۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۳۵۳۹۸
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

قرآن به منزله دارو و عترت به منزله طبیب است

قرآن به منزله دارو و عترت به منزله طبیب است
آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر ضرورت بهره بردن هرچه بیشتر از قرآن کریم، گفت: نعمت تشیع بهره بردن از وجود ائمه(ع) است؛ قرآن به منزله دارو و عترت به منزله طبیب است.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار اعضای شورای سیاست گذاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و هفته قرآن و عترت استان اصفهان با تسلیت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، شهادت شهدای مقاومت و درگذشتگان سقوط هواپیمای مسافربری گفت: از تمام کسانی که در زمینه گسترش فرهنگ قرآن فعالیت دارند تشکر می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه قرائت قرآن واجب نبوده اما از مستحب بالاتر است و در عین حال عمل به قرآن واجب است، خاطرنشان کرد: خواندن قرآن برای همه موثر است و حتی خداوند به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرموده و رتل القرآن ترتیلا با اینکه وجود پیامبر صلی الله علیه و آله قرآن ناطق است و ایشان بهترین مفسر قرآن هستند اما اینکه دستور رسیده که ایشان قرآن بخوانند برای این است که خواندن قرآن پیامبر صلی الله علیه و آله را رشد می‌دهد.

وی با بیان اینکه با توجه به آیه فاقروا ما تیسر من القرآن لازم است هرچه می‌توانیم قرآن بخوانیم، تصریح کرد: بنا به روایات نگاه به مصحف شریف عبادت است؛ این کتاب مقدس معجزه پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله برای امت است و طبق فرموده قرآن کریم کسی نمی‌تواند حتی یک آیه نظیر آیات کلام الله مجید بیاورد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه قرآن به منزله دارو و عترت به منزله طبیب است، اظهار کرد: نعمت بزرگ شیعه این است که از وجود مقدس ائمه اطهار علیهم السلام بهره می‌برد.

حجت الاسلام محمدعلی انصاری نیز در این جلسه با تسلیت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و شهادت شهدای مقاومت که پرورش یافته مکتب قرآن و عترت بودند، اظهار کرد: یکی از توفیقات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که در زمینه قرآن و عترت فعالیت داشته و ما خود را خادم قرآن می‌دانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های اداره کل در حوزه قرآن و عترت افزود: برگزاری کارگاه توانمندسازی برای مدیران موسسات قرآن و عترت، هجدهمین آزمون سراسری قرآن و هفته قرآن و عترت استان اصفهان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل تا پایان سال ۹۸ در حوزه قرآن است.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۳۰۱ نفر از اصفهان در آزمون ثبت نام کردند که در این زمینه بیشترین تعداد ثبت نامی در کشور مربوط به این استان بوده، خاطرنشان کرد: آزمون قرآن و عترت در ۱۶ رشته برگزار می‌شود و شهر اصفهان بیشترین تعداد ثبت نامی را در کل استان دارد و آران و بیدگل و نجف آباد در رتبه‌های بعدی از این حیث قرار دارند.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به برگزاری آزمون قرآن و عترت در دانشگاه أزاد اسلامی خوراسگان تصریح کرد: امسال هفته قرآن و عترت اصفهان از ۱۹ تا ۲۵ بهمن ماه در سطح استان برگزار می‌شود و ۲۹ دستگاه و نهاد اجرایی به همراه موسسات و بخش‌های غیر دولتی در این زمینه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری دارند.

گفتنی است در این دیدار همچنین احکام اعضای شورای سیاست گذاری چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و هفته قرآن و عترت استان اصفهان به آنها اعطا شد./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات