۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۶۳۴۸۶۸

بازداشت سفیر انگلیس در تجمع غیرقانونی مقابل دانشگاه امیرکبیر + عکس

بازداشت سفیر انگلیس در تجمع غیرقانونی مقابل دانشگاه امیرکبیر + عکس
سفیر انگلیس که در تجمع غیرقانونی مقابل دانشگاه امیرکبیر حضور داشته است، به عنوان تبعه مجهول‌الهویه خارجی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، در میان معترضان و ساختارشکنانی که توسط مأموران امنیتی و انتظامی حاضر در تجمع عصر شنبه دانشگاه امیرکبیر بازداشت شده‌اند، رابرت مک‌ایر سفیر کشور انگلستان نیز حضور داشته است.

برخی از حاضران در صحنه می‌گویند که آقای سفیر در حال تهیه عکس و فیلم از اتفاقات و حوادث تجمع امروز و گفتگو با معترضان بوده است.

مک‌ایر در بدو دستگیری صرفاً به زبان انگلیسی صحبت می‌کرده و از معرفی خود اجتناب کرده است. 

آقای سفیر پس از مدتی به زبان فارسی خود را معرفی و سمت دیپلماتیک خود را عنوان کرده است.

بازداشت سفیر انگلیس در تجمع غیر قانونی مقابل دانشگاه امیرکبیر

وی بهانه حضور خود در میان معترضانی که شعارهای ساختارشکنانه علیه نظام سر می‌دادند را ابراز همدردی با جان‌باختگان حادثه هواپیمایی عنوان کرده است. 

گفتنی است، در پی شناسایی مک‌ایر توسط نیروهای امنیتی با هماهنگی و پیگیری وزارت امور خارجه وی آزاد شده است.

واکنش دولت انگلیس به بازداشت سفیر

دولت انگلیس در واکنش به بازداشت سفیر خود در تجمع غیرقانونی شامگاه شنبه در تهران، مدعی شد این اقدام نقض قوانین بین‌المللی است.

به نوشته اسکای نیوز، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس بازداشت سفیر این کشور در ایران را مغایر با قوانین بین‌المللی دانسته و مدعی شد: «بازداشت سفیر ما در تهران بدون هیچ توضیحی، نقض فاحش قوانین بین‌المللی است. دولت ایران در لحظه حساسی قرار دارد».

راب در ادامه بیانیه اتهام‌آمیز و پر ادعای خود، افزود:‌«[ایران] می‌تواند به حرکت به سمت [تبدیل شدن به] دولت یاغی و انزوای اقتصادی و سیاسی متعاقب آن ادامه دهد یا گام‌هایی را برای کاهش تنش‌ها و تعامل در مسیر دیپلماتیک بردارد».

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
ملعون و خبیث انگلیسی،
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
این روباه خبیث همیشه در حال فتنه گری است
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
مرگ بر انگلیس
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
اومده همونجا ویزای انگلیس برای فتنه گران صادر کنه بهشون گفته هر که بیشتر شعار ساختارشکنانه بده مدت اقامتش تو لندش بیشتر میشه کثیف تر از انگلیسی خبیث در تاریخ وجود ندارد مرگ بر انگل لیس
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
انگلیسی ها آمر و عامل همیشگی فتنه ها هستند
2
0
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
همیشه پای روباه پیر و مکار در میان است
1
0
نمحمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
بسوگ عزیزان که دادیم ز دست . قلوب پر از مهر ملت شکست . بداند ولی دشمن رذل و پست . اگر چه بظاهر بماتم نشست . از این حقه بازی نکرد هیچ سود . فقط نفرتش در دل ما فزود . محال است یک ملت باصفا . نباشد بعهد خودش با وفا تو کز عهد و ایمان نداری خبر . دهان بسته و از سپه نام مبر . ئدیدی چگونه بخفت کشاند . ابر مفسدی را بجایش نشاند؟ اذاق العدو صواریخنا . اضاء الظلام تواریخنا . پس ای نا جوانمرد بر گشته بخت . مکن کار خود زار و بیهوده سخت . با سلام و درد بر شما خواننده ی عزیز.
0
0