۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۶۳۵۵۲۳
رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی:

شهید نواب صفوی الگویی موفق و ممتاز در جهاد فرهنگی برای نسل امروز است

شهید نواب صفوی الگویی موفق و ممتاز در جهاد فرهنگی برای نسل امروز است
حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: جوانان و روحانیت شهید نواب صفوی را الگو قرار دهند و خباثت های انگلیس و آمریکا را به دنیا متذکر شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام گنابادی نژاد، رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی که امشب در حرم مطهر رضوی برگزار شد، مرتبه جهادگران را بالاتر از همه مسلمانان و مومنان دانست و گفت: جهاد آرمان، سلوکی و افقی است که در سبک زندگی دینی از ارزش والایی برخوردار است.

وی با اشاره به تأکید قرآن و سیره اهل بیت به جهاد در راه خدا، اظهار کرد: 17 سوره قرآن و 400 آیه قرآن به موضوع جهاد اشاره داشته است و 35 بار کلمه جهاد در قرآن ذکر شده همچنین سیره اهل بیت(ع) نیز جهاد را متذکر شده است تا در زندگی ایمانی خود افق برتر جهاد را فراموش نکنیم.

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: ما مدیون جهاد گران هستیم، کسانی که لباس رزم پوشیده و وارد جهاد شدند و تنها به انجام واجبات دینی اکتفا نکرده بلکه ورود به جبهه مجاهدت را بر خود فرض داشتند.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی به عرصه های مختلف جهاد اشاره و ابراز کرد: تمام زندگی ما پر از جهاد است، جهاد نفس، جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی، جهاد سیاسی و جهاد نظامی از جمله عرصه های جهاد است که در کارنامه کمتر مجاهدی ورود به همه این عرصه ها دیده می شود اما شهید نواب صفوی و فداییان اسلام جزء ستارگان تاریخ انقلاب اسلامی هستند و این شهید در بیشتر عرصه های جهادی وارد شد و درخشید.

 وی با اشاره به مبارزه شهید نواب صفوی با کسروی به عنوان عنصر منحرف که به ترویج بی دینی می پرداخت، گفت: بصیرت، شجاعت و هویت دینی شهید نواب صفوی اجازه نداد در مقابل کج روی و هجمه فرهنگی ساکت بنشیند و این آغاز کار نواب صفوی در جهاد فرهنگی بود.

حجت الاسلام گنابادی نژاد شهید نواب را الگو موفق و ممتاز در جهاد فرهنگی برای نسل امروز دانست و اظهار کرد: شهید نواب صفوی با سفر به نقاط مختلف دنیا از جمله در مصر و فلسطین در آن مناطق تأثیر گذار بود حال امروز با وجود این همه وسایل ارتباطی و فضاهای مجازی جوانان و روحانیت می توانند این شهید را الگو قرار دهند و خباثت های انگلیس و آمریکا را متذکر شوند.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی به جهاد سیاسی نواب صفوی اشاره و ابراز داشت: شهید نواب صفوی برای حفظ ارزش های اسلامی در برابر جرثومه فساد جهاد سیاسی را آغاز کرد و با آیت الله کاشانی و دکتر مصدق در دوره استبداد سیاه رضا خانی همراه شد، جریان گفتمان جدید ضد طاغوت و ضد سلطنت را ایجاد کرد و موجب موفقیت در عرصه های مختلف از جمله ملی شدن صنعت نفت شد.

وی به ابعاد تأثیر گذاری شهید نواب صفوی در کشور اشاره و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب یکی از شخصیت هایی را که در زندگی خود تأثیر گذار بیان می کنند این شهید است همچنین در خارج مرزها نیز این شهید تأثیر گذار بود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات