۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۳۵۵۱۷
آیت الله نوری همدانی:

طلاب نسبت به رفع نیازها و شبهات جامعه اهتمام داشته باشند

طلاب نسبت به رفع نیازها و شبهات جامعه اهتمام داشته باشند
حضرت آیت الله همدانی وظیفه و رسالت امروز روحانیت را سنگین توصیف و تأکیدکرد که طلاب نسبت به رفع نیازها و شبهات جامعه اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار آیت الله رشاد و جمعی از اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام رضا(ع) تهران تربیت طلاب علوم دینی را کاری مهم و اثرگذار دانست و گفت: امروز باید افرادی را تربیت کنیم که پاسخگوی همه نیازها و شبهات باشند.

وی افزود: امروز شهرستان ها به ویژه تهران باید دارای عالمان بزرگ و تأثیرگذاری باشند تا رسالت خود را انجام دهند چرا که حضور عالمان عامل و با تقوا اثر ویژه ای در جامعه خواهد داشت.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که مدیران حوزه ها باید با حالت پدری برای طلاب داشته باشند، اظهار داشت: اساتید و مدیران نقش به سزایی در تشکیل شخصیت و تربیت طلاب دارند و باید به این موضوع توجه شود.

وی ادامه داد: با همت، اخلاص و مجاهدت باید در مسیر طلبگی گام برداریم تا بتوانیم خادم خوبی برای اسلام و انقلاب باشیم، نخستین شرط مسیر طلبگی اخلاص و انجام دادن کار برای رضایت الهی است، همت، نظم، مجاهدت و تلاش بی وقفه از دیگر شاخصه های موفقیت در مسیر طلبگی است.

این مرجع تقلید ابراز داشت: خداوند متعال قبل از این که از جاهلان پیمان بگیرد تا علم بیاموزند از علما پیمان گرفته تا علم خود را در اختیار دیگران قرار دهند، وظیفه روحانیت به ویژه در شرایط فعلی بسیار سنگین است و باید با شناخت دقیق وظایف خود رسالتمان را درست انجام دهیم.

وی عنوان کرد: نباید بزرگان و اساتید را فراموش کنیم و بدانیم که برکت علم در تعظیم استاد است و هر اندازه انسان استاد را بیشتر تعظیم کند برکت علمی بیشتری پیدا خواهد کرد.

این مرجع تقلید  با تأکید بر آگاهی و هوشیاری طلاب و حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: دنیای امروز به جنگ ما آمده و شناخت دوست و دشمن و نشان دادن مسیر به مردم کار مهمی است.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
خوب است که یک پروژه ای با مراجع عظام مبنی بر اینکه «نیازهای یک طلبه در عصر کنونی چیست؟» کار شود تا طلبه ها بیشتر با نیازها آشنا شوند
نظر مراجع هم در رابطه با فشار ا قتصادی شدیدی که بر طلبه ها وارد شده است هم بپرسید
0
0