۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۳۶۷۳۰
آیت الله جوادی آملی:

جهان اسلام بیش از گذشته به وحدت عالمانه نیازمند است

جهان اسلام بیش از گذشته به وحدت عالمانه نیازمند است
حضرت آیت الله جوادی آملی انس بیشتر با قرآن کریم و شناخت سیره اهل بیت(ع) را دو راهکار وحدت میان مسلمانان دانست و گفت: جهان اسلام بیش از گذشته به وحدت عالمانه نیازمند است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، جمعی از دانشجویان و جوانان شهر «آدیامان» ترکیه با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار کردند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار بیان داشت: دین حریم شخصی هر انسانی است و در نهاد هر کسی، میل به دین وجود دارد چرا که دین با ابدیت بشر در ارتباط است.

وی ادامه داد: انسان موجودی ابدی است و هرگز از بین نمی رود و تا ابد زنده است اما همچون مسافری از دنیا به برزخ و از برزخ به قیامت و از قیامت –ان شاءلله- به بهشت می رود.

مفسر برجسته قرآن کریم خاطرنشان کرد: هر چیزی در این جهان یک عمر مشخص دارد و روزی عاقبت از بین می رود؛ «كُلُّ مَنْ عَلَيْهَا فَانٍ»، اما چون انسان یک موجود ابدی است و سفر ابدیت را در پیش دارد باید یک توشه ابدی تهیه کند که در این سفر همراه او باشد و غیر از توحید، وحی، نبوت، امامت و ولایت هیچ چیز دیگر نمی تواند چنین ویژگی را داشته باشد؛ «وَيَبْقَى وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الْجَلالِ وَالإكْرَامِ».

حضرت آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: اگر کسی عمرش را در راه دین و علم صرف نکند مانند درختی است که گرچه شاخه های آن رشد می کند اما ریشه آن در خاک و لجن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آیه مودت اشاره کرد و بیان داشت: قرآن کریم فرمود که مزد رسالت «الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی» است؛ نکته این آیه اینجاست که «فی القربی» ظرف مستقر است؛ یعنی مودتِ مستقر، ریشه دار و زوال ناپذیر، اجر رسالت است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم انس بیشتر با قرآن کریم و شناخت سیره اهل بیت علیهم السلام را دو راهکار مهم برای وحدت میان مسلمانان دانست و ابراز داشت: جهان اسلام بیش از گذشته به وحدت عالمانه نیازمند است، قرآن در موارد متعدد مسلمانان را به وحدت دعوت کرده است و ائمه علیهم السلام نیز که عِدل قرآن کریم هستند، هرگز مردم را به اختلاف دعوت نکردند، بلکه فرمودند حق را معرفی کنید.

حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: جوانانی که استعداد  خوب و مناسبی دارند طلبگی و فرصت انس با قرآن و عترت را از دست ندهند، شما وقتی طلبه شدید بهتر می توانید حق را دریابید و آن را به دیگران معرفی کنید.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
ماشاء الله. أحسنتم
0
0