۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۳۶۸۸۲
دکتر محققی در گفت وگو با رسا:

آتش زدن کتاب طب هاریسون ربطی به روحانیت و طب سنتی ندارد

آتش زدن کتاب طب هاریسون ربطی به روحانیت و طب سنتی ندارد
دکتر محققی با بیان این که به آتش کشیدن کتاب طب هاریسون ربطی به روحانیت و طب سنتی ندارد، این اقدام را خودسرانه و قرون وسطایی خواند.

دکتر محمدعلی محققی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با محکوم کردن اقدام جاهلانه به آتش کشیدن کتاب طب هاریسون گفت: چنین اقدامی جاهلانه و قرون وسطایی است که خودسرانه انجام شده و هیچ ربطی به روحانیت و مجموعه طب سنتی که به صورت قانونی در دانشگاه ها فعالیت می کنند، ندارد.

عضو مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی ادامه داد: فردی که اقدام به آتش زدن کتاب طب هاریسون کرده، فردی خاطی و قانون شکن به شمار می رود که از طرف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فعالیت های وی ممنوع و تمامی مکان های فعالیت وی نیز از طریق قانونی تعطیل شده است.

وی با تصریح بر این که طب سنتی به صورت رسمی تحت نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حال فعالیت است، اظهار کرد: طب سنتی در صورتی که براساس مقرارت وضع شده در این زمینه و دانشگاه های داری مجوز طب سنتی، فعالیت کند مورد پذیرش و تأیید است.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی اضافه کرد: هر فعالیت بدون مجوز، خودسرانه، بدون پایه علمی و نظارت نمی تواند مورد تأیید هیچ نهادی قرار گیرد و باید تأکید کرد تمامی فعالیت های علمی و فعالیت هایی که جنبه درمان دارد باید تحت نظارت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سایر نهادهایی که قانون تعیین کرده است صورت گیرد./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
طب داخلی هاریسون به عنوان منبعی معتبر به عنوان یکی از کتاب‌های اصلی متخصصان داخلی به شمار می‌آید.
2
4
امین
Iran, Islamic Republic of
۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
گوساله سامری را باید سوزاند و به دریا افکند تا حساب کار دست سامریون(مافیای سلامت) و بنی اسرائیلیون(متدینین بهانه تراش و ضعیف الایمان) بیاید.
وقتی کلیسا مدعی نظریه گرد بودن زمین را اعدام می کند از حوزه سکولار و علمای لیبرال جز این توقعی نمی رفت که با خادم ملت و حامی مستضعفین اینگونه برخورد کنند.

آری اعدامش کنید تا مردم از اسلام فقط پرداخت وجوهات و حلقه به گوش بودن برخی خواص بی خاصیت و پرمدعا را تجربه کنند و همه زندگی مردم به فرهنگ منحط غرب آلوده باشد تا عده ای همه علم را در غرب جستجو کنند و به خورد ملت دهند و از قبل آن به منافع نجومی نامشروع دستیابند.
6
3
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
کدام کودک دبستانی است که امروز نداند پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرموده است که :اطلب العلم ولو بالصین (علم را طلب کن اگر چه در چین باشد ) و حق را بپذیر اگر چه کودک بگوید و باطل را نپذیر اگر چه حکیم بگوید.؟ و امیر المؤمنین علیه الصلوة و السلام میفرماید حق را بگیرید اگر چه مشرک و منافق بگوید . این است که انسان تعجب میکند چرا کسی که به لباس روحانیت شیعه ملبس است بدون توجه به عواقب بد یک عمل ناپسند و زشت اقدام به سوزاندن کتاب علمی میکند . این عمل زشت یاد آور کار آن مردک بی دین عامل استعمار انگلیس است که جشن کتابسوزان برپا میکرد و کتب دینیه را میسوزاند .اما زشت تر از این عمل (عذر بد تر از گناه) است که کسی بگوید خوب مالک کتاب خودش بوده است و د لش خواسته است که مال خودش راآتش بزند به دیگران چه ربطی دارد ؟ این هم نه تنها دوستی خاله خرسه است که آن داستان زشت کریم شیره ای را در اذهان تداعی میکند که :گفته اند ناصرالدین شاه از پلکان قصر بالا میرفت کریم شیره ای عمل زشتی را نسبت به او مرتکب شد .وقتی ناصرالدین پرخاش کرده وخطاب به او گفت مردک این چه کاری بود که کردی ؟ گفت قبله ی عالم بسلامتب ببخشید من فکر کردم که ...تان است. مگر انسان حق دارد آنچه را که در مالکیت او است هر گونه بخواهد اگر چه نامشروع در آن تصرف کند؟ آیا کسی حق دارد بگوید من صاحب اختیار خودم هستم پس دلم میخواهد خودم را بسوزانم و خود کشی کنم؟ البته ما معتقدیم که این عمل یک اشتباه بوده است .چون بشر اشتباه میکند . اما در عین حالی که از موضعگیری حضرات آقایان علما ء کثر الله تعالی امثالهم در این مورد صمیمانه تشکر میکنیم و قد ردانشان هستیم . به دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی نیز اعلام میکنیم که مبادا گمان کنند مستمسک خوبی یافته اند تا آن را بهانه ی حمله به اسلام و مسلمین قرار دهند . زیرا بر احدی از مردم فهیم و بزرگ و بزرگوار ایران پوشیده نیست که هیچ مکتبی و مذهبی در عالم نمی توان یافت که به اندازه ای اسلام از علم و عالم تجلیل کرد ه و آن را ستوده و مهم شمرده باشند .پس گمان نکنند که حالا با بهانه هائی از این قبیل خواهند توانست در جهت تضعیف دین مبین اسلام و ایمان مسلمانان تبلیغ و به یاوه گوئی بپردازند . آری آذر بایجان عایاقدی انقلابه دایاقدی . این شعار عموم ایرانیان شریف و غیور است . با درود و سلام بر شما خواننده ی عزیز عرایضم را خاتمه میدهم انشاءالله تعالی موفق و سربلند باشید.
0
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
بحمد الله تعالی مردم شریف ایران بخوبی تشخیص داده و میدهند و میدانند که چگونه عمل کنند و چه بگویند واین همه را نیز ببرکت اسلام و داشتن علمائی با عظمت و آگاه بزمان ومراجعی عالیقدر و غیور خود کسب کرده اند . خوب میدانند که اگر بنا باشد طب سنتی را طب اسلامی بنامند در آن صورت دانسته یا نا دانسته علوم را بفلط بر دو دسته ی اسلامی و غیر اسلامی تقسیم کرده اند و آنگاه سخنان مسخره ی دیگری از قبیل فیزیک اسلامی وفیزیک غیر اسلامی و شیمی اسلامی و شیمی غیر اسلامی و .... را باید مطرح کنند . وحال آن که . نه در قرآن کریم و نه در کلامی از کلمات سراسر نور رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه ی معصومین علیهم الصلوة و السلام از چنین تثسیم بندی خبری نیست . علم شریف است از هرکس و از هر کجا که باشد . چه از غرب آمده باشد و چه ازشرق . آن گاه که رسول خدا فرمود اطبو ا العلم ولو بالصین (علم را بجوئید اگر چه در چین باشد) نه در چین کسی مسلمان بود و نه آن حضرت علم را به صفتی مقید کرد . و نیز هر چیزی که حق باشد اعم از علم و غیر آن اسلامی است . (وهرچه باطل باشد غیر اسلامی است .) بنا براین میگوئیم حق را بر گیر از هرجا که بود . ترک باطل کن که خسران است نه سود . باطل از هرکس که باشد باطل است . آدمی را مهلک است و قاتل است . طب سنتی علم است و طب جدید هم که یک شبه متولد نشده است . بلکه مانند هر علم دیگری برپایه همان دانسته های قبلی و بتدریج بالا آمده است . هیچ علمی و کتابی نیز غیر از کلام خدا و حضرات معصومین یافت نمیشود بطور کامل بری ء از هر گونه عیب و نقصی باشد . همه بخوبی میدانند که اگر علماء اسلام نبودند از اسلام نیز خبری نبود .خدای تعالی بدست توانا و مجاهدت های مسمر همین بزرگواران است که قر آن را حفظ کرده است و خواهد کرد (انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون ) چس بیهوده تلاش نکنیم که مردم را نسبت به علماء که پرچم اسلام را از دست پرچمداران آن در بیاوریم زیرا هر گز نخواهیم توانست هما نگونه که در طول فرون متمادیه چنین کسانی هیچ توفیقی نداشته اند جز بد نامی وطرد شدن خودشان . گوشدارد خالد ار بر حرف زید . بنده ی او میشود بی شرط و قید . حرف زید ار حق بود حرف خداست . خالد است یکتا پرست از شرک جداست . ور بگوید حرف ابلیس خبیث . مشرک است خالد ز اثغاءالحدیث . حرف مق را مشرک ار گوید بگیر . ور حکیمی باطلی گوید نگیر . آری کوششهای زیادی کرده اند که شاید بتوانند مردم از علماء و علماء را از مردم دور کنند ولی نتوانسته اند .بعد از این هم نخواهند توانست .
0
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
با سلام و عرض ادب از خوانندگان عزیز طلب بخشش میکنم که متاسفانه در نوشتن متن بالا کلمه ی تقسیم را تثسیم و حق را مق . پس را چس نوشته ام . شرمنده ام از این بی دقتی .
0
0