۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۳۶۱۸۴

۹۱۹۷۴ نفر سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند

۹۱۹۷۴ نفر سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به بیش از ۹۱ هزار و ۹۷۴ نفر از اهالی روستاهای سیل‌زده در مناطق جنوب استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر در جنوب استان باعث وقوع سیل، آب گرفتگی و طغیان رودخانه‌ها شده است، اظهار داشت: 20 هزار 837 خانوار گرفتار سیل و آب‌گرفتگی در این مناطق شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به مناطق امدادرسانی شده، ادامه داد: به 91 هزار و 974 نفر در 933 روستا و 15 شهرستان جنوب سیستان و بلوچستان امدادرسانی شده، همچنین تخلیه سیلاب از 195 واحد مسکونی و تجاری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر در عملیات امدادی برای امدادرسانی به مردم در این مناطق 739 خودروی امدادی و نجات را در این عملیات به‌کارگیری کرده اند و امدادرسانی به مناطق سیل زده همچنان ادامه دارد.

راشکی خاطرنشان کرد: در این مدت 11 هزار و 988 نفر آسیب دیده در چادرهای هلال احمر اسکان داده شده اند همچنین 145 سورتی پرواز توسط 2 فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در مناطق آسیب دیده صب العبور صورت گرفته است که بیشترین سورتی پرواز مربوط به شهرستان چابهار بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه 940 تیم شامل 4 هزار و 469 نفر در این عملیات حضور داشتند، خاطرنشان کرد: تاکنون 2 هزار و 520 چادر امدادی، 11 هزار و 106 تخته پتو، 7 زهار و 399 کیلوگرم نایلون در این مناطق توزیع شده است.

وی از بسته بندی اقلام غذایی در چابهار برای توزیع میان سیل زدگان خبر داد و گفت: اقلامی که خیرین برای سیل زدگان تدارک دیده اند توسط نیروهای هلال احمر و نیروهای بومی در قالب بسته‌های غذایی آماده و به مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود.

راشکی ادامه داد: 5 استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان، شیراز و یزد استان‌های معین سیستان و بلوچستان اند که در امر توزیع بسته‌های یک ماهه سبدهای غذایی سهیم هستند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات