۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۳۵۵۴۲
حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا:

سردار سلیمانی و جبهه مقاومت تداوم انقلاب را تضمین کردند

سردار سلیمانی و جبهه مقاومت تداوم انقلاب را تضمین کردند
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به نقش سردار سلیمانی و جبهه مقاومت در تداوم انقلاب، گفت: مسیر تولید اندیشه سلیمانی ها ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی علمی با موضوع «مقاومت و تدوام انقلاب اسلامی» با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در تالار امام مهدی(عج) این پژوهشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این نشست با تأکید بر این که سیاست خوانده ها باید ادبیات خود را نزدیک به فضای عمومی جامعه کنند، اظهار داشت: بحث صرفا نخبگانی نمی‌تواند تأثیر خاصی داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم ورود انجمن مطالعات سیاسی حوزه به این مسأله تأکید کرد: به هر حال باید تلاش کنیم تا حضور بیشتری در عرصه اجتماعی برقرار کنیم و این همان چیزی است که بیش از پیش به آن نیاز داریم و انجمن مطالعات سیاسی بهترین جایی است که می‌ تواند در این زمینه وارد شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا در ادامه سخنان خود سردار سلیمانی را یکی از آخرین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: تجلیل از ایشان در سراسر کشور صرفا تجلیل از یک فرد نبود بلکه تجلیل از آخرین نمونه هایی بود که انقلاب اسلامی ما در عرصه مقاومت تولید کرده و در آینده نیز این مسیر را ادامه خواهد داد.

وی ادامه انقلاب را امری مهم توصیف کرد و با اشاره به لزوم توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب یادآور شد: ایشان دیدگاه استکمالی به انقلاب دارند و آن را به عنوان یک بسته واحدی که لحظه لحظه در حال تکامل است نگاه می‌ کنند، یعنی هرچند تضاد فکری بین دولت ها بوده ولی بعد از انقلاب همه این دولت ها آجر روی آجر گذاشته اند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان این که از نظر اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی وضعیت امروز ما قابل مقایسه با قبل نیست و این مسأله در کلام رهبر معظم انقلاب نیز مطرح شده است، گفت: البته ما تأکید داریم که مشکلات زیادی در حال حاضر در کشور وجود دارد که باید برطرف شود.

وی ابراز داشت: ما امروز با تشکیل یک ائتلاف بین المللی به پیشرفت های بزرگی رسیده ایم که قابل مقایسه با قبل نیست که دشمنان نیز به آن معترف هستند، بنابراین انقلاب سیر تکاملی داشته و امثال حاج قاسم آخرین دستاوردهای این انقلاب محسوب می‌ شوند، هرچند ما به لحاظ تئوریک نتوانستیم نگاه بومی و تحلیلی به وضعیت انقلاب داشته باشیم./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات