۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۳۶۵۶۹
حجت الاسلام فرمانیان:

اتحاد سیاسی جوامع اسلامی زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی است

اتحاد سیاسی جوامع اسلامی زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی است
استاد حوزه و دانشگاه به تبیین الزامات و موانع تحقق تمدن نوین اسلامی پرداخت و گفت: اتحاد سیاسی جوامع اسلامی زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی فرمانیان استاد حوزه و دانشگاه، امروز در نشست الگوی وحدت مذاهب اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران، زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی که در سالن جلسات دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی برگزار شد، گفت: یکی از آرمان های انقلاب اسلامی تحقق تمدن نوین اسلامی است.

وی افزود: الزامات و موانعی در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد یکی از الزامات تحقق تمدن نوین اسلام اتحاد سیاسی جوامع اسلامی حول محور امت واحده است.

حجت الاسلام فرمانیان به بیان الزامات تحقق تمدن نوین اسلامی پرداخت و بیان داشت: در حال حاضر بیش از 50 کشور مسلمان وجود دارد که اگر این تعداد در عرصه سیاسی با یکدیگر متحد شوند در عین حالی که استقلال دارند می توانند از ظرفیت های یکدیگر استفاده کرده و به یک قدرت واحد تبدیل شوند کاری که اروپا انجام داده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: یکی دیگر از الزامات همبستگی علما و متفکران اسلامی در منافع دینی است، اگر این همبستگی ایجاد شود به راحتی مسائل و مشکلات جوامع اسلامی حل می شود.

وی افزود: همچنین اطلاع رسانی جامعی باید در جهان شکل بگیرد امروز یکی از مشکلاتی که در جوامع اسلامی با آن روبرو هستیم این است که کشورهای اسلامی از کشور همسایه خودشان اطلاعی ندارند و این یک نقطه ضعف برای جوامع اسلامی است.

حجت الاسلام فرمانیان با اشاره به اینکه جوامع اسلامی دچار ضعفت عملی و نظری در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی هستند، اظهار داشت: مفهوم امت واحده باید برای تمام مسؤولان و مردم جوامع اسلامی درست تبیین شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به موانع موجود در ایجاد تمدن نوین اسلامی، گفت: دشمن امروز با نفوذ رسانه ای درصدد نابودی وحدت امت اسلامی است اگر ما مفاهیم امت واحده را درست برای مردم تبیین کرده بودیم نفوذ دشمن در جریان جهان اسلام بی اثر می شد.

وی بدفهمی از مذاهب مختلف جوامع اسلامی را یکی دیگر از موانع مهم در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی برشمرد و گفت: برای شناخت مکتب شیعه و سنی لازم است به کتب علمای اهل سنت و شیعیان مراجعه شود در این صورت است که منازعات و اختلافات کاهش می یابد.

حجت الاسلام فرمانیان افزود: همچنین عقل ستیزی یکی دیگر از موانع در تحقق تمدن نوین اسلامی است و مانع دیگر رغبت به سبک زندگی غربی و غفلت نسبت به سبک زندگی اسلامی بوده است متاسفانه امروز کمتر به زیبایی سبک زندگی اسلامی توجه می شود؛ با رفع این موانع و توجه به این الزامات می توان تمدن نوین اسلامی را رقم زد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات