۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۳۶۸۰۸
زارعی:

طرح آمریکا برای خاورمیانه جدید با تدبیر رهبری و جهاد حاج قاسم شکست خورد

طرح آمریکا برای خاورمیانه جدید با تدبیر رهبری و جهاد حاج قاسم شکست خورد
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی می تواند «مدینه فاضله» را محقق کند، گفت: شهید سلیمانی قابل مذاکره دیدن دشمن را خیانت می دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، سعد الله زارعی کارشناس مسائل سیاسی و منطقه در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: رهبر معظم انقلاب در مواجهه با مسأله شهادت این سردار بزرگ اسلام عبارت بلند و حکیمانه ای را بیان فرمودند و مسأله شهید سلیمانی را با عنوان «مکتب سلیمانی» یاد کردند.

وی نقطه کانونی مکتب شهید حاج قاسلم سلیمانی را مجاهدت در راه خداوند دانست و ادامه داد: پیروی از این مکتب برای جامعه راه گشا است و می تواند مدینه فاضله ای که بسیاری از بزرگان از آن سخن گفته اند را محقق سازد.

زارعی اظهار داشت: آمریکایی ها در مواجهه با انقلاب اسلامی و ملت های مسلمان و جبهه مقاومت در سال های 1994 به بعد به این جمع بندی رسید که برای نجات خودش از مشکلات بزرگی که در منطقه دارد باید مقاومت ملت ها به ویژه مقاومت جمهوری اسلامی را از سر راه بردارد، از این جهت با تشکیل یک تیم 400 نفره توطئه پیچیده ای را طراحی کرد تا بتواند اهداف آمریکا را پیش ببرد.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به توطئه و نقشه بزرگ آمریکا با عنوان خاورمیانه جدید و خاورمیانه بزرگ تأکید کرد: آمریکایی ها می گفتند آنچه در جنگ جهانی اول توسط انگلیسی ها در منطقه پیاده شد را منسوخ می دانیم و باید یک خاورمیانه جدید در منطقه ایجاد کنیم تا بار دیگر برای سالیان طولانی بر منطقه مسلط شویم، از همین جهت مسأله مشکوک 11 سپتامبر به وجود آمد و آمریکا به همین بهانه حضور نظامی خود را در منطقه آغاز کرد.

وی به تشریح اقدامات آمریکا برای برانگیختن حمایت مسیحی ها از طرح خاورمیانه جدید پرداخت و تأکید کرد: آمریکا و ایادی اش با صدها هزار نظامی و نیروی اطلاعاتی و امنیتی به منطقه آمدند تا با اسقاط دولت ها طرح خطرناک خود را عملیاتی کنند.

زارعی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا خطر بزرگ طرح خاورمیانه جدید آمریکا را درک کردند و برای مقابله با آن برنامه ریزی انجام دادند، ابراز کرد: ایشان از همان ابتدا فرمودند اگر با این طرح مقابله نشود جمهوری اسلامی نیز به خطر خواهد افتاد؛ رهبری فرمودند اگر طرح آمریکا را در عراق خنثی کنیم، بدون شک از اجرای این طرح در سایر مناطق نیز جلوگیری می شود.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی خنثی سازی توطئه خاورمیانه جدید در عراق و منطقه را بر عهده گرفت، خاطرنشان کرد: دشمن برای پیاده سازی طرح خاورمیانه جدید امکانات و نیروها و بودجه بسیار زیادی را به میدان آورده بود؛ این در حالی بود که سردار سلیمانی با اقل امکانات و نیرو و بودجه به مقابله با آمریکا پرداخت.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی با نبوغ خود بسیج مردمی در عراق را سازماندهی کرد و با همین موضوع توانست با نیروهای آمریکا مقابله کند، گفت: سیادت سیاسی ملت های منطقه و اخراج نیروهای اشغالگر آمریکا از منطقه دو استراتژی همه تاکتیک های شهید حاج قاسم سلیمانی بود؛ برنامه سردار سلیمانی برای سیادت ملت های منطقه هزاران جزئیات داشت که هر جزء آن نیازمند تاکتیک خاص بود.

زارعی ولایت محوری و اعتقاد راسخ به حکمت رهبری را یکی از ویژگی های برجسته شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و اظهار داشت: ایشان همواره می گفت قسم می خورم که تمام تدابیر امام خامنه ای حکیمانه بوده و پیروزی های ما پیوسته به تدابیر ایشان وابسته است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی علیرغم اینکه یک استراتژیست بزرگ بود، همواره به استراتژی های رهبر معظم انقلاب تکیه می کرد، عنوان کرد: مرز دوستی شهید سلیمانی با افراد و جریانات «رهبری» بود و همواره می کوشید تا مردم و جریانات را به رهبری نزدیک کند؛ ایشان فراجناح بود، اما هیچگاه «فرا رهبری» عمل نکرد.

وی دومین ویژگی سردار سلیمانی را عزم و اراده پولادین دانست و تأکید کرد: ایشان وظایف خود را بدون درنگ و با نثار جان انجام می داد، از همین جهت در همه کارهای خود موفق و پیروز می شد.

زارعی با بیان اینکه سومین ویژگی شهید سلیمانی مشورت و درایت بود، ابراز کرد: ایشان برای هر کاری که می خواست انجام دهد جلساتی برگزار می کرد و از نظرات کارشناسان بهره مند می شد؛ او هر گاه با مسائل سخت و مشکل مواجه می شد تمرکز خود را بر مسأله اصلی می گذاشت و هیچگاه به حل مسائل جزئی نمی پرداخت، زیرا با حل مسأله اصلی، جزئیات نیز حل خواهد شد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه چهارمین ویژگی شهید سلیمانی دشمن شناسی بود، خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی همواره با برنامه ریزی های مدبرانه قلب نقشه های دشمن را از کار می انداخت؛ از نظر ایشان کسانی که دشمن را نمی بینند و و خطر دشمن را درک نمی کنند خائن هستند؛ ایشان قابل مذاکره دیدن دشمن را خیانت می دانست؛ این شهید بزرگوار برای پیشبرد طرح های خود هیچگاه هزینه اضافی بر مملکت تحمیل نمی کرد.

وی پنجمین ویژگی شهید حاج قاسم سلیمانی را معنویت، مجاهدت و شهادت طلبی دانست و اضافه کرد: ایشان به نماز شب توجه خاصی داشت و همواره اهل مطالعه بود؛ کتاب های مختلف اعتقادی، معنوی، اجتماعی و سیاسی را مطالعه می کرد و از آنها برای خود یادداشت بر می داشت؛ آخرین کتابی که مطالعه کرده بود هم کتاب «انسان کامل» شهید مطهری بود./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات