۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۳۴۹۵۰

برگزاری سومین کنگره ملی شعر فاطمی در ارومیه

برگزاری سومین کنگره ملی شعر فاطمی در ارومیه
دبیر اجرایی کنگره ملی شعر فاطمی گفت: با برگزاری کنگره ملی شعر فاطمی مودت میان جامعه حسینی و فضای هیات‌ها محکم‌تر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، اکبر ابو‌الفتحی در خصوص برگزاری سومین کنگره ملی شعر فاطمی اظهار کرد: سومین کنگره ملی شعر فاطمی روز چهارشنبه بیست و پنجم دی ماه ساعت ۸:۳۰ شب در حسینیه اعظم علی بن موسی الرضا با مشارکت هیات جوانان بنی هاشم، شهرداری ارومیه و دیگر ارگان‌ها و با حضور اساتید برجسته کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: دومین دوره کنگره با حضور 20 شاعر آیینی مطرح برگزار شده و امسال نیز سومین دوره کنگره ملی شعر فاطمی با حضور ۱۱ شاعر برگزار می شود.

دبیر اجرایی سومین کنگره ملی شعر فاطمی افزود: با توجه به حضور اساتید و شعرای مطرح آیینی سرایان سراسر کشور در این کنگره، استعدادها و توانمندی‌های جوانان آیینی سرای ارومیه کشف شده و عرصه برای حضور در کنگره‌های دیگر برای شاعران جوان و آیینی سرا محیا می‌شود.

ابوالفتحی اضافه کرد: کنگره ملی شعر فاطمی اولین کنگره ملی حوزه شعر آیینی در کشور است که در قالب هیات‌های مذهبی برگزار می‌‌شود.

وی افزود: علاوه بر شعرخوانی، مدح و ثنای حضرت فاطمه زهرا(س) در این کنگره، اشعاری حماسی و انقلابی نیز سروده خواهد شد.

ابوالفتحی ادامه داد: تقدیر از حاج فیروز زیرک، افتخار مدح مرثیه آذربایجان و پیر غلام ابا عبدالله از جمله محورهای برگزاری این کنگره است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به استقبال پرشکوه مردم از کنگره ملی شعر فاطمی در طی دو دوره گذشته که در مسجد جنرال ارومیه برگزار می‌شد، امسال برای بهره گیری بیشتر مردم و جامعه حسینی از این برنامه ها، کنگره در حسینیه اعظم علی بن موسی الرضا واقع در خیابان محراب ارومیه برگزار می‌شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات