‌رفت.

وی در پایان به نیاز مهم جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: نیاز جامعه ما هر چیزی که باشد، روابط اجتماعی گسترده‌تر می‌شود و زمانی که زنان در مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی ورود بیشتری پیدا می‌کنند، لازم است که عفت زنان نیز بیشتر شود و نیاز به حفظ روابط سالم بیشتر می‌شود تا بتوانیم جامعه آرامی داشته باشیم./882/ 302/

ارسال نظرات