۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۶۳۶۵۹۶
رییس اداره تبلیغات شاهین شهر و میمه خبر داد؛

تأسیس دبیرخانه دائمی نهضت مردمی پاسداشت سردار مقاومت

تأسیس دبیرخانه دائمی نهضت مردمی پاسداشت سردار مقاومت
حجت الاسلام بابایی از برگزاری جشنواره رسانه ای گام دوم انقلاب خبر داد و گفت: یاد و نام شهید سردار سلیمانی در تمام برنامه های دهه فاطمیه، دهه فجر و اعتکاف گنجانده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسن بابایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه، عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه ای گام دوم انقلاب، در شهرستان، گفت: به شرط حسن برگزاری و آثار درخشان اصحاب رسانه، در صددیم تا در سال های آینده جشنواره را تا رده استانی ارتقاء بدهیم.

محورهای اصلی جشنواره رسانه ای گام دوم انقلاب

وی ادامه داد: تبیین بیانیه گام دوم، خودسازی و مناسبت های معنوی سال، جبهه مقاومت با رویکرد شهدای مدافع حرم و شهید شاخص شهید سردار سلیمانی، دفاع مقدس با رویکرد فرهنگ ایثار و شهادت و به صورت خاص شهدای شهرستان، قرآن و فعالیت های قرآنی شهرستان، تبلیغات دینی اسلامی مانند عید غدیر و نیمه شعبان، انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی و جوانان و نخبگان شهرستان، موضوعات آثار جشنواره هستند که اصحاب رسانه می توانند این آثار را برای اداره تبلیغات شهرستان ارسال کنند.

حجت الاسلام بابایی افزود: آثار ارسالی می بایست در محدوده زمانی 22 بهمن 1397 که رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم را منتشر کردند تا 12 بهمن 1398 منتشر شده باشند و قرار بر این است تا در روز 22 بهمن تجلیل شود.

برنامه های ویژه دهه دوم فاطمیه(س) در شاهین شهر

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه در تشریح برنامه های عزاداری فاطمیه(س)، اظهار داشت: در دهه گذشته 5 شب مراسم با حضور حجت الاسلام تراشیوون با عنوان تحکیم خانواده در مصلی شاهین شهر برگزار شد و در این دهه پیش رو هم از شب گذشته برنامه عزاداری در محل شهدای گمنام شاهین شهر شروع شده و تا ظهر چهارشنبه هفته آینده که روز شهادت حضرت زهرا(س) می باشد، با تجمع هیئت های عزاداری و سخنرانی امام جمعه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به برنامه «زنگ فاطمی» در یک دبیرستان دخترانه، ابراز داشت: این برنامه با شعار «مدیون لطف مادر این خانواده ام» با ذکر «یا زهرا» (س) آغاز می شود و با برنامه مداحی و عزاداری و سخنرانی امام جمعه شاهین شهر ادامه خواهد یافت، سپس همایش مادرانه با حضور خانم ها در روز چهارشنبه نهم بهمن از ساعت 8  تا 10 صبح در مسجد امام حسن مجتبی(ع) خانه کارگر برگزار میشود و در ادامه همه افراد شرکت کننده در تجمع هیئت ها در شهدای گمنام حاضر میشوند.

تأسیس هیئت مذهبی علمدار مقاومت/ برگزاری کنگره استانی شعر مقاومت

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه در روز شهادت حضرت زهرا(س) هیئت مذهبی «علمدار مقاومت» به یادبود شهید سردار سلیمانی تأسیس می شود، گفت: در آینده قرار بر این است تا هر گاه تجمع هیئات در مراسمات مختلف را داشته باشیم، گردهمایی به نام این هیئت برگزار شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه فراخوان کنگره استانی شعر مقاومت در هفته آینده را از دیگر برنامه های پیش رو دانست و افزود: اشعار با موضوع شهدای مقاومت و جبهه مقاومت که اکنون با نام «غیرت انقلابی» در حال جمع آوری هستند، در این کنگره وارد می شوند.

تأسیس دبیرخانه دائمی با نام «نهضت مردمی پاسداشت سردار مقاومت» در شهرستان

وی به تأسیس دبیرخانه دائمی با نام «نهضت مردمی پاسداشت سردار مقاومت» اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه های مختلف تجلیل از سردار سلیمانی مثل نماز لیله الدفن، ده شب مراسم عزاداری در مساجد مختلف شهرستان و راهپیمایی انزجار از استکبار جهانی از جمله برنامه های انجام شده ذیل این دبیرخانه هستند.

حجت الاسلام بابایی بیان داشت: کلیدواژه های مهم برای بررسی و تحقیق و ایجاد آثار مختلف می تواند حول کلید واژه های رهبر معظم انقلاب صورت بگیرد که «ملت عزیز ایران»، «مکتب امام خمینی(ره)»، «عدم توقف کار او»، «انتقام سخت»، «شهید بین المللی» و «پیروزی قطعی»، از جمله آن ها هستند و کلیت همه این ها تحت عنوان «اسلام انقلابی» و «اسلام تقلبی» در قالب دوره آموزشی برای هیئت های مذهبی ارائه می شود.

انتقام سخت به محو اسراییل از کره خاکی منجر می شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه گفت: انتقام سخت در واقع از همان زمان شکل گیری نهضت امام خمینی(ره) شروع شده است و گام های اخراج آمریکا از عراق، تحکیم موقعیت در عراق و سوریه و اخراج اسراییل از فلسطین و محو آن از کره زمین را شامل می شود.

وی «انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایت مداری، جهاد و مقاومت» را به عنوان شعار محوری اولین دهه فجر گام دوم انقلاب معرفی کرد و ابراز داشت: دهه استقبال از چند روز قبل شروع دهه فجر شروع می شود، روز دواردهم بهمن ماه، به نام «ولایتمداری، انقلابیگری، پیوند ناگسستنی امام و مردم» نامگذاری شده است و از صبح همایش فلسفه سیاسی گام دوم  انقلاب با سخنرانی آیت الله طباطبایی نژاد، حجت الاسلام و المسلمین نجف لکزایی و آقای رضا صدرا را برگزار می کنیم و در ادامه  بعد ظهر برنامه به نیروهای مسلح اختصاص دارد و برنامه فلسفه امنیتی نظامی انقلاب اسلامی با همکاری نیروی انتظامی انجام خواهد شد.

شکل گیری دفاتر «مصلحین خانواده» برای جلوگیری از طلاق در 4 نقطه شهرستان

حجت الاسلام بابایی افزود: 16 بهمن به نام روز «سبک زندگی ایرانی اسلامی، اعتلای زن» نامگذاری شده و دفاتر «مصلحین خانواده» در شهر گز در محله حاجی و مسجد آیت الله طالقانی، در شهر گرگاب در مسجد صاحب الزمان (عج) شاهین شهر در  مسجد جامع حاجی آباد افتتاح خواهند شد. البته در نظر داریم تا در داخل شاهی شهر هم یکی از مساجد شاخص شهر به همین منظور مورد استفاده قرار بگیرد که بعد از فراخوان و بررسی شرایط و آموزش نیروها این امر انجام خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه در خصوص هدف تشکیل دفاتر مصلحین خانواده، اظهار داشت: پرونده های طلاق غیر توافقی ابتدا به این دفاتر ارجاع داده میشوند تا در صورت امکان با هدایت مشاوران و حضور ریش سفیدان، بتوانیم از طلاق پیشگیری کنیم و اگر صلح نشد سپس  پرونده به دادگاه می رود.

وی در تشریح برنامه های هفدهم بهمن ماه، این روز را روز «معنویت، ایثار و شهادت» نامید و ابراز داشت: عطرافشانی قبور مطهر شهدا با حضور مسئولان شهرستان در این روز صورت می گیرد. روز جمعه 18 بهمن به نام «قرآن و عترت، وحدت اسلامی، آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی» است و هیئات مذهبی با شعار «ما منتظریم کی میایی» در نماز جمعه شرکت می کنند.

برگزاری مسابقات حضوری«قرآن و هیئت» با حضور حدود 300 شرکت کننده/ دوره توان افزایی مربیان قرآن مدارس

حجت الاسلام بابایی اظهار داشت: از امروز و فردا دوره توان افزایی مدیران مؤسسات قرآنی و توجیه برنامه های قرآنی دهه فجررا در پیش رو داریم و یازدهمم بهمن ماه مسابقات حضوری «قرآن و هیئت» به صورت کتبی با حضور 300 حدود نفر در شاهین شهر برگزار می شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه با اشاره به ضعف آموزش قرآن در مدارس و عدم بازدهی خوب 1400 ساعت کلاس آموزشی قرآن تا کلاس دوازدهم در مدارس، افزود: از روز نوزدهم تا بیست و پنجم بهمن ماه هفته قرآن و عترت در استان اصفهان برگزار می شود که اگر موفق باشد در سال های آینده کشوری می شود. کلیه معلم های قرآن را جمع می کنیم و یک دوره توان افزایی نصف روزه در شهرستان برگزار می کنیم و هر کدام از مربی ها که خواستند دوره تخصصی را بگذرانند، می توانند در مؤسسات قرآنی ما هم به عنوان مربی قرآنی حضور پیدا کنند.

حجت الاسلام بابایی درباره نحوه شرکت در پویش یک میلیون ختم قرآن به نیت سردار شهید سلیمانی، گفت: متقاضیان به سایت تلاوت دارالقرآن مراجعه کنند و ثبت نام کنند و هر مقداری که می توانند از ختم را بر عهده بگیرند.

برگزاری 10 محفل قرآنی در 10 مسجد شهرستان در دهه فجر/ برگزاری مسابقه بزرگ استانی تحت عنوان «گلبانگ تکویر»

وی به برگزاری 10 محفل قرآنی در 10 مسجد شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: مسجد امام حسن مجتبی(ع)، مسجدالزهرا(س)، مسجد فاطمیه(س)، مسجد بقیه الله(عج) و مسجدالمهدی پردیس در شاهین شهر میزبان این مراسم هستند، همچنین، دو محفل در میمه، دو محفل در گز و یک محفل در گرگاب برگزار خواهد شد تا دردهه فجر، هر شب در یک مسجد برنامه قرآنی داشته باشیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه، برگزاری مسابقه بزرگ استانی تحت عنوان «گلبانگ تکویر» توسط ستاد شهر گز را برنامه مهم دیگر دهه فجر دانست و بیان داشت: مسابقات اذان در قالب این برنامه اجرا می شود که در دهه فجر اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

تجلیل از مادران شهدا به شیوه ای نو در نوزدهم بهمن ماه/ 22 بهمن «حماسه حضور عظمت ملت، تکریم سردار دل ها»

حجت الاسلام بابایی با اشاره به مقارن شدن روز نیروی هوایی و وفات حضرت ام البنین(س) در روز نوزدهم بهمن ابراز داشت: تکریم از مادران و همسران شهدا در این روز صورت خواهد گرفت و حدود 70 مادر شهید در خود شاهین شهر حضور دارند که از آن ها تجلیل خواهد شد. روال به این صورت است که پایگاه های بسیج با اتوموبیل ها و با عزت و احترام مادران شهدا را به محل تجلیل می آورند و دیگر به شیوه قبل که مسئولان به دیدار خانواده شهدا می رفتند و به نوعی مزاحمت صورت می گرفت، عمل نمی شود و قرار شد تا به صورت تجمعی در یک مکان تجلیل شوند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه افزود: امسال راهپیمایی 22 بهمن با حضور همه آحاد مردم و با نام «حماسه حضور عظمت ملت، تکریم سردار دل ها» برگزار می شود.

برگزاری ویژه مراسم اعتکاف برای دانش آموزان پسر/ تجمیع اعتکاف دانشجویی/ حضور در اعتکاف غیبت تلقی نمی شود

حجت الاسلام بابایی با اشاره به استقبال پایین نوجوانان از مراسم معنوی اعتکاف در دو سال گذشته به دلیل تقارن با ایام نوروز، اظهار داشت: امسال این مشکل نیست و پیش بینی شده تا با فراخوان به مدارس، مسجد امام حسن مجتبی(ع) شاهین شهر فقط برای اعتکاف دانش آموزان برادر با حضور برخی معلم ها و دخترها در همان مسجد فاطمیه(س) باشد و اگر خانواده دانش آموز قبول کنند، غیبت کلاس موجه خواهد بود.

وی درباره اعتکاف دانشجویی ابراز داشت: دانشجویان دختر و پسر به صورت جداگانه در دو مسجد دانشگاه مالک اشتر معتکف می شوند و هزینه های سحری و افطاری هم از سوی دانشگاه مالک اشتر یا با همکاری سایر دانشگاه های شهرستان تأمین می شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه با بیان اینکه امسال اعتکاف برادران در مسجد جامع و خواهران در مسجد فاطمیه(س) شاهین شهر برگزار خواهد شد، گفت: شعار امسال، «اعتکاف، قرارگاه خودسازی در گام دوم انقلاب» است./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات