۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۶۳۴۸۴۵
حجت الاسلام ترابی:

علت اصلی حوادث و ناامنی های منطقه دولت جنایتکار آمریکا است

علت اصلی حوادث و ناامنی های منطقه دولت جنایتکار آمریکا است
مدیر آکادمی تئولوگی اسلامی در پیامی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و جانباختن مسافران آن را تسلیت گفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمیدرضا ترابی مدیر آکادمی تئولوگی اسلامی در پیامی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

در بسم الله الرّحمن الرّحیم

وَ أُخْرى‌ تُحِبُّونَها نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَرِيبٌ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ
(الصّف/۱۳)

خبر شهادت سرنشینان مظلوم هواپیمای مسافربری در اثر نا امنی های ایجاد شده توسّط استکبار جهانی و قاتلان شهدا، مایۀ تأسّف و تألّم بی نهایت گردید. از راه دور، این حادثۀ تلخ را به همۀ ملّت بزرگ و مقاوم ایران، رهبریِ پرصلابت و خصوصاً خانواده های صبور آن عزیزان تسلیت می گویم.

بی شک این خون های پاک، تداوم خون هایی است که در طول تاریخ برای سرافرازی ایران عزیز تقدیم شده و روشن است که ملّت فهیم ایران، سران دولت جنایتکار آمریکا و شخص نکبت رییس جمهور مجرم آن را مسبّب اصلی و علّت العلل این حادثه می دانند.

به راستی قوای نظامی آمریکا در ده هزار کیلومتر دورتر از مرزهای خود چه می کنند و چه می خواهند؟ چرا باید هر روز ملّت های منطقه شاهد نا امنی و پیامدهای ناشی از نا امنی ها باشد؟ با آن که این حادثه به شدّت مشکوک به نظر می رسد، ولی دور از ذهن نیست وقتی که دزدی حمله کرد، در بحبوحه دفاع از خانه، این امکان وجود دارد که سنگی هم از طرف خودی به اشتباه، بال کبوتران نازنینِ خانه را خونین سازد؛ چنان که چنین حوادثی در زمان رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) نیز اتفاق افتاد و جوانی به اشتباه توسط خودی به شهادت رسید و پیامبر بزرگوار ما به مادر صبورش فرمود: «انّ إبنک في الملأ الأعلی؛ فرزند تو در درجات عالی، میهمان خداوند شد».

هر چه که باشد، واقعیت ماجرا به زودی إن شاءالله با تحقیقات بعدی روشن خواهد شد و یقیناً ملّت بصیر و حماسه ساز ایران، تقاص این بال های شکسته را از دشمن خواهد ستاند، همانگونه که از انتقام خون شهید سلیمانی کوتاه نخواهد آمد؛ و البته انتقام راهبردیِ آن، چیزی نیست جز اخراج کامل عاملِ نا امنی و بحران، یعنی قوای تروریست دولتی آمریکا از سراسر منطقه. و این معنای آیه شریفه است که: «و نعمتى دیگر نیز نصیب شما خواهد شد، که آن را دوست می دارید؛ نصرت از جانب خدا و فتحى نزدیک. و اهل مقاومت را به پیروزی و بهشت بشارت ده».

آلمان، حمیدرضا ترابی، مدیر آکادمی تئولوگی اسلامی

محمد قمین
ارسال نظرات