۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۶۳۵۴۷۸

گروه‌های جهادی دانشگاه آزاد به یاری سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان شتافتند

گروه‌های جهادی دانشگاه آزاد به یاری سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان شتافتند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: گروه‌های جهادی دانشگاه آزاد استان در نقاط سیل زده در حال امداد رسانی و کمک به سیل زدگان هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سلطانعلی میر اظهار داشت: پس از اعلام شرایط بحرانی و اضطراری در رابطه با فعالیت قوی سامانه بارشی و جاری شدن سیل در سیستان و بلوچستان قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد استان تشکیل و اقداماتی در دستور کار این قرارگاه قرار گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت همه واحدهای دانشگاه آزاد به صورت آماده باش در آمدند با ستادهای بحران شهرستان‌ها نیز هماهنگ شد که همه اماکن اقامتی و سوله‌های ورزشی در اختیار ستاد بحران قرار دارد که اگر برای اسکان سیل زدگان لازم بود از این اماکن استفاده شود.

وی با بیان اینکه گسترده ترین مجموعه دانشگاهی مجموعه دانشگاه آزاد است تصریح کرد: با توجه به شرایط اضطراری امتحانات لغو شد تا جهادگران نیز بدون دغدغه بتوانند عملیات امداد رسانی به مناطق سیل زده را انجام دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اقدامات دانشگاه آزاد در قالب سه برنامه قبل از سیل، ضمن سیل و بعد از سیل انجام گرفته که در شرایط فعلی گروه‌های جهادی که شامل دانشجویان بسیجی است در نقاط سیل زده مانند بنت، پلان، فنوج، قصرقند در حال امداد رسانی و کمک به مردم سیل زده هستند.

وی با اشاره بر اینکه در حال حاضر 9 گروه جهادی 10 تا 15 نفره در مناطق سیل زده مستقر هستند ادامه داد: از 2 روز گذشته کمک‌ها و امداد رسانی واحدهای دانشگاهی قرارگاه جهادی در شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

میر از اعلام آمادگی تیم‌های پزشکی دانشگاه‌های آزد برای اعزام به مناطق سیل زده خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر گروه‌های جهادی از زابل و زاهدان اعلام آمادگی کرده اند که با توجه به گستردگی حضور امدادگران فعلا نیازی به اعزام گروه جدید نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد ایرانشهر امروز با 4 دستگاه امکانات نقدی و سبد غذایی را بین مردم سیل زده مناطق بنت، کاجو، پلان، دلگان و قصرقند توزیع می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طی دو روز آینده نیز اقلام مورد نیاز مانند پتو، کنسرو جات، لباس گرم، آب معدنی، سبد کالاهای ضروری، لوازم گرمایشی و انواع وسایل بهداشتی، برنج، شکر روغن از سوی جهادگران دانشگاه آزاد میان سیل زدگان جنوب استان سیستان و بلوچستان توزیع خواهد شد تصریح کرد: کمک به سیل زدگان از سوی دانشگاه آزاد و جهادگران دانشجو در حد توان این دانشگاه استمرار دارد.

میر افزود: قرار است باچند وانت نیسان تحت عنوان قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد وارد روستاها ومناطق صعب العبور شویم و به کمک جهادگران دانشجو یاری رسان مردم سیل زده باشیم.

به گفته وی همه پردیس‌های مناطق سیل زده برای کمک رسانی به مردم سیل زده بسیج شده اند و جمع اوری کمک‌ها در سراسر استان ادامه خواهد داشت که امیدواریم تا روز جمعه به تمام مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان برسیم.

وی از سه واحد دانشگاه آزاد ایرانشهر، چابهار و نیکشهر به عنوان نزدیکترین واحدهای مناطق سیل زده یاد کرد و افزود: امروز به کمک دانشجویان دانشگاه آزاد 500 پرس غذای گرم در پلان و دشتیاری توزیع می‌شود همچنین پخت غذای گرم و توزیع آب معدنی را در دلگان خواهیم داشت./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات