۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۶۳۶۶۱۹
رضاپور:

تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه ای همگانی است

تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه ای همگانی است
رضاپور از ارسال ۵۰ مقاله به دبیرخانه نشست‌های تخصصی جایگاه اقوام و اقلیت‌های دینی در تحقق تمدن نوین اسلامی خبر داد و گفت: تحقق بیانیه گام دوم وظیفه همگانی است.

عنایت الله رضا پور دبیر علمی نشست تخصصی جایگاه اقوام و اقلیت‌های دینی در تحقق تمدن نوین اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در حاشیه نشست الگوی وحدت مذاهب اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران، زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب یکی از مهمترین مباحث روز به شمار می رود.

وی افزود: با توجه به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب همه نهادها و سازمان ها در چله دوم انقلاب وظایفی در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی بر عهده دارند که باید آن وظایف را انجام دهند و انجام آن نیازمند شناخت همین وظایف است.

دبیر علمی این نشست تخصصی جایگاه اقوام و اقلیت‌های دینی در تحقق تمدن نوین اسلامی ادامه داد: بر همین اساس ما چهار نشست علمی تخصصی در حوزه اقوام و مذاهب با عناوین نشست علمی وحدت اقوام، نشست علمی وحدت ادیان، نشست علمی نقش هیئات مذهبی و نشست وحدت مذاهب اسلامی در تحقق تمدن نوین اسلامی را برگزار کردیم.

رضا پور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران متشکل از اقوام و اقلیت های متعددی است، ابراز کرد: اقوام آن متشکل از کرد، لر، بلوچ، فارس و غیره و اقلیت ها شامل مسیحیان، یهودیان، زرتشتیان و اهل سنت می شود که همگی در جامعه اسلامی زندگی می کنیم و وارد چله دوم انقلاب اسلامی شده ایم و برای تحقق تمدن نوین اسلامی همه وظایفی داریم که باید انجام دهیم.

وی افزود: این نوع همایش ها و نشست های علمی می تواند ما را به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب نزدیک کند و تا کنون مقالات خوبی به دبیرخانه ارسال شده که تعداد آن قریب به 50 مقاله می شود و همچنان منتظر دریافت مقالات خوب دیگری نیز هستیم.

دبیر علمی این نشست تخصصی جایگاه اقوام و اقلیت‌های دینی در تحقق تمدن نوین اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما از برگزاری این نشست ها تولید محتوا بود و تا کنون مطالب خوب و راه‌گشایی به دست ما رسیده و دیگر هدف بحث رسانه ای شدن و انتشار مطالب بود تا در آستانه یک سالگی ابلاغیه رهبر انقلاب سازمان‌هایی که در این زمینه عقب ماندند وظیفه خود را در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی مشخص کنند./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات