۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۶۳۶۰۸۲
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم خبر داد؛

استفاده از ظرفیت طلاب و علمای قم برای آموزش مسائل اخلاقی و شرعی

استفاده از ظرفیت طلاب و علمای قم برای آموزش مسائل اخلاقی و شرعی
میرشکار از استفاده از ظرفیت طلاب و علمای قم برای آموزش مسائل اخلاقی و شرعی خبر داد و گفت: به همت این دوستان از آسیب های اجتماعی خانواده های تحت پوشش کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اکبر میرشکار رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) قم پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله محمد جواد فاضل‌لنکرانی که مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، از تحت پوشش بودن بیش از 22 هزار خانواده در کمیته امداد امام خمینی(ره) قم خبرداد و گفت: برای این میزان در سال جدید نزدیک به 45 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هدف اصلی کمیته امداد را توانمند سازی دانست و ابراز داشت: وام قرض الحسنه بدون کارمزد به سه هزار نفر در قالب صندوق امداد ولایت پرداخت شده است و در این 9 ماهه نیز وام اشتغال قرض الحسنه پرداخت کرده ایم تا با ایجاد شغل برای این ها اعلام کنیم که از چرخه فقر خارج شده اند.

میرشکار با بیان اینکه مردم شریف قم همیشه در کمک به دیگران و نوع دوستی پیشتاز بوده اند، عنوان کرد: کمک های مردمی امسال نسبت به مدت مشابه قبل 46 درصد افزایش داشته است که نزدیک به 45 میلیارد بوده است؛ بارها اعلام کرده ایم که حتی یک ریال از این هزینه ها خرج غیراز نیازمندان نمی شود که آثار خیلی خوبی هم داشته است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی فراوان موجود در کشور افزود: با این که امسال نسبت به سال گذشته میزان 63 درصد مراجعه به کمیته امداد بیشتر شده که نشان می دهد چقدر مردم در سختی و مضیقه هستند، اما هرگز میزان کمک مردم به نیازمندان کم که نشده افزایش چشم گیری هم داشته است

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با بیان این که یکی از حرکت های خوب در قم آموزش مسائل فقهی و شرعی توسط طلاب بوده است، گفت: خیلی از افراد تحت پوشش ما خانم های مطلقه هستند، از این رو برای این افراد و البته برای همسران این افراد که عمدتا دچار اعتیاد هستند جلسات متعددی گرفته ایم.

وی در ادامه از تلاش برای رها سازی خانواده های درگیر اعتیاد از این بلای خانمان سوز خبرداد و عنوان کرد: هم وضعیت جسمی و هم وضعیت روحی خیلی از این ها را درست کرده ایم که در قم نزدیک به 200 خانواده ای که به این دلائل طلاق گرفته اند دوباره به زندگی برگشته اند./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات