۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۳۶۹۲۰

مردم به پویش تغییر نام فرودگاه ارومیه به نام «شهید باکری» پیوستند

مردم به پویش تغییر نام فرودگاه ارومیه به نام «شهید باکری» پیوستند
در راستای اجرایی شدن مصوبه شورای نظارت برنامگذاری اماکن آذربایجان‌غربی، مبنی بر تغییر نام فرودگاه ارومیه به شهید باکری، جوانان انقلابی خواستار عملیاتی شدن این موضوع شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، اخیرا جمعی از فعالان فضای مجازی انقلابی در ارومیه، در نامه‌ای به وزارت راه و شهرسازی، خواستار نامگذاری فرودگاه بین‌المللی ارومیه به نام شهید« مهدی باکری» شدند.

در بخشی از این نامه آمده است «ایرانیان ارومیه را دیار باکری‌ها می‌شناسند و شهید مهدی باکری اسوه ساده‌زیستی، اخلاق، مجاهدت، معنویت، ولایتمداری و مدیریت اسلامی، نمادی از تبلور غیرت مردم این شهر و خطه شهیدپرور آذربایجان است».

در ادامه نیز آمده است «نامگذاری فرودگاه بین‌المللی ارومیه به نام شهید مهدی باکری، سال‌ها است که به یک مطالبه مردمی برای ارومیه‌ها بوده و این مسئله بارها از زبان خواص و نمایندگان این شهر در مجامع و محافل مختلف مطرح شده اما در کمال تاسف همچنان شاهد عدم تحقق این خواسته مهم هستیم».

بنابراین فعالان فضای مجازی ارومیه به پشتوانه حمایت عموم مردم و خواص شهر، از وزارت راه و شهرسازی درخواست کرده‌اند که هر چه سریع تر دستورات لازم را برای تحقق این مطالبه مردمی صادر کرده و قدمی در راستای حفظ نام و یاد شهید باکری و شناساندن هر چه بیشتر وی به عنوان نماد پرافتخار ارومیه در کشور برداشته و انتظارها را پایان بخشد.

پس از دعوت مردمی به پویش نامگذاری فرودگاه بین‌المللی ارومیه به نام شهید باکری، برخی هنرمندان سرشناس کشورمان مانند« آتش تقی‌پور» نیز به این پویش پیوسته و از آن حمایت کردند.

در این راستا «‌محمدمهدی شهریاری» استاندار آذربایجان‌غربی نیز در تماس تلفنی خویش، اعلام کرد که با توجه به درخواست‌های مردمی، «پیگیر» موضوع است.

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که در اسفند سال 92 یعنی 6 سال پیش، در جلسه شورای نظارت بر نامگذاری اماکن آذربایجان‌غربی، فرودگاه ارومیه به نام فرودگاه بین‌المللی شهید مهدی باکری تغییر یافت و به تصویب رسیده بود.

در این سال‌ها مسئولان شهری و استانی نیز بر پیگیری موضوع و عملیاتی شدن آن تاکید کردند، حجت الاسلام «محمد خلیل پور» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ارومیه نیز با اشاره به تصویب تغییر نام فرودگاه ارومیه به نام شهید باکری در جلسه شورای نظارت بر نامگذاری اماکن استان عنوان کرده که متاسفانه تاکنون مصوبه مذکور مبنی بر تغییر نام فرودگاه ارومیه به نام شهید باکری انجام نشده که لازم است مسئولان مربوطه سریعا مصوبه را اجرایی کنند تا نام شهید باکری بر سر در فرودگاه ارومیه نمود یابد.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: از 9 سال گذشته تلاش شد که فرودگاه ارومیه را به نام شهید مهدی باکری تغییر نام دهند و اگر این کار انجام نشود نشان از تبعیض است و مردم آذربایجان به شهید باکری علاقه‌مند هستند.

بنابراین امید است که مسئولان امر هر چه سریعتر نسبت به این مطالبه به حق مردم ولایی آذربایجان و ارومیه، پاسخ داده و مصوبه سال 92 را اجرایی کنند.

شهید مهدی باکری که در اسفند سال 63 در خلال جنگ ایران و عراق بر اثر اصابت تیر مستقیم در جزایر مجنون به شهادت رسید، فرمانده لشکر 31 عاشورا بوده و در عملیات‌های فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، مسلم بن عقیل، والفجر مقدماتی، والفجر 1، 2، 3 و 4، همچنین عملیات خیبر حضوری فعال داشت./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات