۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۳۶۰۷۰
عضو جامعه مدرسین:

فقر و بیکاری زمینه ساز آسیب های اجتماعی است

فقر و بیکاری زمینه ساز آسیب های اجتماعی است
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خدمات کمیته امداد قم در راستای توانمندسازی خانواده ها را ارزشمند خواند و تأکید کرد که فقر و بیکاری زمینه ساز آسیب های اجتماعی فراوانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار با اکبر میرشکار رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) قم ضمن تقدیر از خدمات این نهاد در قم گفت: نجات جان انسان ها از فقر و بزه های اجتماعی که در استان قم صورت می‌ گیرد خیلی جای شکر دارد و باید به شما و دوستان تان تبریک عرض کنیم.

وی کمیته امداد را از یادگارهای امام خمینی(ره) بعد از انقلاب دانست و یادآور شد:  وقتی  می خواهیم انقلاب وبرکات انقلاب را بیان کنیم، یکی از نقاطی که به خوبی می‌ توانیم به مردم معرفی کنیم که خدمت رسانی می‌ کند کمیته امداد است که البته کشف از آن نیت پاک و خالص امام راحل و افرادی می‌ کند که این مجموعه را ایجاد کردند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تأکید بر این که کمیته امداد با اهداف خالصی احداث شد، گفت: آمار خیلی بالایی از خدمات این نهاد در عرصه های مختلف فقر زدایی و خدمات اجتماعی و فرهنگی ارائه می‌ شود که البته باید همین طور هم باشد و کمک رسانی ها ادامه پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از فعالیت های توانمندسازی کمیته امداد قم، ابراز داشت: بنده چندین سال قبل این نکته را گفتم که باید مسؤولان مسیری را طی می‌ کردند که فقیر و بیکار در کشور نداشته باشیم، در هر صورت موانعی در کشور وجود دارد که فقر وبیکاری همچنان هست اما همین مسیری که شما طی می‌ کنید و به دنبال توانمندسازی خانواده ها هستید، ارزش زیادی دارد.

آیت الله فاضل لنکرانی عنوان کرد: ان شاءالله چنین روزی را در کشور خودمان شاهد باشیم که فقیری نداشته باشیم و افتخار می‌ کنیم که در شهر قم چنین مردمی داریم که توجه خوبی به فقرا دارند؛ این مسأله اولا تدین قمی ها را می‌ رساند که امری سابقه دار است چراکه علمای حوزه هم در مبارزه با فقر کارهای جدی انجام دادند.

وی با بیان این که باید قوانین طوری باشد که طلاق کم باشد و ازدواج ها زیاد شده و فقر نیز ریشه کن شود، گفت: ریشه بسیاری از نزاع ها این است که مرد توان اداره خانواده را ندارد و زن هم تقاضای طلاق می‌ کند از این رو همه مسؤولان باید همت کنند و مسأله احیای زنان و مردان از آسیب های اجتماعی در کمیته امداد ارزش بسیار زیادی است./1330/ج

ارسال نظرات