۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۳۴۹۷۷
نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

شهید سلیمانی تربیت‌یافته مکتب اسلام است

شهید سلیمانی تربیت‌یافته مکتب اسلام است
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: انسانی که در مکتب اسلام پرورش می‌یابد اهل تواضع است که شهید سلیمانی تربیت‌یافته چنین مکتبی بود و همین دلیل محبویت وی در جهان اسلام شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در سلسه نشست‌های ایده‌پردازی تربیت طلاب تراز انقلاب اسلامی که با حضور معاون آموزش و پژوهش شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هدایت از بخش‌های رحمت خداوند است چرا که برای بشر زمینه هدایت را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه این هدایت باید به گونه‌ای پیش برود که به دست انسان‌ها انجام و بشر در مورد مسائل اقناع شود، گفت: خداوند متعال در این خصوص می‌فرماید «اراده خدا بر این است که بشر را از ظلمت‌ها نجات دهد و این کار را با ارسال رسول و اهدافی که برای پیامبران تعیین می‌کند محقق می‌شود».

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: آنچه خداوند در مسیر هدایت انسان‌ها باید انجام می‌داده با فرستادن رسول و کتاب انجام داده است.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی، دین اسلام برای هدایت و اداره بشر و سعادت دنیا و آخرت بشر کمبودی ندارد و دین حقی است که همه جهان را فرامی‌گیرد.

وی با بیان اینکه جامعیت، جاودانگی و کامل‌بودن از ویژگی‌های دین اسلام است، گفت: همه ادیان آسمانی اسلام است که از یک نقطه شروع و به تدریج تکمیل و پیامبر مکرم اسلام آن را کاملا تکمیل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: دین اسلام دین حق و مایه هدایت است باید این دین در جهان کاملا گسترش پیدا کند و سایر ادیان را در درون خود قرار دهد.

وی افزود: امروز جهان ایران را به واسطه داشتن قدرت تحسین می‌کند و کشور ما را ابرقدرت جهان می‌دانند و این افتخار بزرگی برای ملت ماست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی در ادامه گفت: قبل از حمله سپاه به پایگاه آمریکا تمام سیستم‌ها و سامانه‌های نظارتی را قطع می‌کنند البته هدف ما کشتن انسان نبود نقطه‌ای را زدیم که حساس‌ترین و استراتژی‌ترین نقطه‌ای بود.

وی اذعان کرد: دین اسلام دین جامعی است که در کنار اینکه جامعیت ایجاد می‌کند اقتدار هم در جهان برای پیروان محقق می‌سازد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه انسانی که در این مکتب پرورش و تربیت می‌یابد اهل خشوع و تواضع است، گفت: شهید سلیمانی تربیت‌یافته چنین مکتبی بود و همین دلیل محبویت وی در جهان اسلام شد.

وی خاطرنشان کرد: این تربیت مکتب اسلام است که هرجا نیاز و ندای مستضعفین بلند می‌شود ملت ایران و پرورش‌یافتگان مکتب اسلام به فریادشان می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: در شرایطی هواپیمای مسافربری مورد هدف قرار گرفت که شرایط تصمیم‌گیری سخت بوده است.

وی اذعان کرد: اعلام شجاعانه این خطای انسانی نشانه بزرگی است، در بسیاری از کشورها این دست اتفاقات می‌افتد اما هرگز توان و جرأت بیان به مردم را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: ایران در بحث تربیت نیروی انسانی نه تنها در کشور بلکه خارج از مرزهای کشور هم انسان‌‌هایی را تربیت کرده که در مسیر جهاد فی‌سبیل‌الله تحت فرمان رهبر انقلاب سر از پای نمی‌شناسند که سردار سلیمانی از تربیت‌یافتگان این مکتب است که امروز به عنوان شهید قدس معرفی می‌شود.

وی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، خودسازی، جامعه‌پردازی و ایجاد تمدن اسلامی سه مولفه اصلی در گام دوم انقلاب است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مراسم تشییع شهید سلیمانی نشان از جامعه قوی، پایدار و جامعه‌پردازی درست است لذا ما باید نقش خود را در جهان در ایجاد تمدن اسلامی ایفا کنیم.

وی تصریح کرد: امروز جنگ تمدن‌هاست، دشمن دنبال ترویج فرهنگ منحط حیوانی و بی‌پایه و اساس است در حالیکه ما دنبال ایجاد تمدن اسلامی هستیم، تمدنی که برحق و امنیت‌آور و آرامش‌ساز برای جامعه بشریت است و دشمنان اسلام به شدت مخالف این موضوع هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه گام دوم انقلاب پایه‌ریزی تمدن اسلامی در جهان است، گفت: باید برای تحقق اهداف در این مسیر نیروی ارزشی تربیت کنیم که روحانیون و علمای دینی در این راستا نقش مهمی دارند.

وی اضافه کرد: طلبه‌‌های در تراز انقلاب اسلامی باید تربیت شوند چرا که انقلاب اسلامی ما به فرموده امام امت زمینه‌ساز ظهور است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه حضرت امام سال 41 فرمودند این انقلاب زمینه‌ساز ظهور است، گفت: هر قدمی که برداریم و هر زجر که از سوی دشمنان به ملت ما برسد عمل صالح است.

وی خاطرنشان کرد: نگاه انقلاب اسلامی از آغاز تاکنون کمک و حمایت مسلمانان بوده و هرنقطه صدای مظلومی می‌آید به فریادشان می‌رسد./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات