۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۶۳۶۶۲۷
حجت الاسلام الهی نژاد خبر داد؛

ارسال بیش از 300 مقاله به همایش نظریه انتظار در اندیشه آیت الله خامنه ای

ارسال بیش از 300 مقاله به همایش نظریه انتظار در اندیشه آیت الله خامنه ای
حجت الاسلام الهی نژاد با اشاره به انسجام و انتظام فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع مهدویت از ارسال بیش از 300 مقاله به دبیرخانه خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت لله خامنه ای از پیش از ظهر امروز در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آغاز شده وتا عصر امروز ادامه دارد.

حجت الاسلام حسین الهی نژاد رییس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی دفتر تبلیغات در این همایش با بیان این که رهبر معظم انقلاب در موضوع مهدویت از انسجام فکری خوبی برخوردار هستند، عنوان کرد: همایش بین المللی نظریه انتظار در اندیشه رهبر معظم انقلاب با این هدف پیشنهاد داده شد.

وی در ادامه با اشاره رشد چشم گیر مباحث مهدوی پس از انقلاب عنوان کرد: به عنوان مثال کتاب های مهدوی در دوران قبل از انقلاب یعنی در طول 14 قرن به تعداد 1079 مورد می‌ رسید ولی در کمتر از نیم قرن یعنی در طول چهل سال، انقلاب اسلامی ایران مجموعه کتب مهدوی را به شش هزار جلد رسانده است.

حجت الاسلام الهی نژاد تأکید کرد: علاوه بر آن بیش از هزار پایان نامه و چندین هزار مقاله علمی مهدوی در مجلات مختلف در دوره انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب از انتظام فکری خاصی نیز در حوزه انتظار برخوردار هستند، گفت: علاوه بر مکتوبات، بیانات و سخنرانی های فراوانی در این حوزه دارند و همین طور نگرش رهبر معظم انقلاب با نگرش عینی و خارجی مهدویت کاربردی تر است.

حجت الاسلام الهی نژاد افزود: فراخوان همایش با 11 موضوع اصلی و 100 موضوع فرعی صادر شد و با مشارکت مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: برای آماده سازی و برگزاری این همایش کارهای علمی خوبی انجام شده است که از جمله آن بیست کرسی علمی در مراکز حوزوی و دانشگاهی و ارسال قریب به 300 مقاله علمی از نویسندگان حوزوی و دانشگاهی به دبیرخانه بوده است.

رییس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی با اشاره به این که نشست های برگزار شده در قالب یک جلد و مقالات برتر در قالب چهار جلد کتاب منتشر شده است، گفت: جا دارد از مرکز حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری تقدیر و تشکر داشته باشیم که همکاری خوبی با ما داشتند./1330/ج

ارسال نظرات