۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۸
کد خبر: ۶۳۴۹۵۶
خدمات اجتماعی طلاب (1)

روحانیت در برخی عرصه‌های اجتماعی فقط تماشاگر است

روحانیت در برخی عرصه‌های اجتماعی فقط تماشاگر است
حجت الاسلام کیوانی گفت: در بحث انتخابات از جنبه اجتماعی، روحانیت باید نقش مهم‌تری را ایفا کند ولی امروز تاثیرگذاری جدی ندارد و در این عرصه تماشاگر است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله کیوانی، قائم مقام موسسه امام خامنه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به مشکلات اجتماعی امروز که گریبان‌گیر مردم شده است، گفت: زندگی جامعه روحانیت غالبا درگیر جریانات اجتماعی و همراه با مردم بوده است.

وی ادامه داد: روحانیت همیشه در کنار مردم حضور دارد؛ منتها در بعضی از صحنه‌ها ملموس بوده و به آن توجه می‌شود و به برخی از صحنه‌ها هم توجه نمی‌شود.

این استاد حوزه با اشاره به ائمه جماعات مساجد عنوان کرد: در مساجد، ائمه جماعات و روحانیت غالبا درگیر مشکلات و سختی‌های زندگی مردم مانند تهیه جهیزیه، تهیه مسکن، کاریابی، مشاوره و ... هستند.

وی اضافه کرد: حضور روحانیت در بعضی از صحنه‌ها مانند کمک روحانیت به سیل زدگان یا مشکلات این چنینی حضور ملموسی است.

قائم مقام مرکز تخصصی امام خامنه‌ای با اشاره به حضور روحانیت در برخی عرصه‌های اجتماعی، توضیح داد: در باب مسائل اجتماعی یکی از موضوعات مهم و تاثیرگذاری که روحانیت می‌تواند ورود پیدا کند، بحث انتخابات است که در سرنوشت انقلاب و مردم تاثیر دارد.

وی افزود: روحانیت در بحث انتخابات آنگونه که باید طراحی و اجرا کند، اقدامی انجام نمی‌دهد و در حال حاضر فقط برخی سفارشات کلی را عنوان می‌کند و خود روحانیت پیگیر و کمک حال مردم نیست.

حجت الاسلام کیوانی ابراز کرد: در بحث انتخابات از جنبه اجتماعی، روحانیت باید نقش مهم‌تری را ایفا کند؛ ولی امروز تاثیرگذار جدی در این عرصه نیست و به نوعی تماشاگر این عرصه شده است.

وی گفت: این عرصه بسیار مهم است، روحانیت باید در کنار مردم باشد و افرادی را معرفی کند که واقعا به دنبال حقوق و مطالبه مردم هستند.

این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه حضرت آقا فرمودند بروید و خودتان را برای دولت جوان انقلابی آماده کنید، اظهار داشت: این چنین دولت و مجلسی نیاز به گرایش جوان حزب الهی دارد؛ امروز روحانیت برای به میدان آوردن جوان حزب الهی و انقلابی چه اقداماتی را انجام داده است؟

وی در پایان توضیح داد: امروز روحانیت باید قبل از برگزاری انتخابات به دنبال جوانان انقلابی باشد و آن را تشویق به حضور در این عرصه کند و در نهایت هم از آن‌ها حمایت نماید، اگرچه علنی هم نباشد اما می‌تواند به آن‌ها پشتیبانی فکری بدهد. /882/ 301/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
خدا قوت
عالی
2
0
ناشناس
United States
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
مثل همیشه خوب بود
2
0