۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۶۳۶۱۲۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

نفس مطمئنه در وجود انسان کامل تجلی می یابد

نفس مطمئنه در وجود انسان کامل تجلی می یابد
آیت الله ری شهری با بیان اینکه نفس مطمئنه در وجود انسان کامل تجلی می یابد، گفت: انسان صالح تشنه دریافت حق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: عبادالصالحین مراتب و نشانه هایی دارند.

وی افزود: به هر میزان آدمی از ادراکات و مفاهیم مفیدتری برخوردار باشد به همان مقدار قلبش سالم‌تر و صالح‌تر خواهد بود.

آیت‌الله ری‌شهری درباره احساسات قلب سلیم صالحان، ابراز کرد: صالحان در مراتب بالای صلاح هستند در میان احساسات قلبی اصلی ترین و مهمترین آنان را که سراسر حق است درک می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مقصود از احساسات سازنده و سودمند قلبی همان احساس تمایل به حق است، کسی که قلب سلیم دارد تمایل به شنیدن و دیدن حق دارد؛ چنین انسانی ظرفیت روحی اش برای احساساتی که وارد قلبش می شود وسعت پیدا می کند.

وی افزود: بهترین قلب قلبی است که بیشترین ظرفیت را داشته باشد چنین قلبی شرح صدر دارد. زمانی که خداوند متعال خیر کسی را بخواهد ظرفیت اسلام پذیری او زیاد می شود؛ مقصود از اسلام تسلیم شدن در برابر حق است.

آیت‌الله ری شهری اضافه کرد: کسی که قلب سلیم دارد در برابر اسلام تسلیم است. زمانی که انسان ظرفیتش بالا برود قلبش به حق گویی باز می شود و دلش با حق گره می خورد در نتیجه به حق عمل می کند زمانی که انسان هر نوع حقی برایش سنگین نشد در زمره مسلمانان کامل قرار می گیرد، مسلمان کامل با همه وجود تسلیم حق است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: قلبی که به دنبال حق است آن قلب سالم است چنین قلبی با حق آرام می گیرد و به آن نفس مطمئنه می گویند./813/پ210/ب

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات