۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۶۳۶۹۴۰
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

تمامی ملت‌های مسلمان از اقدام استقلال‌طلبانه ملت عراق حمایت کنند

تمامی ملت‌های مسلمان از اقدام استقلال‌طلبانه ملت عراق حمایت کنند
آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: مردم عراق با تظاهرات میلیونی فریاد خروج آمریکا از این کشور را سردادند و تمامی ملت‌های مسلمان باید از این اقدام استقلال‌طلبانه عراق حمایت کنند.

به‌گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) و نماینده مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی در خصوص تظاهرات میلیونی مردم عراق مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور اظهار داشت: مردم عراق با این اقدام شجاعانه، روحیه استقلال‌طلبی خود را فریاد زدند و رئیس جمهوری آمریکا به رغم خواسته‌اش مجبور به ترک عراق است.

وی در این پیام آورده است: ملت عراق 100 سال پیش نیز در اقدامی بی‌سابقه و با وحدت و همدلی، انگلیسی‌ها را از کشور بیرون کردند و اکنون در این تظاهرات که به نوعی انقلاب دوم ملت عراق است، همه عراقی‌ها آمدند تا آمریکا را از خاک خود اخراج کرده و همه زیر یک پرچم برای استقلال و تمامیت ارضی خود تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این پیام افزود: تظاهرات میلیونی، گسترده و پرشور مردم عراق که روز گذشته خیابان‌های بغداد شاهد آن بود، اخطار قاطعی به آمریکا برای بیرون کشاندن نظامیانش از عراق در سریع‌ترین زمان ممکن بود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه این پیام تصریح کرد: تصمیم پارلمان عراق برای خروج نظامیان خارجی در این کشور به دنبال شهادت (سرداری سپهبد) قاسم سلیمانی که در نزدیکی فرودگاه بغداد (توسط ارتش تروریستی آمریکا) روی داد، گرفته شد و ملت غیور عراق باید تا خروج کامل نیروهای آمریکایی از کشورشان دست از حمایت همه‌جانبه از پارلمان و قانون اساسی خود برندارند.

وی در این پیام ادامه داد: تظاهرکنندگان عراقی با وحدت و یکپارچگی مثال‌زدنی و با دو زبان عربی و انگلیسی انزجار خود از آمریکای جنایتکار را فریاد زدند و تمامی ملت‌های مسلمان باید از این اقدام استقلال‌طلبانه ملت عراق حمایت کنند.

نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) و عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مردم غیور عراق با برپایی تظاهرات میلیونی در خیابان‌های بغداد، قدرت اسلام و ملت بزرگ این کشور را به رخ آمریکای اشغالگر و سایر هم‌پیمانانش کشیدند و با سردادن شعارهای «آمریکا از کشور ما بیرون برو» و «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» خشم و نفرت خود را به اشغالگران نشان دادند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در این پیام عنوان کرد: مهم‌ترین خواسته ملت عراق و همه جریان‌های سیاسی در این کشور بسته شدن پایگاه‌های نظامی، توقف کامل پروازهای جنگی و جاسوسی ارتش آمریکا و ممنوعیت ورود و خروج نیروهای آمریکایی به خاک عراق است و آمریکا باید به این خواسته به حق ملت عراق جامه عمل بپوشاند.

وی در پایان گفت: اینجانب ضمن تبریک این وحدت و همدلی ایجاد شده به ملت عراق و مراجع تقلید این کشور به خصوص حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی، امیداوریم این وحدت مثال زدنی تا خروج آمریکای جنایتکار و متحدانش از عراق ادامه داشته و بعد از آن هم ملت عراق با همین روحیه در راستای اعتلای اهداف عالیه خود تلاش کنند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات