۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۶۳۶۷۴۳
مدیر کل ارتباطات، روابط عمومی و امور بین الملل حوزه های علمیه خواهران:

انقلاب تمدن ساز نیازمند فقهی تمدن ساز است

انقلاب تمدن ساز نیازمند فقهی تمدن ساز است
حجت الاسلام جهانگیری به ماموریت مهم مدرنیسم در تغییر ذهینت‌ها اشاره کرد و گفت: هویت خانواده را باید با تولید ادبیات دینی و معارفی حفظ کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام یحیی جهانگیری مدیر کل ارتباطات، روابط عمومی و امور بین الملل حوزه های علمیه خواهران، امروز در نشست تخصصی ضرورت تحولات خانواده در جهان که با محوریت ازدواج های تمدن ساز در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد، گفت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اقدامات و فعالیت هایی که برای آینده خانواده انجام می شود نباید تنها منحصر به مرزهای داخلی باشد بلکه این اقدامات باید فراتر از مرزهای جغرافیای ایران نیز انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در اربعین دوم انقلاب ما باید به فعالیت های بینا فرهنگی و فرامرزی بسیار توجه کنیم، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به بیاینه گام دوم انقلاب باید برای آینده خانواده یک کنش گری و آینده نگری موفقی داشته باشد تا گرفتار پازل دوره پست مدرن نشود.

حجت الاسلام جهانگیری دوره پست مدرن را دنیایی ضد ساختار و شکننده قطعیت ها بیان کرد و اظهار داشت: دوره پست مدرن با حمله به قوانین دوره کلاسیک و دوره مدرن بشر را تنها از دو جنس نر و ماده نمی داند و گونه های مختلفی برای بشر تعریف می کند؛ با همین تعریف ازدواج را تنها مختص دو جنس زن و مرد نمی داند.

مدیر کل ارتباطات، روابط عمومی و امور بین الملل حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اینکه در آینده جهان با گونه های مختلفی از خانواده و ازدواج روبرو خواهیم شد، ابراز کرد: دوره پست مدرن با تغییر ذهنیت ها و باورها عینک فهم انسان ها را عوض می کند تا دنیا آنگونه که او می خواهد تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه دنیای پست مدرن برای تغییر جهان اقدام به تولید محتوا و ادبیات خاص برای مقابله با باورها و اعتقادات دینی الهی کرده است، عنوان کرد: اگر زمانی همجنس‌گرایی اقدامی پست و کثیف بود و طرفداران آن محکوم به مرگ و یا طرد از جامعه می شدند اما در دوره پست مدرن با تغییر ذهنیت ها این اقدام سخیف را یک گرایش و علاقه معرفی می کنند.

حجت الاسلام جهانگیری با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی باید ادبیاتی برای دفاع از مفاهیم سنتی و دینی در مقابله با ادبیات پست مدرن تولید شود، گفت: امروز مساله اصلی خانواده دیگر طلاق و تجرد قطعی بالای سن 50 سال نیست بلکه حفظ مفهوم اصلی زن و مرد و نجات خانواده از چالش های پیش رو است.

مدیر کل ارتباطات، روابط عمومی و امور بین الملل حوزه های علمیه خواهران تقدس ستیزی را از شاخصه های مهم علم مدرن و پست مدرن دانست و گفت: در دوره پست مدرن تلاش شده با تولید ادبیات همجنس‌گرایی، خانواده آن جایگاه قدسی خود را از دست بدهد تا دیگر زن و مرد نیازمند به ازدواج با یکدیگر نباشند.

وی با اشاره به اینکه علم دوره مدرن و پست مدرن با مفاهیم دینی هیچ سنخیتی ندارد، اظهار داشت: زمانی می توان از ازدواج تمدن ساز سخن گفت که مبانی آن فراهم شده باشد؛ در گام دوم انقلاب لازمه انقلاب تمدن ساز وجود فقه تمدن ساز است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات