۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۶۳۶۸۲۶
آیت الله حسینی همدانی:

مقدمه تحقق دولت جوان انقلابی، مجلس جوان و توانمند است

مقدمه تحقق دولت جوان انقلابی، مجلس جوان و توانمند است
امام جمعه کرج گفت: تحقق دولت جوان انقلابی مقدمه ای دارد و آن مجلس جوان انقلابی است از این رو صلاحیت‌های جوانان را در نظر بگیریم و از چیزی نترسیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه در ابتدای گام دوم هستیم و این حرکت بزرگ الزاماتی دارد گفت: لازمه پیمودن مسیر انقلاب در گام دوم مدیران کارآمد و فعال است و لازمه رسیدن به این مقصد هم مشارکت هدفمند و موثر جوان هاست.

امام جمعه کرج بیان داشت: مراحل اولیه انقلاب و حکومت اسلامی را با جوانان آن دوره آغاز کردیم و به نتیجه رساندیم اما چندین سال است در مرحله دولت سازی و جامعه سازی متوقف شده ایم و نتوانسته ایم دولت اسلامی درست کنیم.

وی افزود: تا کار را به جوانان نسپریم در این عرصه هم موفق نخواهیم بود و این را رهبر حکیم انقلاب بارها فرموده اند. دوستانی که خود را انقلابی می‌دانند چرا پیام رهبری را نگرفتند؟ دنبال گزینه‌های شصت ساله و هفتاد ساله می‌گردند؛ به رهبری لبیک بگویید! باید دولت جوان و انقلابی روی کار بیاید و این تاکید رهبری است.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: این کار مقدم ای لازم دارد و مقدمه آن مجلس جوان انقلابی است. لذا صلاحیت‌های جوانان را در نظر بگیریم و از چیزی نترسیم. بعضی شبهاتی درست می‌کنند که الان زمان آزمون و خطا نیست و باید افراد با تجربه بیایند، این‌ها همه قابل جواب دادن است و در فرصت دیگری عرض خواهم کرد.

امام جمعه کرج گفت: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اندیشه پیران و فکر و تجربه آن‌ها زمانی به کار می‌آید که حرکت و تلاش جوانان وجود داشته باشد و پیشران این حرکت جوانان هستند.

آیت الله حسینی همدانی در رابطه با انتخابات پیش روی مجلس گفت: در مرحله اول حضور حداکثری مردم و در مرحله بعدی فرستادن افراد مومن و خوشنام و خوشفکر و کاربلد به مجلس می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز تصریح کرد: در حالی که ما الان در وسط میدان مبارزه و جنگ رسانه‌ای قرار داریم با چه استدلالی در سیمای جمهوری اسلامی برنامه‌هایی را که کار روشنگری و بصیرت افزایی و مطالبه گری انجام می دهند بی خاصیت و در مسیر تعطیلی قرار می دهند؟ صداوسیما باید ملی فکر کند و همه اقشار را در نظر بگیرد. اگر کشور و رهبر و مردم انقلابی هستند نمی شود رسانه ملی بی تفاوت به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب باشد.

امام جمعه کرج بیان داشت: معنی ندارد رسانه ملی در بحبوحه مشکلات معیشتی و مشکلات اشتغال، تولید، رکود و امثال این‌ها مصرف گرایی، اشرافی گری و تجملات را ترویج کند و در فیلم‌ها هم کشتار و سر هم کلاه گذاشتن و نا امید کردن مردم نمایش داده شود.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: راهبرد ما بر اساس آموزه های دینی و قرآنی باید مقاومت باشد و در مقابل زیاده خواهی ها تسلیم نشویم. البته در مقابل راهبرد مقاومت، راهبرد سازش و تسلیم قرار دارد، این راهبرد بی ثمر بودن خود را نشان داده است.

وی اظهار داشت: امروز رشد و گسترش نظریه مقاومت از اصلی‌ترین نگرانی‌های دنیای استکبار است و می خواهند با سخت گرفتن بر ما این مسیر را قطع کنند اما ببینید در سایه ایستادگی و مقاومت حال و روز آمریکا چگونه است؛ مشکلاتی سیاسی، نظامی، اجتماعی و اقتصادی به جان آمریکا افتاده و در حال طی کردن مسیر فروپاشی از درون است.

خطیب جمعه کرج افزود: رجز خواندند ۵۲ نقطه ایران را می زنند اما عین الاسد را فرزندان دلاور ما زدند و آمریکایی ها از ترس رسوا شدن نمی‌توانند بگویند چقدر تلفات داده اند.

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به تلاش چند لایه دشمن برای به انزوا کشاندن ایران اشاره کرد و گفت: شیطان بزرگ به هر وسیله تلاش می‌کند مقاومت ما به خصوص جوانان را بشکند ولو به وسیله به انزوا کشاندن قوی‌ترین فوتبال آسیا یعنی فوتبال ایران؛ این بخش دیگری از جنگ ترکیبی و هیبریدی دشمن است.

وی افزود: مدیران باشگاه‌های ایرانی با قاطعیت و عزتنمندانه موضع گرفتند و اعلام کردند که حاضر نیستند به هیچ قیمتی عزت و شوکت ایران اسلامی را زیر پا بگذارند و نتیجه هم گرفتند که به نوبه خودم از این مواضع تشکر می‌کنم./1350/

منبع: فارس
ارسال نظرات