۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۳۵۶۳۱
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا:

جمهوری اسلامی ایران یک قدرت فرامنطقه ای است

جمهوری اسلامی ایران یک قدرت فرامنطقه ای است
سردار رحیم صفوی گفت: اینکه ایران تصمیم گرفت پایگاه‌های آمریکایی ها را با موشک مورد اصابت قرار دهد و آنها نتوانند کاری کنند، نشان از شجاعت تصمیم گیری و اقتدا ایران دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در جمع دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) با اشاره به اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هدف قرار دادن پایگاه نظامی آمریکا در عراق، گفت: یکی از ارتشبدهای بازنشسته آمریکا گفته بود ترامپ با دیدن جمعیت سوگوار و تشییع کننده سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دچار وحشت شد.

وی افزود: برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم تنها قدرتی که پایگاه های آمریکایی‌ها را با موشک توانست بزند فقط ایران بوده است. جمهوری اسلامی ایران یک قدرت منطقه‌ای است و اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران قاطعانه تصمیم گرفت پایگاه‌های آمریکایی ها را با چندین موشک بزند و آمریکایی‌ها نتوانند کاری بکنند و اینکه پهپاد متجاوز آمریکایی را در خلیج فارس هدف قرار داده و آنها نتوانستند پاسخی دهند نشان از شجاعت تصمیم گیری و اقتدار جمهوری اسلامی ایران دارد.

سرلشکر صفوی ادامه داد: آمریکایی‌ها فهمیدند اگر جواب ایران را بدهند چند هزار نیروی نظامی و پایگاه‌های آنها در خطر خواهد افتاد، بنابر این عقب نشینی کردند. سیاست آمریکا سیاست زور است اگر آنها بدانند توان و قدرت ایران پشتوانه نظامی برتری دارد، قطعا عقب نشینی می کنند وجامعه آنها تحمل کشته شدن چند هزار نفر از نیروهای نظامی خود را در مدت کوتاه ندارند، البته سیاست جمهوری اسلای ایران پرهیز از ورود به جنگ است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به ویژگی‌های رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، گفت: رئیس جمهور فعلی آمریکا درک کاملی از مفاهیم سیاسی و امنیتی و حقوق و روابط بین الملل ندارد و هنوز قدرت انقلاب اسلامی، رهبری و ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح ایران را نمی شناسد. به نظر می‌رسد در نتیجه شکست ترامپ در سوریه ویمن و جنایت ترور سپهبد شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، شانس وی در انتخابات پیش روی آمریکا پائین آمده است و خون پاک این ده شهید، سلطه نظامی آمریکایی‌ها از عراق و سوریه و افغانستان و خلیج فارس را در هم خواهد شکست و نیروهای نظامی آمریکا مجبور به عقب نشینی از غرب آسیا می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خاطرنشان کرد: هدف اصلی و غیر قابل تغییر هر حکومتی حفظ بقای ملی، سرزمین و منافع ملی و آرمان‌ها و امنیت ملی آن حکومت است و در اثر جنگ ها و تهدیدات گسترده نظامی، این هدف اساسی به مخاطره جدی می افتد و جنگ‌ها ممکن است باعث سقوط نظام سیاسی و یا اشغال یک سرزمین شوند و یا ممکن است همانند فلسطین اشغالی یک ملتی را از کشورش بیرون کنند و یا قراردادی را مانند قرارداد گلستان و ترکمانچای تحمیل و یا معاهده‌ای را لغو کنند و بخواهند معاهده جدید بسته شود مانند پاره کردن قرارداد الجزایر در سال 1975 میلادی توسط صدام بعثی کافر.

سرلشکر صفوی افزود: هدف نهایی جنگ ها تحمیل اراده یک دولت و یا ائتلاف از دولت ها بر علیه یک دولت و یا دولت های دیگر است و این تحمیل اراده ممکن است تصرف قسمتی از سرزمین یا منابع اقتصادی باشد و یا ممکن است تسلیم شدن آن دولت در مقابل یک قرارداد جدید مرزی یا لغو یک قرارداد باشد و ممکن است اهداف دیگری را رهبران دولت مهاجم به دولت مورد هجوم تحمیل کنند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس اضافه کرد: معمولا دولت ها ، ملت ها و حکومت ها حاضرند برای دفاع از بقای ملی خود و حفظ سرزمین، ملت و منابع و هویت ملی شان تمام مولفه های قدرت ملی را جمع و در مقابل متجاوزین بایستند و هرچند باهزینه زیاد دفاع برای همه ملت های جهان و برای انسان یک امر طبیعی و عقلانی و مشروع است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان ویژگی‌های 8 سال دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع مقدس یک رخداد بی همانند در طول تاریخ ایران است و در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن سپاه پاسداران از یک نیروی امنیتی قبل از جنگ به یک سازمان رزم تبدیل شد و این موضوع مسلتزم مدیریت انقلابی و تفکر جهادی و داشتن راهبرد لازمه بود. در ابتدای جنگ تحمیلی سپاه پاسدارن سازمان رزم نداشت و در پایان جنگ سه نیروی زمینی و هوایی و دریایی با 45 تیپ و لشکر نظامی و چندین پایگاه دریایی و شناورهای جنگی و قدرت موشکی توسط نیروی هوایی سپاه تشکیل داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت توسعه سپاه در طول جنگ تحمیلی، گفت:در ابتدای جنگ تحمیلی حجم تهدید از توان ارتش جمهوری اسلامی ایران بالاتر بود، عراقی‌ها با پانصد تا ششصد هزار نیرو و دوازده لشکر به همراه حدود پنج هزار تانک و نفربر و حداقل پانصد توپخانه وارد جنگ شدند و ضرورت داشت نیرویی برای مقابله با این حجم از تهدید شکل گرفته و توسعه یابد و این نیروی نظامی با فرمان حضرت امام و پشتیبانی دولت و ملت شکل گفت.

سرلشکر صفوی با بیان ضرورت معماری نیروهای مسلح در زمان رزم و در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن ادامه داد: در شرایط حساس کنونی منطقه غرب آسیا و جنگ اقتصادی و فرهنگی آمریکا علیه ملت و دولت ایران و حمله تروریستی اخیر و شهادت ده نفر از نیروهای ایران و عراق، خصوصا سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط نیروهای تروریستی نظامی آمریکا لازم است قدرت دفاعی و امنیتی و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح تقویت شود.

محمد قمین
ارسال نظرات